سانگ یانگ

به‌روزرسانی‌های جدید سانگ یانگ تیوولی

سانگ یانگ تیوولی یکی از متمایزترین ساخته‌های این خودروساز کهنه‌کار کره‌ای است که به کشور ما نیز وارد شده و اتفاقاً استقبال خوبی نیز از آن به عمل آمده است؛ اما چهار سال پس از آغاز تولید تیوولی، سانگ یانگ اقدام به ایجاد تغییراتی در این کراس اوور کرده است.


شاسی‌بلند کوچک سانگ یانگ دارای به‌روزرسانی‌های بصری و فنی بوده و مهم‌ترین آن‌ها استفاده از پیشرانه‌های جدیدی می‌باشد.


پیشرانه‌ی بنزینی و دیزلی این خودرو حجم ۱.۶ لیتری داشته و با قوانین آلایندگی یورو ۶ C همخوانی دارند. پیشرانه‌ی بنزینی تنها در مدل‌های تیوولی SE و EX عرضه شده درحالی‌که مدل ELX و اولتیمیت با هر دو پیشرانه‌ی دیزلی و بنزینی در دسترس بوده و مدل اولتیمیت را می‌توان با گیربکس اتوماتیک هم سفارش داد.


سانگ یانگ می‌گوید به نظرات مشتریان گوش فرا داده است. مشتریان گفته‌اند کره‌ای‌ها باید خانواده‌ی تیوولی را ساده نگه داشته، فوق‌العاده مجهز کرده و البته قیمت آن را هم در بازه‌ی مناسبی تعیین کند. به این ترتیب تیوولی فیس لیفت از سیستم تهویه مطبوع، ارتباط بلوتوث، کروز کنترل، ورود بدون کلید، رینگ‌های فولادی یا آلیاژی و حداکثر هفت کیسه هوا برخوردار است. قیمت این خودرو در بریتانیا از ۱۴۴۹۵ پوند آغاز شده که ۳۲۴۰ پوند کمتر از قیمت مدل پایه‌ی پژو ۲۰۰۸ می‌باشد.


مدل طویل‌تر تیوولی XLV هنوز هم عرضه می‌شود. این خودرو همان تریم های مدل عادی را داشته ولی فضای بار آن به ۷۲۰ لیتر رسیده است. این خودرو نیز با پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی ۱.۶ لیتری در دسترس بوده و می‌توان آن را با گیربکس ۶ سرعته دستی یا اتوماتیک خرید. قیمت مدل یاد شده از ۱۹۷۴۵ پوند آغاز می‌شود.


همه‌ی تریم ها به جز XLV دارای سپر عقب متفاوت با عناصر کرومی، ترمز اضطراری خودکار و صفحه‌نمایش ۷ اینچی، اندروید اتو، اپل کارپلی و رادیو DAB برخوردار هستند.

این خودروساز کره‌ای می‌گوید تمامی نسخه‌های تیوولی هم‌اکنون دارای سیستم کنترل حرکت در سربالایی نیز بوده درحالی‌که مدل‌های فول از درب‌های بسته شونده‌ی خودکار هم برخوردارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (10203 ديدگاه)

    خیلی طرفدار داره در کشورمون . بیشتر هم بخاطر اینه که نزدیکترین طِیف قیمتی را با چینیها داره و برای همین عقل میگه کره بهتر از چین هست .

    اما واقعاً ، بیشتر از اینکه به کره ایها رفته باشه ، انگاری یک طراح چینی طراحیش کرده .، به خطوط روی کاپوت توجه کنید که چقدر بد طراحی شده و یاد خطوط h30 کراس ایرانخودرو میوفتی .

    سانگ یانگ از بعد از موسویی که سال ۱۳۸۰ به دنیا و ایران عرضه کرد ، دیگه بعد از اون رو به اُفول پیشرف (( طراحی را میگم )) ، اما خدایی محصولات خوش آفرودی داره نسبت به کره ایها .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ADAK

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1844 ديدگاه)

    لامصب یه موتور 2 یا 2.4 بزار روش
    در این محدود قیمتی و این امکانات عالی میفروشی…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا