رنوسایر خودروهای اروپایی

معرفی داچیا گرند داستر مدل 2018

داچیا داستر و یا آنچه که در ایران به نام رنو داستر به فروش می‌رسد، خودرویی بالنسبه نام‌آشنا برای اکثر علاقه‌مندان به خودروهای شاسی‌بلند در کشورمان است. این خودرو، نسخه‌ای نسبتاً کارآمد، با کیفیت و ارزان‌قیمت (البته در بازارهای جهانی) از کراس اووری کوچک اندام است، کراس اووری که چه در بازارهای جهانی و چه در کشور ما تا حدی توانسته موفق ظاهر شود.

رنو/داچیا داستر
رنو/داچیا داستر
در بازار کشورمان، رنو/داچیا داستر رقیب مستقیم کراس‌اوورهای چینی به شمار می‌آید ولی این خودرو به لحاظ تکنیکی از این قابلیت برخوردار است که پابه‌پای برخی از کراس‌اوورهای کره‌ای و یا حتی ژاپنی هم بتازد، زیرا که داستر اساساً از دست‌پرورده‌های گروه خودرویی رنو- نیسان بوده و به‌خوبی می‌دانیم که این گروه در دنیای تکنولوژی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. نسل فعلی داستر به‌زودی با نسل جدید آن تعویض خواهد شد و این نسخه نوین هم در یک موضوع حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و آن هم طراحی به‌روز و مدرنش است، ویژگی که نسل فعلی داستر تا حد زیادی از آن به دور بود و تا اندازه‌ای هم این موضوع پاشنه آشیل اش محسوب می‌شد. چنانچه نسخه جدید داستر در آینده‌ای نزدیک وارد ایران شده و بهایش نسبت به نسل فعلی آن افزایش قابل‌توجهی نیابد، کراس‌اوورهای چینی‌ها که سهل است، کره‌ای‌ها و ژاپنی هم به دردسر جدی گرفتار و بازارشان سخت طوفانی خواهد شد. پس تا وقوع این رویداد تنها باید منتظر ماند!

Renault Duster facelift
Renault Duster facelift
چندی پیش، سایت «AUTOEXPRESS» بریتانیا، نسل جدید داستر را معرفی نمود که در اینجا برگردان متن آن را تقدیم شما عزیزان می‌نمایم.
شاسی‌بلند ارزان‌قیمت داچیا داستر که شامل یک مدل کاملاً جدید هفت نفره و مجهز به سامانه دو دیفرانسیل ۴×۴ است، سال آینده وارد بازار خواهد شد. این مدل (هفت نفره) می‌تواند “گرند داستر” نامیده شود.

dacia-duster-large-frontb
از سال ۲۰۰۴ میلادی تاکنون داچیا بیش از چهار میلیون دستگاه خودرو را در سرتاسر جهان به فروش رسانده است و برای حفظ این جایگاه قصد دارد که موج جدیدی از مدل‌های تازه‌نفس را بیرون دهد. اجرای این کار هم با برنامه‌ریزی برای ارائه مدل جدیدتری از داستر در سال ۲۰۱۷ کلید خورده است. برای سرمایه‌گذاری برای بازار همواره رو به رشد خودروهای شاسی‌بلند، شرکت داچیا عرضه یک مدل بزرگتر و هفت نفره را در دستور کار خود قرار داده که احتمالاً با نام گرند داستر نشان‌گذاری خواهد شد. این خودرو در سال آینده به بازارهای جهانی خواهد رسید.

dacia-duster-large-post
این مطلب قابل درک است که داستر جدید طلیعه یک زبان طراحی تازه برای این برند است؛ و در این میان، گرند داستر نگاه نوینی را اتخاذ نموده است. ضمن اینکه در تصاویر اختصاصی نشان داده، شاهدیم که ظاهر دلپذیر و جعبه‌ای نسخه ۵ نفره داستر با بدنه‌ای کمی نرم‌تر و زیباتر تعویض شده است. البته کلیت بدنه هم همچنان تنومند و قوی باقی مانده است.

dacia-duster-large-frontb-detail
به‌رغم ظاهری جدید، داچیا ارزش‌های هویتی خود را از دست نداده است. برای پایین نگاه داشتن هزینه‌ها، گرند داستر به یک پلت‌فرم پیشرفته پیوند خورده، پلت‌فرمی که در نسخه ۵ نفره فعلی نیز به کار می‌رود؛ با این تفاوت که برای جاسازی و تطبیق ردیف سوم صندلی‌ها در گرند داستر، فاصله بین دو محور جلو و عقب در آن افزایش یافته است. طول مدل هفت نفره داستر حول و حوش ۴.۷ متر خواهد بود که اندازه آن از نسخه استاندارد آن در حدود ۲۰۰ میلی‌متر (۰.۲ متر) بلندتر هست. گو اینکه به همان میزان، نسخه استاندارد ۵ نفره هم نسبت به نسل ۴.۳ متری فعلی داستر، از لحاظ ابعادی رشد یافته است. پیامد افزایش ابعاد در نسل نوین داستر، افزایش گنجایش حمل بار در هر دو نسخه عادی و گرند آن است. ما انتظار داریم که ظرفیت بار در نسخه ۵ نفره معادل ۵۰۰ لیتر باشد و در روندی رو صعود به ۶۵۰ لیتر در گراند داستر هفت نفره با صندلی‌های قابل خواباندن افزایش یابد.

dacia-duster-large-post-detail
این نسبت‌ها، گرند داستر را به لحاظ ابعادی در برابر خودروهایی همچون نیسان X-TRAIL و کیا سورنتو قرار می‌دهد، اما این خودرو در بازه قیمتی حول و حوش ۱۳,۰۰۰ پوند جای می‌گیرد که با همین قیمت گردوخاکی حسابی برای رقبای هفت نفره خود برپا می‌کند.

رندری از داستر 2016
رندری از داستر ۲۰۱۶
با آنکه گرند داستر از ارزش بالایی (به لحاظ خرید) برخوردار است ولی کابین آن همچنان ساده باقی مانده و از تجهیزات تکنولوژیک کمی بهره می‌برد. با این حساب نباید انتظار یک دگرگونی عمده را در طراحی داخلی آن، آن‌چنان‌که در بدنه آن اعمال شده، انتظار کشید. تیپ‌های پایه این خودرو به طور استاندارد از صندلی‌های پارچه‌ای، شیشه برقی جلو و رادیو DAB و رینگ‌های آلومینیمی بهره می‌برند، اما در تیپ‌های بالاتر، ما شاهد تجهیزاتی همچون تهویه مطبوع خودکار، سیستم مسیریاب ماهواره‌ای و سنسورهای پارک در حالت استاندارد خود هستیم.

Duster_interior
انتخاب پیشرانه برای این خودرو از همان نسخه‌های فعلی داستر صورت پذیرفته است. یک پیشرانه جدید ۱.۲ لیتری توربو با توانی معادل ۱۲۴ اسب بخار ارائه خواهد شد، اما احتمالاً نسخه دیزلی ۱.۵ لیتری فعلی آن به نفع یک نسخه قوی‌تر ۱.۶ لیتری دیزلی ۱۳۰ اسب بخاری حذف خواهد شد، این پیشرانه به وسیله شریک فرانسوی این کمپانی یعنی رنو توسعه یافته، پیشرانه‌ای که فعلاً در مدل کاجار (KADJAR) به کار می‌رود.

Renault Duster Oroch
Renault Duster Oroch
برای پایین نگه داشتن هزینه‌ها تا آنجایی که ممکن است، هیچ نوع از گیربکس اتوماتیک در این خودرو عرضه نخواهد شد ولی تمامی مدل‌ها با یک گیربکس ۶ سرعته دستی به صورت استاندارد عرضه می‌شوند، گرچه سیستم چهار چرخ متحرک نیز به‌عنوان یک گزینه (قابل سفارش) همچنان در دسترس مشتریان خواهد بود.

Dacia Duster 2016
Dacia Duster 2016
از سال ۲۰۱۳ میلادی که داچیا تحت نظارت رنو فعالیت خود را در بریتانیا آغاز نموده است، در مجموع ۷۸,۰۰۰ دستگاه از خودرو را به فروش رسانده و در نیمه اول سال جاری میلادی (۲۰۱۶)، این برند توانست مکان پنجم را در نمودارهای فروش کشور فرانسه اشغال نماید.

توضیح: تصاویر داستر جدید همگی غیر رسمی و رندر می‌باشند.
منبع:
AUTOEXPRESS.CO.UK

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. حميد

    ۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    رنو داستر که چنگی به دل نمیزنه این یکی بد نیست منتهی برا این ابعاد چه موتور ضعیفی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. uss zumwalt DDG-1000

    ۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    قیمت 13000 پوند: 59800000 تومن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۸ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (6 ديدگاه)

      موندم اون یکی که با این نظر مخلفه کیه؟؟
      انگار یه عده فقط دوست دارن همیشه یه حرکت منفی بزنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Sina

    ۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (307 ديدگاه)

    چراغ عقبش شبیه جیپ رنگید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حمیدرضا

    ۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    مردم رومانی قطعا به خودشون می بالن که یه خودرو در سطح جهان دارن که حرفای زیادی برای گفتن داره هرچند بیشتر با اسم رنو مطرح شده ولی در کل از خودرو سازایی که هنوز تو منجلاب خودشون غوطه ور موندن بهتره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. علی

    ۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (80 ديدگاه)

    نمیدونم نمی توانند یا نمی خواند یه طراحی خوب و همه پسند بکنند، وجدا این طرح واسه پشتش پیادکردند؟ آخه چراغ مربعععع

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. جواد

    ۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (141 ديدگاه)

    میشه صدو بیست میلیون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Archi KHAN

    ۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    علیرغم نظر مخالف بسیاری از دوستان ،
    همین رنو داستر کنونی هم بهترین گزینه ی suvهای شهری در ایران در بازه زیر 100 میلیون هستش …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. احمد باقری

    ۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    ببینیم چیکار میکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. hamid

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خودرو داستر از نظر فنی خوب هست فقط ایرادی که از این خودرو می توان گرفت این است که اتاق این ماشین زود به صدا می افتد . از نظر قیمت هم خوب هست به دلیل اینکه تنها خودروی که با این قیمت نسبت به خودرو هایی شاسی بلند چینی می توان خرید. مزیت داستر این است که در کشور رومانی تولید شده خدمات بسیارخوبی از طرف شرکت وارد کننده نگین خودرو ارائه می گردد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. پیمان

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان من از شرکت نگین خودرو یک داستر ۲۰۱۷ تحویل ۱۰ روز گرفتم دقیقا بعد از ۲۰ روز تحویلم دادن اما بدون هیچ گونه مدارکی ماشین بدون پلاک وبیمه نمی‌دونم واقعا چه مشکلی با گمرک و راهنمایی رانندگی دارند
    کلا شرکت نگین خودرو هیچگونه تعهد خاصی به مشتری ندارد وهرموقع مراجعه می‌کنیم یک جور رفتار میکنن که مقصر نیستن و نمایندگی مرکزی تهران هم که تماس میگیری پیگیری نمی‌کنند خلاصه الان ۳ ماهی میشه ماشین بدون پلاک وبیمه رو دادن
    وماهم جواب خاصی از این شرکت نمی‌شنویم قرار شده تا اول اردیبهشت مدارک تحویل بدن بهمون
    ببینیم تعریف کنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. فرهاد

    ۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از نظر من رنو داستر 2018 خیلی بهتر از این ماشین های چینی هستش هم از نظر قیمت و هم از نظر طراحی منحصر به فردی که داره این مدل 2018 که طراحی خوبی داره و 7 سرنشین هستش و قیمتشم از الان گفتن تو ایران کمتر از 100 میلیون عرضه میشه واقعا خریدنش ارزش داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. علیرضا

    ۱۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    غیر ممکنه زیر 100 میلیون بدن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. محمد

    ۲۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام هسته نباشید میخواستم بدونم این مدل ۲۰۱۸ داچیا یا گرند داستر دقیقا که وارد بازار ایران میشه
    ممنون میشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. عماد

    ۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    داستر ماشینی عمری ، تمام عیار و مطمئن برای لااقل ۵ سال آسوده لذت بردن از داشتن ماشینی بدون استهلاک خواهد بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا