سایر خودروهای آسیایی

اعلام استراتژی الکتریکی تاتاموتورز

خودروسازان در اروپا به سرعت روی به تولید خودروهای الکتریکی آورده‌اند تا به این ترتیب بتوانند از قوانین ممنوعیت تولید و تردد خودروهای درون‌سوز در آینده تبعیت نمایند. البته این به معنی عقب ماندن خودروسازان حاضر در دیگر بازارها از این روند نیست.

برای نمونه تاتاموتورز یکی از این خودروسازهاست که انتظار دارد خودروهای الکتریکی در ۵ سال آینده سهم ۲۵ درصدی از کل فروش این شرکت در هند را به خود اختصاص دهند. اگرچه این استراتژی نسبت به تصمیمات سایر خودروسازان مطرح جهانی خیلی چشمگیر نیست اما هنوز هم قدم رو به جلوی مهمی برای این برند محسوب می‌شود.

شایلش چاندرا رئیس بخش خودروهای سواری تسلا گفته است: “ما به دنبال سهم ۲۵ درصدی خودروهای الکتریکی از سبد محصولات خود در ۵ سال آینده هستیم.” به این ترتیب از هر چهار خودروی تاتا یک خودرو دارای قوای محرکه الکتریکی خواهد بود. چاندرا می‌گوید این هدف به لطف کاهش هزینه خودروهای الکتریکی و افزایش هزینه تولید خودروهای درون‌سوز به خاطر الزام رعایت استانداردهای آلایندگی محقق خواهد شد.

طبق گفته اتوکار، تاتاموتورز هم‌اکنون حرف اول را در بازار خودروهای الکتریکی هند می‌زند و سهم ۷۰ درصدی از این بازار دارد. البته بازار خودروهای الکتریکی در هند بسیار محدود بوده و سرمایه‌گذاری زیادی برای تولید محصولات تمام الکتریکی صورت نگرفته است.

تاتا نکسون الکتریکی که در سال ۲۰۲۰ رونمایی شده پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی هند بوده و هر ماه فروش بیش از ۲ هزار دستگاهی دارد که نسبت به فروش ۳۰۰ دستگاهی در زمان معرفی پیشرفت بسیار خوبی محسوب می‌شود. همچنین در سال جاری خودروی تیگور الکتریکی نیز معرفی شده که یک سدان ارزان‌قیمت کلاس B می‌باشد.

سبد محصولات الکتریکی تاتا در سال‌های آینده رشد خواهد کرد و قرار است ۸ خودروی الکتریکی جدید تا سال ۲۰۲۵ عرضه شود. البته همه این خودروها بر اساس پلتفرم‌های کنونی تولید خواهند شد زیرا تاتا در حال حاضر برنامه‌ای برای توسعه یک پلتفرم مخصوص خودروهای الکتریکی ندارد.

چاندرا می‌گوید زمانی که قیمت باتری‌ها تا حد مناسبی کاهش یابد تاتا یک پلتفرم اسکیت بورد ویژه برای خودروهای الکتریکی توسعه خواهد داد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. Ferrari

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (12 ديدگاه)

    چرا دوئل ها قطع شدن؟ خیلی جذاب بود که

    موافقم 4
    مخالفم 0
  2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    من همیشه از تاتا بدم میومد اما وقتی شنیدم موسسش یکی از پارسیان هند بوده که از نسل ساسانیان بودن واقعا جاخوردم! گرچه الانم چندان ماشیناش به دلم نمیشینه اما خیلی دوست دارم پیشرفت کنه…

    موافقم 2
    مخالفم 2
    1. Audi rs e_tron gt

      ۲۵ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (757 ديدگاه)

      آقا عرفان جوابتونو دادم در مطلب ریوایان

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. عرفان

        ۲۵ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (229 ديدگاه)

        خب بنده هم دوباره نوشتم میتونید برید مطالعه بفرمایید

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۵ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          آقایون جا برای کامنت گذاشتن زیاده حالا زیر من چرا زدید!😑

          موافقم 2
          مخالفم 0
    2. زیزیگولو

      ۲۵ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (4439 ديدگاه)

      دقیقاً …. یه چیزی در حد و حدودای بنجلای چینی هستش

      موافقم 0
      مخالفم 2
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۵ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        بله متاسفانه سطح کیفی پایینی داره محصولات تاتا…

        موافقم 1
        مخالفم 1
  3. England

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1116 ديدگاه)

    سوال بی ربط به موضوع تاتاموتورز
    من 14- 15 سال پیش یا بیشتر این ایمیل رو ساختم اصلا پسوردشو یادم نیست فراموشی رمز هم جواب نمیده چون اون زمان با شماره موبایل هم وریفای نمیشد همون اوایل هم سایت پدال شروع به کار کرد با ایمیلم ثبت نام کردم الان رمز اکانتمم نمیدونم.
    چه حرکتی باید بزنم وارد اکانت شم یه چند تا دیسلایک بدم؟ ( شوخی)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    شایلش چاندرا رئیس بخش خودروهای سواری تسلا؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. AMG GT R

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1082 ديدگاه)

    تاتا خودروهاش به درد خودش میخوره

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. Reza Waffen SS

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (5323 ديدگاه)

      باز به محصولات ملی مون که شرف داره

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. AMG GT R

        ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (1082 ديدگاه)

        اون که صد در صد
        ایران خودرو و سایپا دو فرغون ساز ملعون هستن محصولاتشون هم لگنی بیش نیستن کلا صنعت خودرو سازی ایران مثل اقتصادش هست فقط تبل تو خالی

        موافقم 3
        مخالفم 0
  6. حمید

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (97 ديدگاه)

    چرا از همین تاتا خودرو وارد نمی‌کنیم؟! لزومی نداره زباله‌تریناشو وارد کنیم، حتما مدلهای خوب هم داره چون بالاخره شرکتیه که در سطح جهانی داره رقابت میکنه و رقبای اسپانیایی و زومانیایی و چینی و حتی کره‌ای کم نداره. خواهش میکنم دوستانی که همتون رولزرویس و بنتلی سوار میشید در مورد خودروهایی که ما فقیر فقرا امکان خریدشون رو داریم اظهار تفضل نفرمایید. بنجله، آشغاله، بدرد نخوره، کپیه، چرا موتورش ۱.۵ هست چرا گیربکس CVT هست، چرا لاستیکاش کوچیکه و … آره همش هست، شما به فراری‌تون ببخشید. چرا چشمای نازنین و وقت گرانبهاتون رو صرف خوندن و کامنت گذاشتن واسه این پستها می‌کنین آخه؟!

    موافقم 1
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا