“آغازی جدید” برای اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی

مدیران عامل رنو، نیسان و میتسوبیشی تشکیل هیئت‌مدیره جدید را اعلام کردند. آن‌ها حرکت جدید خود را “آغازی جدید” برای اتحاد به دردسر افتاده‌ی رنو-نیسان-میتسوبیشی توصیف کرده‌اند.


ژان دومنیک سنارد رئیس رنو، هیروتو سایکاوا مدیرعامل نیسان، تیری بلور مدیرعامل رنو و اوسامو ماسوکو مدیرعامل میتسوبیشی در اولین بیانیه‌ی مشترک خود اظهار داشتند هیئت‌مدیره‌ی جدید این اتحاد خودروسازی روی تمامی عملکردهای این غول خودروسازی نظارت خواهد داشت.

مدیران عامل این سه شرکت خودروسازی گفته‌اند هیئت‌مدیره‌ی جدید ساختار مرحله‌ی جدید توسعه‌ی اتحاد را پایه‌ریزی خواهند کرد.


البته تشکیل هیئت‌مدیره جدید تأثیری روی ساختار کنونی اتحاد نخواهد داشت زیرا هدف آن حفظ شخصیت مستقل هر سه خودروساز است. رنو همچنین با تشکیل کمیته‌ی ویژه‌ی نیسان برای انتخاب مستقل رئیس بعدی موافقت کرده است.

رنو، نیسان و میتسوبیشی می‌خواهند هیئت‌مدیره‌ی جدید دیگر جوینت ونچرهای موجود در این اتحاد از جمله رنو-نیسان BV و نیسان-میتسوبیشی BV را لغو نماید. این جوینت ونچرها هم‌اکنون زیر ذره‌بین هستند تا میزان دخیل بودن آن‌ها در قضیه‌ی کارلوس گوسن مشخص شود.

در ماه ژانویه بود که نیسان و میتسوبیشی گوسن را به دریافت حدود 8.9 میلیون دلار از جوینت ونچر نیسان-میتسوبیشی متهم کردند. این شرکت برای اعطای پاداش به کارکنان تشکیل شده است. نیسان و میتسوبیشی گفتند گوسن از این شرکت برای اعطای پاداش‌های بزرگ به خود استفاده کرده است.


این سه خودروساز در بیستمین سالگرد تأسیس اتحاد معروف دنیای خودرو توافق‌نامه‌ی نهایی را امضا خواهند کرد. هیئت‌مدیره‌ی جدید هر ماه در پاریس یا توکیو تشکیل جلسه خواهد داد.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

12 دیدگاه

  1. ایمان
    سوابق: (1038 دیدگاه) ,

    بزرگ ترین رقیب برای گروه فولکس واگن و تویوتا

    پاسخ
  2. Mohammad
    سوابق: (1051 دیدگاه) ,

    هرچقدر فکر میکنم میبینم رنو لایق نیست با برندی مثل نیسان متحد باشه
    اخه یه نگاه به تاریخچه نیسان بندازید
    داتسون زد 240 ( یا همون سری زد نیسان ) خودش یه کتاب تاریخ
    جی تی ار هنوز که هنوز به عنوان استاندارد و معیار برای سوپر اسپورت ها استفاده میشه
    نیسان پاترول کسی هست که ازش تعریف نکنه
    نیسان ماکسیما و . . .
    در مقابل رنو واقعا حیف
    شبیه داستان کرایسلر و فیات شده
    فیات سال هاست به جز گند زدن کاری بلد نیست
    امید وارم روزی کرایسلر از فیات و نیسان از رنو جدا شه

    پاسخ
    1. hmansory511@gamil.com
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      رنو اسپرت هم فعالیت و تکنولوژی خوبی در فرمول یک داشته فراموش نکنید

      پاسخ
    2. овsкиكMас
      سوابق: (90 دیدگاه) ,

      اره اون کرایسلره که داره همه جوایز رو درو میکنه و صدر جدول های قابلیت اعتماد و ایمنی هست!!!

      پاسخ
    3. احمدرضا
      سوابق: (124 دیدگاه) ,

      داداچ کرایسلر ورشکسته رو مارکیونه فقید نجات داد
      برو حداقل یه مقاله بخون بعدش کامنت بزار

      پاسخ
    4. ارمان
      سوابق: (1298 دیدگاه) ,

      محمد یا نمیدونی , یا نمیخونی , یا فقط مینویسیو تو باغ نیستی موتور رنو تو پر فشار ترین مسابقات جهان بین سالهای 2005 تا 20014 یعنی فقط تو 9 سال 6 قهرمانی تیمی به دست اورد . فکر میکنی اتفاقیه؟ خیر عزیزم هر وقت به رنو فکر کردی و داستر اومد تو ذهنت به این فکر کن که کمپانی هایی مثل بی ام و لامبورگینی حتی فکر ورود به این رشته ورزشی رو نمیکنن , با همین ماشین رنو فرناندو الونسو چهطور همرو زمین گیر کرده بود .

      پاسخ
  3. ahmad
    سوابق: (433 دیدگاه) ,

    به نظرم رنو باید از نیسان جدا بشه ، بعد از اون همه دوشیدن و چاپیدن رنو و بعد از اون همه رفتار زشت و ناپسند با مدیر عاملش ، رنو باید خودشو از شرِ نیسان راحت کنه ، حیف رنو بخدا با اون تاریخچه درخشان و با اون خودروهای اسطوره ای که تو کارنامش داره . رنو کجا و نیسان کجا ، باید میذاشت همون 20 سال پیش ورشکست میشد.

    پاسخ
    1. بهزاد
      سوابق: (1192 دیدگاه) ,

      نیسان در این چند سال اخیر میانگین سالی بالای 5 میلیارد دلار سوددهی داشته که مستقیم 43 درصدش به جیب رنو میره و اگر اون 5 ،6 میلیارد سرمایه ی اولیه که سهام نیسان رو خریده حساب کنیم تا الان ده ها میلیارد دلار قسمت رنو شده.
      بی احترامی زمانی هست که شما 15 درصد سهامدار باشی اما حق رای نداشته باشی و دولت فرانسه با همین میزان رای عملا دخالت مستقیم در هیئت مدیره و انتخاب ها داره.
      برخلاف ایده ی شما که کاملا مضحک هست این اتحاد با این شکل و شمایل کاملا به نفع رنو هست و اونها حاضر نیستن سهامشون در نیسان از دست بره.

      پاسخ
      1. ahmad
        سوابق: (433 دیدگاه) ,

        نیسان اگر سالی بالای 5 میلیارد دلار سود دهی داشته به خاطر شراکتش با رنو و مدیریت همین اقای کارلوس گوسن بوده وگرنه تا قبل شراکتش با رنو یه شرکت ورشکسته بود که هیچ خودروساز دیگری حاضر به همکاری باهاش نبود ، چون اوضاع مالی و سهام نیسان بدجور خراب بود و هیچ خودروسازی حاضر نبود با شراکت با نیسان همچین ریسک خطرناکی رو بکنه یکمی درباره همین اقای گوسن تحقیق کن ببین چطور در عرض مدت کوتاهی یه شرکت کاملا ورشکسته رو به سود دهی رسوند و اتفاقا جزو 5 مدیر برتر دنیاست دوباره تاکید میکنم رنو در زمان خرید سهام نیسان در سال 98 یه شرکت کاملا خصوصی بود و از 2010 اگه اشتباه نکنم 15 درصد دولت فرانسه سهامدار رنو هست و اون 15 درص سهمی که دولت فرانسه داره اونقدر باعث نمیشه اجازه نفوذ و دخالت داشته باشه حتی اگه همین فردا دولت فرانسه 15 درصد سهم خودشو بکشه بیرون باز هم توفیق چندانی به حال رنو نمیکنه ، و در اینده این اتفاق خواهد افتاد و دوباره رنو یه شرکت خصوصی خواهد شد مثل جنرال موتورز که در یک دوره ای در دوران بحران اقتصادی سال 2008 مجبور شد نصف سهامشو به دولت بفروشه اما امروز یه شرکت خصوصیه همین اتفاق برای رنو هم در اینده خواهد افتاد .

        پاسخ
  4. ADAK
    سوابق: (548 دیدگاه) ,

    آخرش همه خوروسازها یه برند متحد میزنن !!!
    اسمش را هم میزان :

    اتحاد همه خودروسازها بجز ایرانخودرو 🙂

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.