خودنمایی رولزرویس ریث و دون رنتک

اگرچه برخی از مالکان رولزرویس فانتوم دوست دارند در صندلی عقب این قایق لوکس زمینی نشسته و از فضا لذت ببرند اما برخی دیگر هم دوست دارند پشت فرمان مدل‌های دون یا ریث بنشینند. البته که چنین افرادی از افزایش قدرت و بهبود ظاهر خودروی خود استقبال خواهند کرد.


اینجاست که تیونری همچون رنتک وارد میدان می‌شود و قدرت بیشتر و ظاهر اسپورت تری را به ارمغان می‌آورد.


پیشرانه‌ی 12 سیلندر 6.6 لیتری توئین توربوی رولزرویس در مدل دون قدرت 571 اسب بخاری و گشتاور 820 نیوتون متری داشته درحالی‌که همین نیروگاه در ریث خروجی 632 اسبی و گشتاور 820 نیوتون متری را تولید می‌کند. رنتک از طریق برنامه‌ریزی دوباره‌ی ECU حدود 96 اسب بخار قدرت و 122 نیوتون متر گشتاور بیشتری به دست آورده است.


جدای از بهبود پاسخ گاز در هر دو خودرو، رنتک دون و ریث را به ماژول کاهش‌دهنده‌ی ارتفاعی مجهز کرده که به خوبی با تنظیمات سواری استاندارد رولزرویس کار می‌کند. این ویژگی که باعث عملکرد فوق‌العاده‌ی خودرو می‌شود به راننده اجازه می‌دهد تا ارتفاع خودرو را در حد میلی‌متر تنظیم کند.


بهترین خبر درباره‌ی این دو خودروی تیون شده اینکه بهبودهای یاد شده تأثیری روی فوق‌العاده بودن دون و ریث نداشته‌اند. به این ترتیب سواری فرض جادویی رولزرویس اصلاً دستخوش تغییر نشده و البته ذره‌ای از آرامش کابین هم کاسته نشده است.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

3 دیدگاه

  1. علی
    سوابق: (137 دیدگاه) ,

    عجیب ولی واقعی
    مگه میشه تیون کنی اونم رولزرویس تو رانندگیش تاثیر نداشته باشه
    جل الخالق!!

    پاسخ
  2. M
    سوابق: (2193 دیدگاه) ,

    رولز رویث کف خواب؟؟؟یه تنه گند زده به قریب به یک قرن اصالت رولز رویث
    مگه پژو پارسه ؟

    پاسخ
  3. عباس
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    موتورش TU5 نباشه ایرانی ها نمی خرند یه آرم پژو فقط کم داره با پسوند GLX

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.