پوست‌اندازی کرگدن: تجربه رانندگی با سانگ یانگ موسو 2018 جدید

بازار پیکاپ های یک تنی در اروپا احیا شده و حتی مرسدس نیز با تزریق اشرافیت به این کلاس اسب کاری خود را روانه بازار کرده است؛ اما در دیگر سوی این طیف سانگ یانگی قرار دارد که تازه‌نفس‌ترین خودرو را روانه بازار کرده است.

سانگ یانگ موسو 2018
موسوی جدید هم اسطبلی رکستون نوین بوده و از همان معماری بدنه روی فریم و پیشرانه 4 سیلندر 2.2 لیتری دیزلی 179 اسب بخاری برادر خود استفاده می‌کند. این خودرو همچنین از کابین جدیدترین شاسی‌بلند بزرگ سانگ یانگ بهره برده است.

سانگ یانگ موسو 2018
خودروی حاضر در تست از نوع پیش از تولید بوده و در بریتانیا بررسی شده است. این مدل فرمان راست در کشور کره جنوبی به عنوان رکستون اسپورت شناخته می‌شود. البته این خودرو از نظر فنی دقیقاً مشابه نسخه بریتانیایی بوده و زمان عرضه در ماه ژوئن بهای حدود 18 هزار پوندی خواهد داشت.

سانگ یانگ موسو 2018
سانگ یانگ برنامه‌هایی برای عرضه سه تریم از موسوی جدید در بریتانیا داشته و نسخه حاضر در تست فول ترین نمونه بوده است بنابراین چند هزار پوندی گران‌تر از قیمت پایه تخمینی خواهد بود اما چراغ‌های روز روشن LED و رینگ‌های 20 اینچی کرومی باعث خواهند شد احساس لوکس‌تری داشته باشید. کابین نیز احساس تازه بودن داشته و برای این کلاس خودرویی کاملاً احساس‌برانگیز است.

سانگ یانگ موسو 2018
صندلی‌ها و داشبورد چرمی نیز با پلاستیک بکار رفته ترکیب مناسبی را به وجود آورده‌اند. برخی از متریال بکار رفته از نوع نرم و کمی لاستیکی بوده اما متریال خراش پذیر نیز در برخی جاها دیده می‌شود. در کل کابین ما را به یاد پیشرفت سانگ یانگ در سال‌های اخیر می‌اندازد. مدل‌های پایه‌تر اشرافیت کمتری خواهند داشت اما کیفیت کابین این نسخه‌ها نیز در مقابل برخی رقبا همچون میتسوبیشی L200 کمبودی ندارد.

سانگ یانگ موسو 2018
اگرچه هنوز لیست تجهیزات نسخه‌های بازار بریتانیا نهایی نشده اما مدل‌های نیمه فول و فول موسو 2018 دارای سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه‌نمایش 8 اینچی خواهند بود. این سیستم دارای ناوبری تام تام، رادیوی DAB و ارتباط بلوتوث بوده و البته اپل کارپلی و اندروید اتو نیز در دسترس هستند. همچنین دوربین دید عقب نیز می‌تواند به این سیستم متصل شود.

سانگ یانگ موسو 2018
موسوی جدید در بریتانیا تنها به‌صورت 5 نفره کرو کب عرضه خواهد شد. صندلی عقب این خودرو جادار حس شده و فضای شانه خوبی وجود دارد. تونل گیربکس نیز جای پای سرنشین وسطی را خیلی تنگ نکرده است.

سانگ یانگ موسو 2018
موسو همانند بسیاری از رقبا برای حمل اسباب و وسایل مرسوم طراحی شده است. محفظه بار موسو کمی پهن‌تر و کوتاه‌تر از میتسوبیشی L200 بوده اما وجود نقاط اتصال سریع زیاد و سوکت شارژ 12 ولت به این معنی است که کاربری خوبی در انتظار مالک خواهد بود. البته هنوز ابعاد دقیق این خودرو منتشر نشده است.

سانگ یانگ موسو 2018
نگاه کردن به مشخصات مصرف سوخت موسو جدید نقطه روشنی را نشان نمی‌دهد. با وجود رقبایی همچون فیات فول بک و تویوتا هایلوکس که بسته به مشخصات خود در هر صد کیلومتر مصرف کمتر از 7 لیتری دارند موسو مصرف 8.6 لیتری دارد. گیربکس 6 سرعته دستی این خودرو مصرف کمتری نسبت به گیربکس اتوماتیک دارد.


پیشرانه 2.2 لیتری دیزلی این خودرو انتقال نسبتاً نرم نیرو به تمامی چرخ‌ها را نشان می‌دهد و گشتاور 420 نیوتون متری موجود نیز به ثبت حداکثر ظرفیت کشش 3.5 تنی موسو کمک می‌کند. البته موسو حتی با توجه به استانداردهای پیکاپ ها سواری فوق‌العاده‌ای ندارد.


فرمان این خودرو بی‌حال بوده و در پیچ‌ها شاهد رفتار مبهم آن خواهید بود. سواری موسو 2018 نیز بسیار متلاطم بوده و تکان‌های رندوم بسیار زیادی حتی در جاده‌های نسبتاً نرم نیز وجود دارد؛ اما با وجود اسباب و وسایل زیاد در محفظه بار، سواری خودرو کمی بهتر شده اما خب موسو در کلاس پیکاپ های یک تنی از این نظر وضعیت خوبی ندارد.


برای قضاوت نهایی و قطعی درباره سانگ یانگ موسو 2018 باید نسخه بریتانیایی آن را تست کنیم اما به نظر می‌رسد این برند کره‌ای آینده خوبی دارد. سواری خودرو از هیجان‌انگیز بودن بسیار به دور است اما موسو خودرویی کاربردی، خوش‌ساخت و ارزان‌قیمت بوده و گارانتی برجسته 5 ساله بدون محدودیت کیلومتر را ارائه می‌کند. البته هزینه‌های مالکیت موسو بالاست.

مشخصات سانگ یانگ موسو 5-seat Crew Cab 2.2 4×4 (Auto)

قیمت: شروع از 18 هزار پوند (تخمینی)

پیشرانه: 4 سیلندر 2.2 لیتری دیزلی

قدرت/گشتاور: 179 اسب بخار/420 نیوتون متر

گیربکس: 6 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک

شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: اعلام نشده

حداکثر سرعت: 185 کیلومتر در ساعت

مصرف سوخت: 8.6 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

6 دیدگاه

  1. حسین
    سوابق: (1547 دیدگاه) ,

    کسی از سرنوشت “مرتب خودرو ” خبری داره؟
    قرار بود سانگ یانگ مونتاژ کنه چی شد؟ (همین وانت موسو رو اگر مونتاژ میکرد ، خوب بود!)
    الان فعالیت مرتب خودرو در چه زمینه ای هست؟
    خدمات پس از فروش پاژن ها چطور است؟

    پاسخ
    1. F۲۲RAPTOR
      سوابق: (896 دیدگاه) ,

      عمر پاژن تموم شد، هرور دیزلی اومد، اونم بخاطر کیفیت کم کابین و مونتاژ افتضاح در کنار قیمت نجومی به خاطرات پیوست داده شد٪

      پاسخ
  2. MAHDI CHEVROLET
    سوابق: (1432 دیدگاه) ,

    با موسو قدیمی تر (نه وانت، منظورم همون شاسی بلندشه) رفتیم افرود تو یه جاده سنگی طولانی خوب میرفت اما داغ میکرد اما ماشین همراهمون پاژن اذیت نمیکرد
    موسو سالم بود نه این که خراب باشه و مشکل داشته باشه

    پاسخ
  3. حسین
    سوابق: (75 دیدگاه) ,

    موسو مگه پیکاپ بود؟؟؟
    شاسی بلند بودا
    نبودا؟؟؟!!!!

    پاسخ
    1. شاهین
      سوابق: (3524 دیدگاه) ,

      سلام
      بله همه ما موسو رو با فرم‌ بدنه شاسی بلند میشناسیم. سانگ یانگ این پیکاپی که ملاحظه میفرمایید رو با نام موسو اسپورت عرضه میکنه اما تو بریتانیا همون موسو ساده بهش میگن.
      ارادت

      پاسخ
  4. سعید
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    من بر خلاف اکثر مردم از برند سانگ یانگ خوشم میاد بجز اکتیون بقیه رو سوار شدم و به نظرم موسو تو زمان عرضه تو ایران خیلی خوب بود همین حالا هم اگه یه سالمشو گیر بیارید ماشین خوبیه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.