رنوسئات

مصاف سئات آتکا و رنو کجار

خودروساز اسپانیایی سئات با هدایت‌های گروه فولکس‌واگن روز به روز تواناتر شده است. مدل‌های کنونی این خودروساز دارای هندلینگی اسپورت و کمی ذائقه‌ی لاتین هستند که کمک می‌کنند تا این محصولات از برادران فولکس و اشکودا متمایز گردند. مدل‌هایی چون لئون، ایبیزا و Mii رقبایی قوی در کلاس خودشان هستند.

SEAT Ateca vs Renault Kadjar
SEAT Ateca vs Renault Kadjar
هرچند، درحالی‌که دیگر خودروسازان به محبوبیت کراس اوورها پی برده‌اند، سئات این بخش از بازار را از دست داده است. این مورد با معرفی مدل آتکا تغییر کرده است.

برای دیدن اینکه آتکا در برابر رقبا چگونه عمل می‌کند، این خودرو را در برابر رقیب قدری به نام رنو کجار قرار داده‌ایم.

SEAT Ateca vs Renault Kadjar
رنو همه‌ی رقبای خود را در این کلاس شکست داده و به عنوان پیشرو قلمداد می‌شود و با وجود کارایی، قیمت و فضای مشابه با هم مطمئناً این رقابت نزدیک خواهد بود.

برای اولین تست ما نسخه‌های فول چهارچرخ محرک دیزلی هر خودرو را دعوت کرده‌ایم تا بفهمیم که آیا آتکا توانایی صدرنشینی در این کلاس را دارد یا خیر.

SEAT Ateca vs Renault Kadjar

شاخ‌به‌شاخ

فضای صندوق بار

آتکا می‌تواند با درب پشتی برقی به قیمت ۴۱۵ پوند سفارش داده شود. این مورد حتی به‌صورت آپشن نیز در کجار وجود ندارد. دهانه‌ی ورودی محفظه‌ی بار سئات بزرگ‌تر بوده و فضای بیشتری نیز دارد. هر دو خودرو دارای صندلی‌های پشتی تاشونده اند.

سیستم تعلیق

خودروهای حاضر در تست دارای لاستیک‌هایی با ابعاد ۴۵/۲۲۵ و رینگ‌های ۱۹ اینچی هستند اما تنظیمات سیستم تعلیق آتکا توازن بهتری را بین راحتی و هندلینگ ارائه می‌کند. این خودرو سواری نرم‌تری در هنگام رانندگی آرام دارد و در سر پیچ‌ها ثابت می‌کند که خودروی درگیر کننده تری است.

آلایندگی

این مدل‌های دو دیفرانسیل در بحث آلایندگی شبیه هم هستند. آتکا ادعا می‌کند که در هر کیلومتر ۱۲۸ گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند که این عدد برای رنو ۱۲۹ گرم است. با انتخاب مدل‌های دیفرانسیل جلو این مقادیر برای سئات و رنو به ترتیب به ۱۱۴ و ۱۱۷ گرم در هر کیلومتر کاهش می‌یابند بنابراین در بحث هزینه‌ها و مالیات‌ها سئات انتخاب بهتری است.

قضاوت نهایی

رتبه‌ی اول: سئات آتکا

آتکا قدم‌های لئون را دنبال کرده و مستقیماً در صدر این کلاس قرار گرفته است. ترکیب کاربردی بودن، پرفورمنس، هزینه‌های سواری و تجهیزات ارائه شده توسط این خودرو بسیار خوب است. مدل فول آپشن Xcellence دارای تجهیزات زیاد بوده و پیشرانه‌ی ۲ لیتری TDI آن مخلوطی عالی از سرعت و مصرف سوخت کم را پیشنهاد می‌کند.

SEAT Ateca

رتبه‌ی دوم: رنو کجار

شکی وجود ندارد که کجار هنوز هم کراس اووری فوق العاده است اما آتکا در برخی مناطق بر این خودرو سایه می‌اندازد. پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری dCi کجار در مقایسه با آتکا کند بوده و سواری لذت‌بخش آن را نیز ندارد. هنوز هم این خودرو راحت بوده و در تریم S از تجهیزات زیادی سود می‌برد. اینجا نیز همانند سئات نسخه‌ی دیفرانسیل جلو را به دلیل مصرف و آلایندگی کم به نسخه‌های چهارچرخ محرک ترجیح می‌دهیم.

Renault Kadjar

دیگر گزینه‌ها در این کلاس

هیوندای توسان ۲.۰ CRDi Premium 4WD

قیمت: ۲۸۴۲۵ پوند

پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری ۱۳۴ اسب بخاری

توسان تجهیزات بسیار خوبی دارد اگرچه که هزار پوند گران‌تر از سئات بوده و آلایندگی بالای آن به معنی هزینه‌های مالیاتی بالای آن است. گارانتی حداقل ۵ ساله‌ی آن نیز یک سال بیشتر از گارانتی رنو است.

مزدا CX-5 2.2D 150 SE L Nav 4WD

قیمت: ۲۶۹۹۵ پوند

پیشرانه: ۴ سیلندر ۲.۲ لیتری ۱۴۸ اسب بخاری

کراس اووری دیگر با طعمی اسپورت در کنار آتکا، مزدا CX-5 است. وزن کم خودرو باعث بهبود هندلینگ شده و مصرف سوخت خودرو کم شده است. مدل سطح میانه‌ی SE L تجهیزات معقولی دارد اگرچه که مدل‌های دو دیفرانسیل مالیات بالاتری را تحمیل می‌کند.

 

سئات آتکا ۲.۰ TDI 150 Xcellence 4Drive

رنو کجار ۱.۶ dCi Signature S 4WD

بهای مدل تست شده (پوند)

۳۱۵۰۰

۲۹۰۲۰

طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر)

۴۳۶۳/۱۸۴۱/۱۶۱۱

۴۴۴۹/۱۸۳۶/۱۶۱۳

پیشرانه

۴ سیلندر خطی، ۱۹۶۸ سی‌سی

۴ سیلندر خطی، ۱۵۹۸ سی‌سی

قدرت (اسب بخار)

۱۴۸

۱۲۸

گشتاور (نیوتون متر)

۳۴۰

۳۲۰

گیربکس

۶ سرعته ی دستی، چهارچرخ محرک

۶ سرعته ی دستی، چهارچرخ محرک

ظرفیت صندوق بار (لیتر)

۴۸۵

۴۷۲

وزن خالص (کیلوگرم)

۱۵۴۸

۱۵۳۶

شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه)

۹

۱۰.۶

حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت)

۱۹۶

۱۹۰

مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر)

اعلام نشده/اعلام نشده/۴.۹

۵.۵/۴.۶/۴.۹

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. asa

    ۲۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (569 ديدگاه)

    دوستان این رنو کجار تو ایران هم هست؟چنده قیمتش؟ممنون میشم اگه جواب بدید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ارمان

      ۲۳ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1307 ديدگاه)

      نه نیست متاسفانه فکر کنم اگه وارد بازار بشه میتونه موفق باشه اما دو مورد قیمت فکر میکنم باید قیمتی کمتر از کلیوس داشته باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. نوید جهرمی

      ۲۳ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      فعلا برنامه ای برای وارداتش نبوده. اما اگ بیاد فک نکنم کم تر از 150 قیمت بزارن روش.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. مجید.فقط مرسدس بنز.فقط آ ام گ

      ۲۴ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      من با سئات خیلی جور ترم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. محمد

    ۲۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مقاله از اون دست مقالات بود که قصد برتر نشون دادن یک ماشین ودر این مورد سیات را داره. بررسی فقط شامل چند مورد محدود بود. بررسی به هیچ وجه کامل وجامع نیست کجاردر مدت تولید تمام رقبا را کنار زده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حميد

    ۲۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    چقدر قدرت این ماشینها کمه فکر نکنم لذت دانندگی داشته باشند
    در جمع سیات یکجورایی بهتر به چشم میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Amirenault

    ۲۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (12 ديدگاه)

    بعیده وارده کشور بشه. گویا تشابه اسمش با سلسله قاجار عامل این قضیه هستش.
    یک خودرو فوق العاده زیبا و بهینه ، مابین کلاس رنو کلئوس و رنو کپچر قرار میگیره.
    ای کاش خیابونای ایران با این خودرو زیبنده تر میشد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. amirhosein

    ۲۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (92 ديدگاه)

    اولا نقد برسی همش 4 خط نیم بیشتر نبود سریع رفت سراغ اصل مطلب
    دوما:
    خداوکیلی دمشون گرم موتور 2.0 لیتری دیزل رو با موتور 1.6 لیتری دیزل مقایسه میکنن حیف که این رنو احمق پیشرانه ضعیفی برای kadjar انتخاب کرده از همین پیشرانه دو نمونه داره dci130 که اینه و dci 160 که دقیقا 160 اسب بخار رو تولید میکنه با حجم 1600 سی سی یعنی از نمونه 2.0 لیتری فلکس واگن قدرت بیشتری رو تولید میکنه اونم اون وقت این رنو احمق روی کادجار سوارش نکرد !!!!!!!!! این موتور dci160 عضو برترین پیشرانه های دیزلی جهان محسوب میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. احسان(احسان سابق)

    ۲۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    هر دو ظاهر جذابی دارن اما رنو بنظر میاد باحاتر باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. سعید

    ۲۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (43 ديدگاه)

    طراحی خودروهای رنو خیلی خوب و در حال پیشرفت هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. amirhosein

    ۲۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (92 ديدگاه)

    اقا معذرت میخوام اکثر اطلاعات اشتباه هست یعنی کلش
    قسمت فضای صندوق عقب زده 472 لیتر در صورتی که 527 لیتر هست
    قسمت مصرف سوخت شهری زده 5.5 در صورتی که 5.4 هست بزرگراهی زده 4.6 رد صورتی که 4.4 هست و ترکیبی زده 4.9 در صورتی که 4.8 هست
    طول /عرض / ارتفاع/ رو زده 4449/1836/1613 در صورتی که 4450/1836/1608
    یا میزان لایندگی اینجا گفتین 129 در صورتی 126 هست
    اقا همش اشتباه هست همش خواهشا یا مقاله رو حذف کنید یا اصلاحش کنید

    رنو:
    http://www.autoevolution.com/cars/renault-kadjar-2015.html#aeng_renault-kadjar-2015-16-dci-6mt-awd-130-hp

    سئات:

    http://www.autoevolution.com/cars/seat-ateca-2016.html#aeng_seat-ateca-2016-20-tdi-4drive-7at-150-hp

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ali

    ۲۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (775 ديدگاه)

    قبل از خوندن مقاله شک نداشتم سئات بهتر از رنو هست…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. احمد باقری

    ۲۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    سئات هم خوب کار کرده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. سینا

    ۲۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (127 ديدگاه)

    شکی نیست سئات از رنو برتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. یاسین

    ۱۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (658 ديدگاه)

    واقعا بهتر از رنو به نظرم هم از نظر ظاهر و هم فنی ولی من تو این رده مزدا رو ترجیح میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا