سانگ یانگ

رونمایی رسمی از نسل جدید سانگ‌یانگ رکستون

سانگ‌یانگ پس‌ازاینکه چند روز پیش به‌صورت آنلاین و با انتشار چند تصویر نسل جدید SUV پرچم‌دار رکستون خود را معرفی کرد، حال آن‌را رسماً در نمایشگاه خودروی سئول ۲۰۱۷ در زادگاهش کرهٔ جنوبی رونمایی کرده است.

rexton_1
طراحی و توسعهٔ این خودرو تحت نام پروژهٔ Y400 و با الهام از کانسپت LIV-2 که سال گذشته در نمایشگاه خودرو پاریس رونمایی شد صورت گرفته است و به‌زودی راهی بازارهای جهانی خواهد شد.

5fb40c8d2d9e4e719cf777eb4ea

رکستون جدید از طراحی بیرونی مدرنی برخوردار است که شامل جلوپنجره‌ای که شبیه بال‌های باز یک پرندۀ در هنگام پرواز است، چراغ‌های جلوی بزرگ و خطوط عضلانی در سراسر پروفیل جانبی می‌شود. در کل نسل جدید رکستون ویژگی‌های طراحی برادر کوچکش یعنی تیوولی را حفظ نموده است به‌گونه‌ای که در بخش خطوط جانبی و تا حدودی در چراغ‌های جلو و فرم سپر جلو شباهت زیادی به تیوولی دارد. در داخل اما سانگ‌یانگ به‌شدت بر راحتی سرنشینان و فضای بار بزرگ تمرکز کرده است.

ssangyong-rexton-g4-2017_0
همچنین برای این ماشین طیف گسترده‌ای از تجهیزات همچون صفحه‌نمایش ۹.۲ اینچی با کارپلی اپل، اندروید اتو گوگل و ناوبری، خروجی برق ۲۲۰ ولت در صندوق بار، کنترل تهویهٔ دو منطقه‌ای، درِ صندوق بار هوشمند و… می‌شود. درِ صندوق بار هوشمند رکستون با نگه‌داشتن کلید خودرو به مدت سه ثانیه در کنار آن باز می‌شود. برخی تجهیزات ایمنی این ماشین نیز شامل ترمز اضطراری اتوماتیک، سیستم کمک به تغییر خط، سیستم هشدار ترافیک عقب، سیستم تشخیص نقاط کور و سیستم مانیتورینگ سه‌بعدی ۳۶۰ درجهٔ اطراف خودرو می‌شود.

ssangyong-rexton-2018-02

تأمین انرژی نسل جدید این SUV کره‌ای بر عهدهٔ دو پیشرانهٔ چهار سیلندر قرار دارد. موتور اول یک واحد ۲ لیتری بنزینی توربو با ۲۲۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور است که نیروی آن توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک آیسن انتقال پیدا می‌کند. پیشرانهٔ بعدی هم یک نمونهٔ ۲.۲ لیتری توربودیزل جدید است که ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و آن‌را توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک ساخت مرسدس بنز انتقال می‌دهد.

ssangyong-rexton-g4-2017_7

سیستم تعلیق رکستون جدید در جلو از نوع دو جناقی و در عقب از نوع چند اتصالی است اما همچنان در حالت استاندارد به‌صورت دیفرانسیل عقب عرضه می‌شود درحالی‌که سامانهٔ چهارچرخ محرک برای آن در قابل یک پکیج قابل سفارش است. نسل دوم سانگ‌یانگ رکستون در بازار بومی کره در نیمهٔ اول سال جاری عرضه می‌شود درحالی‌که تا قبل از پایان امسال نیز راهی بازارهای بین‌المللی خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. Kamran

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    کابینش فوق‌العادس ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. اشکان

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (106 ديدگاه)

    خوب کار کرده و زحمت کشیده رو ماشین…کاملا مشخصه…ولی واقیعت رو باید گفت…طراحی خارجیش یکم نامزون هستش…یه لحظه رنجروور رو اوردم تو ذهنم…دیدم این پیشش لیفانی بیش نیست!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. نیما ناصری

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (336 ديدگاه)

    اگه 150 160 میل بدن خوبه نزدیک 200 بخوان بدن کولیوس بهتر از اینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. فرید

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (76 ديدگاه)

    بزرگ ترین حسنش شاسی مستقل وکابین نسبتا زیباشه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Madjid

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    طراحیش خیلی بهتر از چیزی شد که اتتظارش رو داشتم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. یاسین

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (658 ديدگاه)

    پس احتمالا تا پاییز ایرانم میاد اگر با قیمت زیر 170 بفروشنش با این قدرتش و کیفیتش و کاربردی بودنش ارزش خرید داره برسه به 180تا 190 دیگه کارش سخت میشه میره تو رده قیمتی توسان و اسپرتیج و پژو 3008 و احتمالا نیسان قشقایی اگر بیاد سال دیگه
    حریف اینا نمیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رسول

      ۱۵ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (8 ديدگاه)

      تا تابستون فروشش تو ایران شروع میشه طبق گفته های مسئولایه رامک خودرو

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. کاپیتان

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (10 ديدگاه)

    بنظر من این از سورنتو و سانتافه بهتره امیدورارم خوب استقبال بشه، توسان و اسپرتج و پاینتره از این هرکول کره ی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. PlymouthBarracuda

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (130 ديدگاه)

    توو کره جنوبی هم که کت و شلوارو با کتونی میپوشن…..!!!!!
    ای بابا….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. حميد

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    نمای جانب اون خط روی در ها یک جورایی نا موزون با دو حلال بالی چرخها هست
    انگار طراح دیگ حوصله نداشته روش کار کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. مهدی

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    نسبت به طراحیا قبل خیلی پیشرفت داشته کلا ماشینای سانگ یانگ نشون دادن به نسبت قیمت ارزش خرید دارن چون نسبت به سایر هم وطنای هم قیمت خودشون قوی تر و کاربردی ترن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا