سایر خودروهای آسیاییسایر خودروهای آمریکایی

دوئل کوانتوم GP700 و دارکان اسپایدر

امروز گروه اسپرت‌های سبک مهمان قسمت دیگری از دور چهارم مرحله مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال هستند. در دوئل سوم این گروه، لوتوس ۳-Eleven در برابر زنوس E10 قرار گرفت و مجموعاً در این رقابت تعداد ۹۹۵ رأی به ثبت رسید؛ اما در این دوئل نتایج نظرسنجی‌های سایت و تلگرام عکس یکدیگر هستند به‌گونه‌ای که در سایت زنوس آراء بیشتری دارد اما در تلگرام لوتوس جلوتر است. بااین‌حال پس از جمع بستن کل آراء مشخص می‌شود که نهایتاً زنوس E10 با کسب ۵۴۱ رأی یا ۵۴ درصد از کل آراء پیروز دوئل خواهد بود درحالی‌که لوتوس ۳-Eleven موفق به کسب ۴۵۴ رأی شده است. حال امروز در دوئل چهارم گروه اسپرت‌های سبک دو خودروی نه‌چندان شناخته‌شده به نام‌های کوانتوم GP700 و دارکان اسپایدر رودرروی یکدیگر قرار گرفته‌اند.

XTM X-Bow

آریل اتم

BAC Mono

Vuhl 05

آریل اتم

؟

کوانتوم GP700

دارکان اسپایدر

واندرهال ونیز

مورگان ۳ Wheeler

؟

واندرهال ونیز

کاترهام ۷

پولاریس اسلینگ‌شات

زنوس E10

لوتوس ۳-Eleven

؟

زنوس E10

کوانتوم GP700

با افزایش محبوبیت خودروهای اسپرت سبک و عرضهٔ خودروهایی چون آریل اتم و KTM X-Bow به بازار، یک شرکت استرالیایی بنام کوانتوم در سال ۲۰۱۵ با معرفی خودرویی بنام GP700 به این بخش وارد شد. این ماشین، یک رودستر دونفرهٔ سبک‌وزن موتور عقب است که تا حدودی به خودروهای فرمول یک شباهت دارد. GP700 به باله‌های جلو و عقب قابل تنظیمی مجهز است که به ارائهٔ چسبندگی فوق‌العادهٔ آن کمک کرده‌اند به‌گونه‌ای که این خودرو می‌تواند هنگام حرکت با سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت در پیچ‌ها شتاب جانبی ۲.۵ جی را تحمل کند. این هیولای سبک‌وزن به یک پیشرانهٔ ۲.۷ لیتری چهار سیلندر سری K هوندا مجهز است که به لطف استفاده از دو سوپرشارژر می‌تواند قدرت فوق‌العاده‌ای معادل ۷۰۰ اسب بخار تولید کند. این نیروی عظیم از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی سکوئنشال تماماً به چرخ‌های عقب منتقل می‌گردد. GP700 در حالی از چنین قدرت بالایی برخوردار است که به لطف استفاده از فیبر کربن، وزن آن نیز تنها ۷۰۰ کیلوگرم است و بنابراین مشابه کوئنیگ‌زگ آگرا One: 1، از نسبت قدرت به وزن یک‌به‌یک برخوردار است. نسبتی که ۶۰ درصد بهتر از بوگاتی ویرون است. کوانتوم GP700 با تکیه بر قدرت بالا، وزن کم و آئرودینامیک عالی می‌تواند ظرف تنها ۲.۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد.

دارکان اسپایدر

کوانتوم GP700 تنها اسپرت سبکی نبود که در سال ۲۰۱۵ معرفی شد چراکه در همین سال رقیب دیگری هم این بار از آمریکا به بخش اسپرت‌های سبک وارد شد. این خودرو دارکان اسپایدر نام دارد و محصول شرکتی آمریکایی بنام سکتور ۱۱۱ با همکاری شرکت Palatov Motorsport است. کل فرایند توسعه، مهندسی و ساخت این خودرو در ایالات‌متحده صورت گرفته است. دارکان اسپایدر فاقد هرگونه سیستم‌های ایمنی و کمک‌رانندهٔ امروزی مانند ترمز ABS و کنترل کشش بوده و بنابراین لذت ناب و خالص رانندگی را ارائه می‌کند. به گفتهٔ سازنده، این ماشین برای کسانی ساخته شده که به دنبال لذت بردن از رانندگی بدون مداخلهٔ سیستم‌های کامپیوتری هستند. این شرکت برای این خودروی اسپرت سبک، پیشرانهٔ LS3 جنرال موتورز را انتخاب کرده است. این یک موتور ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی است که در میانهٔ شاسی نصب شده و ۴۳۰ اسب بخار قدرت و ۵۷۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی ساخت پورشه، مانند رقیب استرالیایی به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند. شرکت سکتور ۱۱۱، این ماشین را به‌صورت شاسی هم به فروش می‌رساند که از این طریق خریداران می‌توانند خود قوای محرکه را روی آن نصب کنند اما برای کسانی که مایل به انجام چنین کاری نیستند امکان خریداری خودرو به‌صورت کامل و آماده هم فراهم است.

 

مشخصات فنی

کوانتوم GP700

دارکان اسپایدر

ترکیب موتور عقب موتور وسط
پیشرانه ۲.۷ لیتری ۴ سیلندر ۶.۲ لیتری V8
تنفس توئین سوپرشارژ طبیعی
قدرت ۷۰۰ اسب بخار ۴۳۰ اسب بخار
گشتاور ۶۵۵ نیوتن متر ۵۷۵ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته سکوئنشال ۶ سرعته دستی
محور محرک عقب عقب
حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتر/ساعت ۲۶۵ کیلومتر/ساعت
شتاب صفرتاصد ۲.۶ ثانیه ۳.۲ ثانیه
طول ۴.۱۲ متر ۳.۹۶ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۶۵ متر ۲.۶۱ متر
وزن ۷۰۰ کیلوگرم ۹۰۷ کیلوگرم
نسبت وزن به قدرت ۱ کیلو به اسب بخار ۲.۱ کیلو به اسب بخار
قیمت پایه ۶۹۵ هزار دلار ۱۲۰ هزار دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9821482]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌ف‌‌‌رش‌اد

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    هر دو فوق‌العاده جذاب هستن اما به دارکان اسپایدر رای میدم چون به مراتب با صرفه‌تره.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (2820 ديدگاه)

      منم به همین دلیل به اسپایدر رای دادم!
      تا لحظه اخر رای ام کوانتوم بود ولی وقتی قیمت رو دیدم ، نظرم عوض شد!
      البته من ترجیح میدم سفارش بدم ABS و هیدرولیک فرمان و سیستم ضد واژگونی و ایربگ هم روش نصب بشه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ایمان

        ۱۱ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (67 ديدگاه)

        معمولا کسانی که این دست ماشین ها رو خریداری میکنن دنبال یک لذت ناب و خالص رانندگی هستن و اتفاقا دوست دارن که هیچ سیستم الکترونیکی و یا کنترل کننده ای بین راننده و ماشین وجود نداشته باشه.
        مثل ماشین های کیترهم که هیچکدوم از این سیستم هایی که شما گفتین رو نداره و به همین خاطر هم خیلی ها عاشقش هستن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. ونوم اف ۵

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1274 ديدگاه)

      رای منم دارکان چون با پول خرید کوانتوم میتونم دارکان رو بخرم و یه کوروت zr1 پیش خرید کنم و یه دمون و موستانگ جی تی ۳۵۰ و کامارو zl1 و بقیش هم میره بانک با سودش خرج ماشین و هزینش در میاد

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. محمد

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      دقیقاً چون این تیپ خودروها هم خودرو روزمره نیست که بخاطر ٠.۶ ثانیه سریعتر بخوای کوانتوم رو انتخاب کنی که قیمتش تقریباً ۶ برابر دارکان اسپایدر هست

      اختلاف قیمتیشون خیلیییی زیاده و واقعا این اختلاف ارزش این هزینه رو نداره
      با اختلاف کوانتوم میشه خودرو لوکس و مجلل یا حتی اسپرت دیگه ای رو هم خرید گذاشت کنار دارکان اسپایدر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. منتقد

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (16 ديدگاه)

    دوستان من هر چى تلاش کردم تنها وجه اشتراکى که بین این دو ماشین هست دسته اى که تو اون قرار میگیرنه ؛ شما شباهت دیگه اى میبینید ؟ ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Ali qanavati

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (124 ديدگاه)

    جفتشونو ندیده بودم تاحالا ولی داشتم فکر میکردم به اینکه اون دارکان واقعا چه برتری نسبت به کوانتوم داره که بخوام انتخابش کنم ظاهر کوانتوم هم بیشتر دوس داشتم تا اینکه رسیدم به قیمت ?
    با این وجود من که پول هیچکدومو ندارم همون کوانتومو انتخاب میکنم?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. akrh78

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1358 ديدگاه)

    درسته که کوانتوم عملکرد خیلی بهتری داره ولی در عوض خیلی خیلی گرون تره
    من بودم دارکان رو برمیداشتم با موتور هیولاش تا یه نعره عالی بشنوم نه یه مشت وز وز مثل صدای جاروبرقی
    در ضمن دارکان ابهت بیشتری هم داره و زیبا تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (419 ديدگاه)

      50 هزارتا هم خرج 2 تا توربو میکردم و اون موقع هیولا تر میشد

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. حسین

        ۱۱ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (2820 ديدگاه)

        اقا حسین 50 هزارتا هم خرج ABS+EBD+BA+ESP+EPS بکن!
        120+50+50=220 هزار دلار

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. Radin

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با پول کوانتوم میشه ۵ ۶ تا دارکان خرید?اخه این چه مقایسه ایه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. MAHDI . TUNING

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    نگا قیمت
    خو این چه وضعشه
    با این قیمت اصلا ارزش رای دادن نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. PaRHaM

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (741 ديدگاه)

      دقیقا
      تا بخش قیمت میگفتم خب کوانتوم بهتره ?
      ولی قیمت کلا منصرفم کرد??

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ونوم اف ۵

        ۱۱ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (1274 ديدگاه)

        پرهام جان ولی عجیبه کوانتوم جلو هست

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. PaRHaM

          ۱۱ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (741 ديدگاه)

          ممکنه ب مشخصات فنی فقط نگاه شده باشه
          که خب واقعا کوانتوم خیلی خیلی بهتره!
          ولی خب قیمتش منطقی نیس!
          با اون پول میشه
          یه کوروت z06 با قیمت ۱۳۰ تا
          یه لامبورگینی اونتادور با حدود قیمت ۴۰۰ تا
          یه SUV لوکس با حدود قیمت ۱۰۰ تا
          و یه سدان متوسط با قیمت ۶۵ تا خرید!
          که خب
          مشخصه و منطق میگه خرید این همه ماشین منطقی تره تا ی ماشین که خیلی هم روزمره نیست!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  7. kamran cooper

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (119 ديدگاه)

    مطمئنید قیمت کوانتوم رو درست زدید؟695 هزار دلار از سوپر لوکس های بریتانیایی هم گرون تره ها!فکر کنم اشتباهی شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (2820 ديدگاه)

      اگر قیمت رو اشتباه زده باشند که خیلی به کوانتوم نامردی شده!
      من بخاطر قیمت بش رای ندادم وگرنه 200 به پایین بود ، بش رای میدادم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امیر دهقان

        ۱۱ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (689 ديدگاه)

        قیمت کوانتوم در منابع مختلفی بررسی شده و کاملا صحیح است.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. parsa

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (167 ديدگاه)

    مطمئنا صدای هشت سیلندر امریکایی با یک شیشم قیمت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ارش

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    اولین باره اسمشونو می شنوم قیمت g700 خیلی بالاست ولی بهش رای دادم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. mohammad_FM 480

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    خب کلا با این مدل ماشین ها زیاد حال نمیکنم.
    درسته که کوانتوم برتری هایی از لحاظ فنی داره ولی با توجه به قیافه و قیمت دارکان قطعا انتخاب عاقلانه و بهتریه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. سامان اذری

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    700 هزار دلار کجا 120 هزار دلار کجا
    این که نشد دوئل

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. حمیدرضا

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    به دارکان رای دادم به خاطر موتور هشت تنفس طبیعی و قیمت مناسب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Kasra.kh

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2707 ديدگاه)

    پول کوانتوم رو میگیرم،میرم یه دارکان میخرم،یه آلفا جولیا و یه داج دیمن هم میخرم،350هزاردلار بقیش رو اینطوری خرج میکنم:باهاش یه موبایل خوب و یه خونه خوب با یه ویلا خوب میخرم که همش میشه300هزاردلار،50هزاردلارم برمیدارم برای15سال خورد و خوراکم و هزینه زندگی،10هزار دلار دیگه رو هم میذارم بانک طی 15سال میشه150هزاردلار!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Hemichan

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (715 ديدگاه)

    اوه کوروت
    دارکان

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hemichan

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (715 ديدگاه)

      فلسفه طراحیشونم جالبه
      دارکان یه هاترادِ موتور وسط
      کوانتوم یه فورمولاوان دونفره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. میلاد

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (14 ديدگاه)

    میشه یکی بگه چرا نباید به جای این دوتا یه پورشه GT3RSخرید هم پیست خوراکشه هم تکنولوژی بیشتری هم پورشه است
    تازه اگه ازت پرشیدن ماشینت چیه سرتو بالا می گیری میگی پورششششه
    تازه از هردوشون ارزون تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عطا

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (186 ديدگاه)

      بله منطق اینو میگه ولی خب کسی که مثلا معادل یک میلیارد اینا واسش دود هواست اینو میخره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. Omid622

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (744 ديدگاه)

    با دیدن قیمت کوانتوم از انتخابش پشیمان شدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. محمد

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (224 ديدگاه)

    جدای از بحث مالی، غرش یه موتور خورجینی 8سیلندر با هیچی قابل مقایسه نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا