رنو T High RS ریسینگ ادیشن، روح هاچبک در هیبت کامیون!

رنو با تولید هاچبک های اسپورت RS کار فوق‌العاده‌ای انجام داده است. این خودروساز فرانسوی همچنین به خاطر تولید برخی از بهترین خودروهای تجاری در قالب بخش رنو اسپورت شناخته شده است اما اینجا چیز کاملاً متفاوتی را داریم.


این کامیون T High ریسینگ ادیشن نام داشته و البته توسط رنو ساخته نشده است. حداقل توسط بخش خودروسازی معرفی نشده است! بخش رنو تراکس که از سال 2001 تاکنون بخشی از گروه ولوو بوده مسئول تولید این کامیون ویژه است. شایان ذکر است بخش رنو تراکس از بخش خودروسازی رنو کاملاً جداست.


اما با این تفاسیر نام رنو و رنو تراکس مشترک بوده و البته بخش خودروهای تجاری کارهای لجستیکی مربوط به تیم فرمول 1 رنو را نیز انجام می‌دهد.


این کامیون بر پایه تراک هوی دیوتی سری T ساخته شده اما همان‌گونه که مشاهده می‌کنید از طرح تیم فرمول 1 یعنی رنگ زرد و مشکی در بدنه و کابین بهره گرفته شده است. این کامیون ویژه دارای آینه‌های جانبی، جلوپنجره و نشان‌های مشکی است که هماهنگی فوق‌العاده‌ای با رنگ زرد جذاب بدنه دارد.


به همین منوال رینگ‌ها نیز به منظور هماهنگی با رنگ بدنه رنگ زرد را داشته و کابین نیز به صندلی‌ها و غربیلک فرمان ریکارو که هر دو چرمی بوده و دوخت‌های زرد دارند مزین شده است. داشبورد نیز طرح کربنی داشته و ورودی‌های هوا و کمربندهای ایمنی نیز رنگ زرد را پذیرا شده‌اند.


این کامیون از نظر فنی تغییری نداشته اما پیشرانه 6 سیلندر 13 لیتری دیزلی آن قدرت 520 اسب بخاری دارد که دو برابر قدرت رنو مگان RS می‌باشد. البته گشتاور کامیون رنو تراکس به 2550 نیوتون متر می‌رسد.


رنو تراکس تنها 99 دستگاه از T High ریسینگ ادیشن خواهد ساخت.

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

11 دیدگاه

  1. PARTHIAN
    سوابق: (1070 دیدگاه) ,

    رنو سری تی قرار بود از سال ۹۲وارد بشه اما نمی دونم چرا آریا دیزل هنوز اقدامی نکرده
    کامیون های رنو فوقالعده کم استهلاک و کم مصرف هستن

    پاسخ
    1. رضا
      سوابق: (79 دیدگاه) ,

      کم مصرف خب قاعدتا به عنوان یه ماشین به روز باید باشن
      اما استهلاک رو شدیدا مخالفم .بهتره برید با چند نفر مکانیک ماشین سنگین هم کلام بشید اون موقع متوجه میشید. هم قطعاتش گرونه و هم کم یاب و هم استهلاک و هم پیچیدگی زیاد. از بین اروپایی ها تو ایران ولوو با بنز و اسکانیا تو ایران مناسبن. یعنی خیلی مشکل قطعات ندارن. از طرف ‌دیگه اگه بیای منطقی نگا کنی میبینی حتی چینی ها هم خوبن.چون اکثرا هم قیمت کمتری موقع خرید دارن و هم قیمت قطعاتشون کمتره. در کل تو ایران کامیون دارا که درآمدشون متوسطه میرن چینی و بنز میخرن.واسه اونایی که میتونن قسطای ماشیناشون رو بدن و دستشون بیشتر میچرخه میرن اسکانیا و و‌لوو میخرن.

      پاسخ
      1. PARTHIAN
        سوابق: (1070 دیدگاه) ,

        اقا رضا،چند نفر از دوستان من کامیون دار هستند و از بینشون یکیشون رنو پرمیوم قرمز 420اسبی داره و یه fh۴۶۰داره،
        اون بهم گفت که ماشین رنوش کم مصرف تر از ولوو هست و خرج کمتری هم رو دستش گذاشته،
        بنز هم که گفتی منظورت اکسور هست که موتورشom457laکه نزدیک به ۱۵ سال میشه تو ایران منتاژ میشه واسه همین کمبود قطعات نداره وولوو و اسکانیا هم تو ایران جا افتادن و قطعاتشون با توجه به منتاژ داخل کم یاب نیست،
        وگرنه داف xfاز همه اینهایی که گفتم راحت تر و نرم تر هست

        پاسخ
      2. محمد
        سوابق: (43 دیدگاه) ,

        از نزدیکان خودم که اسکانیا داره قبلا پرسیدم گفته اتفاقا رنو بسیار بی هزینه و کم استهلاکه سواری کشنده های بنز رو هم با قیمت پایین تر می ده

        پاسخ
    2. اسکانیا
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      تا وقتی اسکانیا هست چرا رنو؟
      عموی خودم مغازه تو گاراژ داره
      همه اونایی که کشنده قدیمی دارن خدا خدا میکنن اوضاع خوب بشه اسکانیا یا ولوو بخرن
      اونایی ام که رنو دارن منتظرن اوضاع بهتر بشه و بعدا ولوو یا اسکانیا بخرن. انتخاب اول بازار ولوو یا اسکانیا هست ولی از سر ناچاری میرن رنو میخرن با اون قیافه زشتش

      پاسخ
      1. F22RAPTOR
        سوابق: (1070 دیدگاه) ,

        داداش انتخاب به خدمات پس از فروشه
        که به قول شما ماموت وسایپا از همه بهتر عمل کردن

        پاسخ
  2. poya
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    اردیبهشت رفته بودیم مشهد بعد شاهرود برا استراحت و غذا توقف کرده بودیم طبق توصیه ایی که قبلا خونده بودم دنبال رستورانی بودیم که کامیون جلوش توقف کرده باشه.
    بعد تقریبا ده دقیقه رفتن یه جا دیدیم هفت هشت تا کامیون ردیفی و چندتام کنار هم پارک کردن. خلاصه بعد پارک کردن جلو رستوران از ماشین پیاده شدیم چشمتون روز بد نبینه یهو با یه بهترین منظره عمرم روبرو شدم. اون چندتا کامیون که کنار هم پارک شده بودن MAN GTX بودن. پلاک کامیونا رو تازه دیدیم که مال ترکیه بودن و عشق اباد ترکمنستان میرفتن. خلاصه رفتیم داخل و از پشت شیشه به رخشون نگاه میکردیم جالب این بود مدل سال بودن و نو نو. انگار تازه از کارواش اومده بودن. بعدا که با رانند ها صحبت کردیم گفتن که ماشینا مال شرکت هستن و ماهی دو سه بار بار میبرن کشورای اروپایی یا اسیایی

    تو دنیای ماشین سنگین بنز و ولوو حرف اولو میزنن ولی اگه بودجه ی کمتری دارین مان بهترین انتخابه

    پاسخ
    1. Trx (taimaz)
      سوابق: (196 دیدگاه) ,

      مان TGX یکی از زیباترین کابین ها رو بین کامیون ها داره البته خودم نسل جدید اکتروس رو به عنوان بهترین میشناسم ، اما با توجه به قیمت و قدرت فوق العاده ی MAN TGX یه شاهکار مهندسی هست.

      پاسخ
    2. اسکانیا
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      مان رو تا یه حدی قبول دارم ولی اسکانیا و لوو حرف اولو میزنه
      واقعا باید مغز خر خورده باشه طرف ولوو و اسکانیا رو ول کنه مان یا رنو بخره
      هرکی که تو بازاره میدونه انتخاب اول همه یا ولووعه یا اسکانیا
      تازه بنزم عمرا به پای اسکانیا یا ولوو برسه مگه اینکه کیفیتشو ببره بالا و رقابتی تر بشه

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.