رولز رویس

رولزرویس علاقه‌ای به تکنولوژی نیمه خودران ندارد

خودروسازان معروف جهانی تلاش‌های گسترده‌ای برای توسعه خودروهای خودران خود آغاز کرده‌اند اما یکی از این خودروسازان رویه مشابهی را حداقل برای زمانی فعلی دنبال می‌کند؛ و این به خاطر عدم علاقه مشتریان برای راندن خودرو نیست بلکه دلیل آن کاملاً برعکس است.


مدیرعامل رولزرویس آقای تورستن مولر اوتوس در مصاحبه با کار اند درایور گفته که کمپانی تحت مدیریتش از مسابقه خودروهای نیمه خودران بیرون بوده و تنها زمانی به دنبال تکنولوژی خودران خواهد رفت که این ویژگی بتواند بدون کوچک‌ترین دخالت راننده خودرو را به جلو پیش ببرد.


این مدیر ارشد گفته است:

فهم این نکته مهم است که بسیاری از مشتریان ما دارای راننده شخصی هستند. آن‌ها راننده‌ای را استخدام کرده و مثلاً به او می‌گویند امشب مرا به سینما ببر یا اینکه به فلان رستوران برو. این یک مشکل نیست و ما زمانی از تکنولوژی خودران استفاده خواهیم کرد که به توانایی بسیار بالایی رسیده باشد.

خب این سؤال پیش می‌آید که وقتی خودرو می‌تواند خودش مالک را به مکان‌های موردنظر ببرد پس چرا باید راننده شخصی داشت؟ مدیرعامل رولزرویس می‌گوید استفاده از راه‌حلی میانه توجیه‌پذیر نیست و مشتریان شرکت برای این موضوع چندان تمایلی ندارند.


اما اوضاع درباره دیگر برندهای سطح بالا که تمرکز بیشتری روی مالکان به عنوان راننده دارند کاملاً متفاوت است. برندهایی همچون فراری، مک لارن و بوگاتی روش متفاوتی دارند. همچنین شرکتی مثل استون مارتین همچنان به توسعه خودروهای اسپورت برای رانندگان ادامه داده و در عین حال خانواده لاگوندا را برای رقابت با رولزرویس آماده می‌کند.


خوشبختانه تصمیم رولزرویس برای عدم استفاده از تکنولوژی نیمه خودران همیشگی نیست و زمانی که این سیستم کامل شود اوضاع متفاوت خواهد بود. این شرکت بخشی از گروه BMW بوده و باواریایی‌ها سرمایه‌گذاری سنگینی روی چنین تکنولوژی‌هایی دارند؛ بنابراین تنها موضوع زمان است که موجب شده رولزرویس به سمت این تکنولوژی نرود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    شما فقط فکر کن وارد کارخونه رولز رویس بشی و شبیه آخرین عکس ازت استقبال کنن…
    همین یه انگیزه ی خوب واسه تلاش کردن و رسیدن به اهدافه(البته در ایران که نه)

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      یه “فعلا” باید بزاریم اولش
      چون رولزرویس تکنولوژی‌های آب دیده و تکامل یافته و همینطور مورد علاقه بازار رو در بهترین فرم ممکن ارایه میکنه تا همیشه بهترین بمونه
      نمونه هم روی خط تولید رفتن شاسی بلند رولزرویس

      واسه همین امروز یا آینده نزدیک انتظار فناوری خودران در رولزرویس نداریم اما با “تکمیل این فناوری” و “کشش بازار” بهش بعید میدونم رولزرویس واسه تولید “بهترین خودران دنیا” تلاش نکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ایمان

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    تکنولوژی نیمه خودران چیز جالبی نیست
    یا خودران یا تسلط کامل راننده بقیه چیزا الکی هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. فتنه گوساله سامری

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    عکس اول ازکولیان چقدرباوقاره.رولزرویس مثل هیچ خودروساز دیگه ای نیست.وفقط وفقط بنتلی میتونه تاحدودی درحدش باشه البته باز کمی پایین تر.من عاشق جواهرهای ساخت هردو هستم.توی یه مستندمیگفت دوخت فرمان چرم بنتلی یک هفته طول میکشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا