رولزرویس فانتوم، بهترین خودروی لوکس تاپ‌گیر

اگر از رولزرویس بپرسید آن‌ها خواهند گفت فانتوم فوق‌العاده‌ترین خودروی دنیاست! بنابراین ایده مقایسه این خودرو با دیگران تحت عنوان لیست “بهترین خودروی لوکس” کمی به مذاق بریتانیایی‌ها خوش نخواهد آمد! شاید هم خوششان آمد! فانتوم یک خودروی لوکس است که اساساً از نظر میزان تجمل و اشرافیت با دیگران قابل مقایسه نیست؛ اما خب بهایی هم که طلب می‌کند بالاتر از دیگران است.

Rolls-Royce Phantom
خب پس وقتی‌که خودروهایی می‌توانند با بهایی کمتر به فانتوم نزدیک شوند می‌توان دراین‌باره بحث و گفت‌وگو کرد. بدین ترتیب تاپ گیر اخیراً لیستی از بهترین خودروهای لوکس را تهیه کرده و فانتوم یکی از سه مدل برتر بوده است.

Rolls-Royce Phantom
دو خودروی دیگری که از نظر تاپ گیر به اندازه رولزرویس فانتوم خوب هستند مرسدس بنز S کلاس و رنجروور می‌باشند. اگر بخواهیم صادق باشیم باید گفت که نمی‌توان خیلی به انتخاب‌های تاپ گیر خرده گرفت. S کلاس قطعاً یک خودروی لوکس شاخص در میان خودروهایی است که نشان رولزرویس را ندارند.

s-class


جدی می‌گوییم! اگر داخل S کلاس جدید بنشینید قطعاً بیشتر از یک بنتلی می‌تواند شما را تحت تأثیر قرار دهد. کابین خودرو زیبا بوده و میزان اشرافیت و تجملی که توسط مرسدس ارائه می‌شود در هیچ خودروی دیگر با قیمت مشابه دیده نشده است.

Range Rover


درحالی‌که رنجروور عموماً به عنوان یک خودروی کاملاً لوکس در نظر گرفته نمی‌شود اما در بین سه خودروی نهایی دیده می‌شود. کابین این خودرو مخصوصاً در تریم اتوبیوگرافی برجسته و لوکس بوده بلکه می‌توان از آن در تمام سال و در هر شرایط آب و هوایی استفاده کرد. در حقیقت شاید برخی افراد بگویند رنجروور بهترین خودروی لوکس جهان است زیرا هیچ‌چیزی نمی‌تواند آن را متوقف کند بنابراین می‌توانید از اشرافیت در هر مسیر و آب و هوایی لذت ببرید. اگر برف سنگینی ببارد هیچ‌کسی رولزرویس نخواهد راند.


اما رولزرویس فانتوم هنوز هم بهترین خودروی لوکس جهان صرف‌نظر از قیمت است؛ اما خب اگر چیزی بیشتر را بخواهید شاید برخی رقبا را بتوان برای آن دست و پا کرد!

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

36 دیدگاه

    1. meysam
      سوابق: (183 دیدگاه) ,

      وقتی فانتوم میبینم باس برم آب قند بخورم
      قندم میوفته?

      پاسخ
  1. مصطفی
    سوابق: (84 دیدگاه) ,

    البته کسی که رولزرویس میخره،اون دوتا رو هم در کنارش راحت میتونه بخره

    پاسخ
  2. فقط انگلستان
    سوابق: (752 دیدگاه) ,

    رولزرویس فانتوم جان وارد میدان شو و تاج پادشاهی خودروهای چهار در رو روی سر بگذار و امثال بی ام و سری هفت و بنز اس کلاس رو از پنجره قصر خودروسازی پرت کن بیرون طوری که پس از پرت شدن از پنجره و برخورد با زمین یه رولزرویس بیاد جلو چشمشون.

    پاسخ
    1. فرامرز
      سوابق: (1126 دیدگاه) ,

      از اونجایی که ب ام و مالک رولزرویس هست بعید نیست نسل های بعدی فانتوم رو با هدف کاهش هزینه و وزن روی پلتفرم سری ۷ بسازن پس فعلاْ خیلی عجله نکن شاید به امثال سری ۷ (مخصوصاْ از نظر تکنولوژی) نیاز مبرم داشته باشی!

      پاسخ
      1. فقط انگلستان
        سوابق: (752 دیدگاه) ,

        فرامرز جان خب که چی؟
        فلوکس واگن هم با لامبورگینی همکاری می کنه
        فراری هم با آلفارومئو همکاری می کنه
        شورلت هم با جی ام سی همکاری می کنه
        لندروور هم با جگوار همکاری می کنه

        خب به نظرت این چه اشکالی داره

        همکاری بین همه هست و هیچ شرکتی نمی تونه خودش همه چیزهای مورد نیازشو بسازه
        مثلا بوگاتی موتورش مال یه شرکته
        لاستیکاش مال یه شرکته
        گیربکسش مال یه شرکته
        شیشه و سیستم صوتی و صندلی و ترمز و سیستم تعلیق و بقیه اجزاش هم مال شرکتای دیگست
        خلاصه کلام همکاری و فروش کالا بین همه شرکت ها وجود داره ولی مهم اینه که کدوم شرکت بهترین چیز ممکن رو با استفاده از همکاری بسازه
        مثلا بوگاتی بهترین اجزا رو کنار هم قرار داده و تونسته یه مجموعه خیلی عالی با نام بوگاتی شیرون تولید بکنه و یا رولزرویس بهترین اجزا رو از بهترین شرکت های جهان گرفته و تونسته یکی از بهترین مجموعه های جهان رو با نام فانتوم یا … تولید بکنه
        ولی یه بی ام و نمی تونه اینجوری عمل بکنه یعنی مثلا نمی تونه بره بهترین و گرانترین نوع سیستم صوتی و چرم و رنگ و غیره رو تو خودروهاش به کار ببره چون قیمتش به اندازه رولزرویس بالا می ره و خواهیم دید در برابر رولزرویس فروشی نخواهد داشت و باید بازم به روال عادیش یعنی همون چیزی که الان هست برگرده و اونجاست که باید منتظر پرت شدن از قصر خودروسازی به بیرون باشه و پس از برخورد با زمین دچار ضربه کابوتی و سقفی شده و رولزرویس هم جلو چشمش پدیدار بشه.

        پاسخ
      2. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
        سوابق: (1613 دیدگاه) ,

        خیلی باحالی،قبلا ک میگفتین رولزرویس توانایی مهندسی نداره ولی من گفتم اشتراک قطعات فقط برا کاهش هزینس و ربطی ب توانایی رولزرویس نداره،حالا رولزرویس با معرفی این پلتفرم فوق العاده توانایی خودشو نشون داده داری اینجوری حرف میزنی

        پاسخ
      3. ارش
        سوابق: (71 دیدگاه) ,

        خخخخحخ خیلی باحال گفتی مخصوصا نیاز مبرم???

        پاسخ
    2. ارش
      سوابق: (71 دیدگاه) ,

      خوبی شما ؟!!???مثل اینکه بی ام و رولزرویس رو میسازه ها شاسی و موتور از آن بی ام و می باشد.

      پاسخ
    3. محمد
      سوابق: (113 دیدگاه) ,

      خدا خیر بده ب ام رو نزاش پادشاه ورشکست کنه ???

      پاسخ
  3. مهدی
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    باید نسخه مایباخ اس کلاس رو تو سه تا قرار می داد که قطعاً اون لوکسترین خودروی جهان می شد

    پاسخ
    1. ایلیا
      سوابق: (368 دیدگاه) ,

      میگه هیچ خودرویی از نظر اشرافیت نمیتونه با رولزرویز برابر کنه یعنی حتی می باخ، دلیل اینکه از s کلاس اسم برده شده اینه که این ماشین حداقل در برابر رولزرویس مزیت قیمت رو داره ، می باخ این مزیت رو انچنان نداره هرچند بازم ارزونتره از رولزرویس، و به اشرافیت اون هم نیست.
      خودشون میدونستن sکلاس نسخه ی میباخ هم داره

      پاسخ
      1. emad1990
        سوابق: (472 دیدگاه) ,

        قیمت پایه میباخ 168 هزار دلار و قیمت پایه فانتوم حدود 400 هزار دلاره.
        کی گفته مزیت قیمتی نداره؟230 هزار دلار خودش پول یه سری7 و یه اعودی a8ه.
        در ضمن در صورتیکه فانتوم رو سفارشی سازی بکنید قیمتش میتونه راحت از 700 هزار دلارم بالاتر بره
        به نظر من فانتوم ماشین خوبیه ولی نه به این قیمت

        پاسخ
        1. سامان اذری
          سوابق: (2646 دیدگاه) ,

          تو کشورهای خارجی اونقدر بنز و بی ام و و ائودی ریخته که هیشکی یه اس 600 مایباخ یا 760 رو هم ببینه زیاد بهش توجه نمیکنه ولی
          خاص بودن فانتوم اونو به عرش اعلا برده
          هر چیزی یه قیمتی داره
          خاص بودن هم گرونه که خیلی ها بخاطر همین میخرنش

  4. Mopar or No Car
    سوابق: (1000 دیدگاه) ,

    اشرافیت کلاه گشادیه که انگلیسیا سر مشتری میذارن. در صنعت خودرو حرف اول و آخر رو فن آوری میزنه بخصوص رده ی خودروهای لوکس. شما میتونی سقف یک ماشین چینی آشغال رو هم مزین به الماس کنی تودوزی چرم و کاسه بشقاب و دمپایی ابری و چوب ماهیگیری با آرم ماشین و آرم روی کاپوت که دست بهش میزنی مخفی میشه و ….چند برابر قیمت بندازی به ملت. نمیگم رولز رویس ماشین خوبی نیست اما به دلیل عدم توانایی در رقابت با اس کلاس و سری هفت و LS 460 و CT6 و کنتینانتال، روی زرق و برق بیشتر کارکرده تا از دور رقابت خارج نشه.

    پاسخ
    1. Mopar or No Car
      سوابق: (1000 دیدگاه) ,

      ضمنا برنامه تاپ گیر هم اگه انتخابی غیر از ماشین انگلیسی می کرد عجیب بود. همه میدونن هدف اصلی این برنامه جذب مخاطب برای تبلیغ ماشین انگلیسی بوده و هست. تو یکی از برنامه ها جرمی کلارکسن بی ام وX6 رو تست میکرد طوری درموردش صحبت می کرد که اگه کسی نمیدونست فکر میکرد داره درمورد جک S5 صحبت میکنه. اما وقتی در مورد یک ماشین انگلیسی حرف میزد چیزی بجز مدح و ستایش نمیگفت.

      پاسخ
      1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
        سوابق: (2055 دیدگاه) ,

        برادر حمید،حرفتون کاملا اشتباهه.
        حالا چرا مهم نیست!!!!!
        درباره ی نشریات انگلیسی میگی،
        یه برید کار اند درایور((نشریه ی آمریکایی!!))یه نگاه به رنک سدان های فوق لوکس بندازید،متوجه خیلی چیزا میشید.
        یکیش اینه که انگلیسی ها سلطان بلامنازع این کلاسن و تنها خودروی غیر انگلیسی این لیست میباخ هست که جایگاهش پشت سره فانتوم و گوست هستش!!!!
        دقت کن:تنها خودروی غیر انگلیسی این لیست.
        ظاهرا شما هیچوقت مشخصات فنی یک خودرو رو نمیخونید که فقط به قاشق و چنگال اشاره میکنید!!!!!!
        تاپ گیر لیست جوایزش هست و تقریبا همش به حقه.
        تو خودروهای فوق لوکس و لوکس انگلیسی سرآمد هستن و تنها رقیبشون آلمانی ها هستن.
        نکته ی خنده دارش اینه که رولز رویس فانتوم رو با کادیلاک ct6 مقایسه میکنید.
        خودرویی که تو رنک خودش جزء چهار خودرویه آخره و پشت سره همین انگلیسی های کلاه گشاد!!!!

        پاسخ
      2. ایلیا
        سوابق: (368 دیدگاه) ,

        این پست در مورد اشرافی ترین خودرو بود به همین دلیل جنبه ی لاکچری خودروها قیاس شده بود.
        اگه تکنولژی برات مهمه فانتوم از نظر تکنولژی چیزی کم نداره و ده سر و بیست گردن از ct6 و کانتیننتال بالاتره از نظر تکنولژی، چطور فانتوم رو با چینی ها مقایسه کردی؟
        درضمن حالا که اتیشت خیلی تنده و تکنولژی برات مهمه بد نیست بدونی ct6 و کانتیننتال نمیتونن در کنار سری 7 , s clas و a8 قرار بگیرن، کانتیننتال میتونه با جنسیس مقایسه بشه ولی رولزرویس شباهتی به چینی ها نداره.

        پاسخ
        1. Mopar or No Car
          سوابق: (1000 دیدگاه) ,

          سعی نکن بحث رو به حاشیه بکشی. اینجا موضوع مقایسه کادیلاک و مرسدس نیست. خلاصه کلام اینه مطمئن باش یک سری از مشتری های RR علت خریدشون صرفا قیمت بالای این برند و اینه که هرکسی توانایی خریدشو نداره. ساده تر بگم اگه این ماشین با قیمت S Class عرضه بشه خیلی از مشتری هاش میرن همون S Class رو میخرن.

    2. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
      سوابق: (1613 دیدگاه) ,

      چی میگی برا خودت؟!!! این حرفای تو هیچ ارزشی نداره ، قیمت بالای محصولات رولزرویس برا دست ساز بودن و کیفیت فوق العاده بالای مواد بکار رفته و تجهیزات زیاد و سواری جادویی و تولید محدود و اشرافیت و در آخر ارزش بالای نام رولزرویس هس.
      اون افرادی ک رولزرویس میخرن کاملا ارزش بالای این اثر هنری رو میدونن .
      مطمئنا اگه شرکت دیگه ای میتونس با رولزرویس رقابت کنه اینکارو میکرد.
      هیچ شرکتی توانایی رقابت با رولزرویی رو نداره حتی بنتلی! این یه واقعیت انکار ناپذیره .

      پاسخ
    3. ارش
      سوابق: (71 دیدگاه) ,

      یاد کادیلاکهای دهه ۵۰ تا ۷۰ به خیر اوج تجمل و ابهت و وقار رومیشد تو اون مدلها دید.

      پاسخ
    4. Saeed Boroomand
      سوابق: (477 دیدگاه) ,

      جالب بود. 🙂 تا حدود زیادی درسته، کلا وقتی یه شرکت ارزش افزوده اش خیلی بالاست یه جار کار معمولا میلنگه یا سود انحصار رو میخورنن که خیلی مضره در دراز مدت برای اقتصاد و همیشه برای مردم. ولی خب رولز رویس هم شرکت با سابقه و کار درستیه ولی خب آپشن دمپایی ابری اش خیلی گرونه که به درد چشم و هم چشمی واسه آدم های کوچیک تر بخصوص توی خاورمیانه خوبه…
      یاد یه فیلمی افتادم، بازیگره در مورد همسرش میگفت که زن های یونانی بعد چهل سالگی پایینشون دندون درمیاره… برند های لوکس مشتری خودشونو دارن…

      پاسخ
  5. achtung
    سوابق: (241 دیدگاه) ,

    به درد سردسته های مافیای مواد مخدر و خواننده های سیاه هیپ هاپ میخوره

    پاسخ
    1. Saeed Boroomand
      سوابق: (477 دیدگاه) ,

      نیکی میناج صورتی اش… جی زی قهوه ای… ملکه الیزابت سفیدش… ملک فهد سفیدش با آرم شمشیر مبین …
      ماشین خوبیه خداییش اما، ولی باید مراقب باشه طیف مشتری هاشو گسترده کنه ?

      پاسخ
  6. ENER-G-FORCE
    سوابق: (202 دیدگاه) ,

    به نظر من، بستگی داره شما لوکس بودن رو چی معنا کنید. رولزرویس، این واژه رو، استفاده گسترده از چرم فلان نوع گاو و پشم فلان نوع گوسفند و تریم چوب هایی از درختای دور دست معنی میکنه که البته با یه کم زحمت، بقیه خودرو سازها هم میتونن چنین محصولی رو تولید کنن که صد البته در این صورت، قیمت محصولاتشونم چند برابر میشه. اما فلسفه و ایدئولوژی مرسدس بنز روی تکنولوژی و نوآوریه. من یکی که ترجیح میدم یه گلوله تکنولوژیک فوق پیشرفته با نشانی به قدمت و اعتبار کل تاریخ خودرو سازی داشته باشم تا صرفا یک درشکه محصور شده با جواهرآلات و چرم و چوب آنچنانی و سرویس آشپزخونه!

    پاسخ
    1. ایلیا
      سوابق: (368 دیدگاه) ,

      دوست عزیز چرا کامنت خوبت رو با چندتا جمله ی غلط که خودتم بهشون اعتقاد نداری بی ارزش میکنی؟
      مرسدس سلطان تکنولوژی و نماد خودروسازی، حرفی درش نیست، ولی ایا رولزرویس فقط چرم و چوب داره؟ تکنولژی نداره؟ شاسی نداره؟ قدرت و سرعت و شتاب نداره؟ سواری جادویی نداره؟
      شما وقتی رولزرویس میگیری(انشالا) خودرویی خریدی که نه از نظر تکنولژی و نه لاکچری هیچ کمبودی نداره

      پاسخ
  7. fARA2001
    سوابق: (155 دیدگاه) ,

    دوست عزیز مگه کمپانیهای دیگه همینجوری نشستن که رولز رویس داره الماس تو سقفش آویزون میکنه همه دارن میجنگن که به رولز رویس برسن کمپانیهای بسیار دیگه ای مثه همین بنز و … دارن به قول شما واسه همین کلاه گشاد نبرد میکنن.
    ضمنا لوکس بودن فقط از نظر شما کلاه گشاده ،البته اگه قایمکی دنبال برندهای لوکس تو زمینه های دیگه نباشی

    پاسخ
  8. morteza
    سوابق: (107 دیدگاه) ,

    عاشق کلاس اتاقشم دیگه.آدم و یاد اتاقای آمریکا میندازه جذبش باور کنین به خاطر همین اتاق بزرگشه.ابهت آقایی سروری آمریکایی

    پاسخ
  9. good mood
    سوابق: (53 دیدگاه) ,

    بنز و بی ام و عالی هستن اما دیگه خاص نیستن چون همه جا پر شده ازشون
    حتی audi خیلی خاص تره ازشون
    بنتلی و استون مارتین و رولزرویس که بماند …

    پاسخ
  10. احسان
    سوابق: (312 دیدگاه) ,

    رولز رو با اس کلاس و سری هفت مقایسه نکنید ماشینای رولز دست سازن و کیفیت فوق العاده ای دارن بعلاو‌ه پرستیژه و اعتبار برند رو لز یه چیزی دیگس خودر و های رولز هیچ وقت از قیمت نمی افتن و بی ارزش نمیشن یعنی هرچقدر هم از عمرشون بگذره خاص تر و با ارزش تر میشن شما الان یه اس کلاس یا یه سری هفت مدل ۲۰۰۵ رو میتونی راحت با۱۵۰ تومن بخری که قیمت یه کیا هم نیست و جالب اینجاس کسی هم نمی خردشون ولی یه رولز هیچ وقت اینجوری بی ارزش نمیشه

    پاسخ
  11. fara2001
    سوابق: (155 دیدگاه) ,

    دوست عزیز این کمپانی تولیداتش پایینه، ضمنا خودروهای رولز رویس تولید محدود هستن که تماما پیش خرید میشن این تنها از یه اعتبار و سابقه درخشان نشات میگیره این چیزی که شما میگی(فروش بالا) دلیل برتری بنز تو رده فوق لوکسها نیست

    پاسخ
    1. emad1990
      سوابق: (472 دیدگاه) ,

      تعریف شما از اعتبار و سابقه درخشان با واقعیت فاصله داره
      اگر به اعتبار و سابقه درخشان باشه که دایملر از سال1890 مشغول فعالیت تو حوزه موتور های درونسوز بوده و در ساخت ماشین های لوکس و اسپرت و سوپر اسپرت و مسابقه ای و فورمولا1 دست برتر رو داشته
      بخشی از افتخارات
      یکی از نمونه‌های بسیار خوب این دهه مدل مرسدس-بنز اس‌ال‌کا است، که در سال ۱۹۲۸ ساخته شد و در سال ۱۹۹۹ یکی از ۲۶ نامزد برای عنوان اتومبیل قرن بود.

      موتور مرسدس بنز اس‌ال‌کا شش سیلندر با حجم ۷٫۱ لیتر بود و می‌توانست ۱۹۷ اسب بخار قدرت تولید کند. اس‌ال‌کا به سرعت به ماشینی محبوب در پیست مسابقات تبدیل شد، که نه تنها مرسدس بنز، بلکه تیم‌های دیگر نیز از آن استفاده کردند. طبق اسناد مرسدس بنز، ۳۳ دستگاه از این مدل بین سال‌های ۱۹۲۸ تا ۱۹۳۲ ساخته شد، که بیش از نیمی از آنها برای مسابقات بود. در سال ۲۰۰۴ یکی از آن‌ها به قیمت ۷٫۵ میلیون دلار در یک حراجی فروخته شد.
      این شرکت، در سال ۱۹۵۴ مدل مرسدس بنز ۳۰۰اس‌ال را تولید نمود. ایده ساخت این اتومبیل، با هم‌فکری مکس هافمن، فروشنده اتومبیل‌های خارجی، در ایالات متحده آمریکا، به نتیجه رسید و برخلاف رسم همیشگی، آن را به جای آلمان، در نمایشگاه خودروی نیویورک رونمایی کرد. مهم‌ترین مشخصه این اتومبیل، درهای آن بود، که شبیه به بال پرندگان باز می‌شد. مرسدس بنز ۳۰۰اس‌ال با حداکثر سرعت ۲۲۵ کیلومتر در ساعت، سریع‌ترین ماشین زمان خود بود.
      مرسدس بنز همیشه نامی آشنا بین سران دولت‌ها و ثروتمندان بوده‌است، اما مدل مرسدس-بنز ۶۰۰، که در سال ۱۹۶۳ تولید شد، میان خودروهای لیموزین و لوکس از بقیه مشهورتر است. شاید یکی از دلایل این شهرت، کم بودن رقبای چنین محصولی در آن سال‌ها بود. در حالی که تنها شرکت‌های رولز-رویس موتور کارز، بنتلی و کادیلاک خودروهای کلاس لیموزین را تولید می‌کردند، مرسدس-بنز ۶۰۰ به سرعت به عنوان ماشین تشریفات جایش را باز کرد.
      مقاله کامل رو میتونید تو ویکیپدیا ببنید.
      دوست عزیز فروش محدود بودن برای یه کمپانی الزاما به معنی خوب بودنش نیست.این یه سیاست است برای مشتریان متمول و پولدار اون شرکت که ماشینشون با گذر زمان ارزش بیشتری پیدا کنه
      متاسفانه یه عده که دید بازی نسبت به این موضوع ندارن اینو به حساب خوب بودن اون شرکت میذارن
      من بازم رو نظرم هستم.رولزرویس و بنتلی با این قیمتها ارزش خرید ندارن
      البته اگر شما صرفا بخواین یه ماشین بگیرید که ازش استفاده کنید نه صرفا یه شی کلکسیونی رو گوشه انبارتون نگه دارید

      پاسخ
  12. fara2001
    سوابق: (155 دیدگاه) ,

    پیشنهاد میدم یه بار دیگه کامنت من رو بخونید چون پاسختون ربطی به حرف بنده نداشت .
    در اینکه بنز یه کمپانی بزرگ و معتبره بحثی نیست اما وقتی یک محصولی پیش فروش میشه نشان از یک پیشینه معتبر،ویک شرکت معظم داره(بنده منظورم تولید محدود نبود ) در غیر اینصورت هیچکس بیگدار به آب نمیزنه.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.