سایر خودروهای آسیایی

رونمایی از پیکاپ کانسپت جالب یاماها در نمایشگاه توکیو

یاماها قبلاً اعلام کرده بود که خودروی کانسپتی را در نمایشگاه توکیو رونمایی خواهد کرد ولی ما نمی‌دانستیم که این یک پیکاپ است. هرچند ممکن است طراحی بیرونی این کانسپت باب میل همه نباشد اما این پیکاپ که Cross Hub نام دارد، خودروی جالبی است که تلاش کرده ایدهٔ یک وسیلهٔ نقلیهٔ کاربردی چهارچرخ را از شرکتی که عمدتاً به ساخت موتورسیکلت شناخته می‌شود نشان دهد.

برای ارائهٔ توانایی‌های آفرود، مهندسین یاماها در این کانسپت از تعلیق بلندی به همراه ارتفاع زیاد از سطح زمین استفاده کرده‌اند. دورتادور تایرها هم نوار آبی‌رنگی کار شده است تا با رنگ بدنهٔ خودرو هماهنگ شود. فعلاً مشخصات فنی این کانسپت اعلام نشده است و صرفاً به بیان ابعاد آن اکتفا شده که برابر است با ۴.۴۹ متر طول، ۱.۹۶ متر عرض و ۱.۷۵ متر ارتفاع.

ممکن است Cross Hub از بیرون کوچک به نظر برسد اما در کابین آن فضای کافی برای نصب چهار صندلی وجود داشته است. البته آرایش چیدمان این صندلی‌ها غیرمتعارف است به‌گونه‌ای که در جلو یک صندلی تکی برای راننده در وسط نصب شده و کمی عقب‌تر دو صندلی در طرفین آن قرار دارد درحالی‌که در قسمت عقب یعنی پشت صندلی راننده نیز یک صندلی دیگر تعبیه شده است؛ بنابراین چینش صندلی‌های کانسپت یاماها یادآور مک‌لارن F1 است. در قسمت بار Cross Hub نیز جا برای حمل دو موتورسیکلت وجود دارد.

یاماها پیش‌ازاین هم دو خودروی کانسپت دیگر بنام‌های Motiv.e در سال ۲۰۱۳ و Sports Ride در سال ۲۰۱۵ را معرفی کرده بود که هردو توسط طراح مک‌لارن F1 یعنی گوردون موری طراحی شده بودند اما برخلاف آن‌ها، طراحی این پیکاپ کانسپت توسط موری انجام نگرفته است. تاکنون هیچ صحبتی از تولید Cross Hub نشده است که البته تعجبی هم ندارد چراکه هیچ‌کدام از دو خودروی کانسپت قبلی یاماها نیز به تولید نرسیدند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا