سانگ یانگ

کانسپت سانگ یانگ e-SIV، پیش‌نمایش قدبلندی جدید

سانگ یانگ به‌صورت رسمی چند اسکچ طراحی از یک طرح مطالعاتی با نام e-SIV را منتشر کرده است. e-SIV مخفف کلمات خودروی کاربری هوشمند و الکترونیک می‌باشد.


پس از مدل‌های مفهومی KEV1، KEV2، e-XIV و تیوولی EV-R این پنجمین کانسپت الکتریکی سانگ یانگ بوده و شاهد رونمایی آن در نمایشگاه خودروی ژنو خواهیم بود.


این شاسی‌بلند کامپکت بنا به گفته کمپانی در مرکز تلاش‌ها برای شکل‌دهی نسل بعدی شاسی بلندها و محصولات الکتریکی سانگ یانگ می‌باشد و نشان‌دهنده روش حرکت کمپانی به‌سوی خودروهای الکتریکی، ارتباطی و خودران آینده است.


همچنین کانسپت e-SIV زبان طراحی جدید سانگ یانگ را نیز نشان می‌دهد. به نظر می‌رسد جلوپنجره برجسته، چراغ‌های نازک، پروفایل اسپورت و قوس‌های چرخ عضلانی از جمله شاخصه‌های این زبان طراحی محسوب می‌شوند. البته اگر ببینیم برخی از این شاخصه‌ها در مدل تولیدی تعدیل شده‌اند متعجب نخواهیم شد.


طول/عرض/ارتفاع محصول مفهومی جدید کره‌ای‌ها به ترتیب ۴۴۶۰/۱۸۷۰/۱۶۳۰ میلی‌متر بوده و فاصله بین محوری آن به ۲۶۷۵ میلی‌متر می‌رسد. e-SIV کمی بزرگ‌تر از کوراندو می‌باشد.


نیروبخش خودروی مورد بحث یک پیشرانه الکتریکی ۱۹۰ اسب بخاری است که باعث ایجاد سقف سرعت ۱۵۰ کیلومتر در ساعتی می‌شود. سانگ یانگ ادعا می‌کند این کانسپت با یک‌بار شارژ محدوده ۴۵۰ کیلومتری را طی می‌کند. باتری این خودرو که هنوز جزئیات کاملش منتشر نشده دارای عملکرد شارژ سریع بوده و ۸۰ درصد ظرفیت آن را می‌توان در ۵۰ دقیقه شارژ کرد.

اما نسل جدید موسو نیز به همراه این کانسپت در ژنو حاضر خواهد بود. این پیکاپ تراک قبلاً معرفی شده و از همان پلتفرم رکستون استفاده می‌کند.

پیش‌فروش سانگ یانگ موسوی جدید کمی بعد از معرفی رسمی در اروپا آغاز می‌شود. از جمله رقبای این خودرو می‌توان به رنو آلاسکان و میتسوبیشی L200 اشاره کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. power active

    ۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (171 ديدگاه)

    قیمت g4 به نظرم خیلی بالاست ۳۰۰ میلیون !!! به نظرم با این قیمت فروش خوبی نمیتونه داشته باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. - A M I R -

      ۳ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (728 ديدگاه)

      درسته که قیمت بالایی داره ، اما به نظرم به عنوان تنها شاسی بلند واقعی بازار قیمت مناسبی داره ، به شخصه به سانتافه و سورنتو ترجیحش میدم ، هم قیمت کمتری داره و هم متریال با کیفیت تری ، به نظرم پرستیژ و ابهت بیشتری هم از اون دوتا داره ، تقریبا هم هیکل لندکروزه
      مطمئنا اگر تبلیغات اصولی و کاملی براش انجام بشه میتونه بازار خوبی رو تجربه کنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. power active

        ۴ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (171 ديدگاه)

        من اگه پول داشتم ۲۰۰ تومن میدادم یه پرادو دو در شش سیلندرمیگرفتم هر جا هم بندازی میره . اگه مستند اسب بخار دیده باشی ماشین و تست کردن و گفتن که به تویوتا نمیرسه :)

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا