سایر خودروهای آسیایی

۲۵ سال قبل؛ ۵ خودروی ژاپنی که صنعت خودروی دنیا را شوکه کردند

در نمایشگاه اتومبیل شیکاگو ۲۰۱۴، شاید هیچ خبری از خودروی اسپرت نبود؛ ولی شرایط در ۲۵ سال پیش در این نمایشگاه، به این صورت نبوده است. نمایشگاه شیکاگو در سال ۱۹۸۹، شاهد معرفی مزدا MX-5 میاتا و اولین حضور عمومی مدل آکورا NSX بود. این دو مدل، بیشتر از این نمی‌توانستند با هم متفاوت باشند: اولی یک خودروی ساده و اقتصادی و دارای سواری خوب با موتور جلو بود و دومی، یک خودرو با عملکرد بالا، با استفاده‌ی مناسب از آلومینیوم و حالت اسپرت با موتور میانی، به شکلی طراحی شده بود تا با خودروهای رقیبش، رقابتی جدّی ایجاد کند.

علی‌رغم این تفاوت‌ها، MX-5 و NSX در یک چیز با هم مشترک بودند: هر دوی آن‌ها، به صنعت اتومبیل شوک وارد کردند. دهه ۱۹۹۰ میلادی، تبدیل به عصر طلایی اتومبیل‌های ژاپنی شد. خودروسازان ژاپنی در این دوره، تهاجمی بی‌سابقه را علیه رقبای خارجی خود، آغاز کردند. مهندسان در این شرکت‌ها به نوآوری در تکنولوژی تشویق می‌شدند و در همین حال، طراحان صنعتی به دنبال حفره‌های خالی در بازار اتومبیل بودند.

مدل‌های زیادی می‌توانند نمونه‌ای از این رنسانس در اتومبیل‌های ژاپنی باشند. با این‌حال، ما پنج نمونه از منحصر فردترین ترین این خودروها را انتخاب کرده‌ایم که شامل مدل‌های مانند مزدا و هوندایی هستند که دقیقاً ۲۵ سال پیش، معرفی شده‌اند. در ادامه ‍پنج خودروی ژاپنی را مرور می‌کنیم که ۲۵ سال پیش به صنعت خودروسازی دنیا شوک وارد کردند.

آکورا NSX

آکورا NSX سال ۱۹۸۹ معرفی شد و سال ۱۹۹۰ به بازار آمد. پس از معرفی این خودرو، با وجود کیفیتی که از آن ارائه شده بود، خیلی‌ها از آمدن آن به بازار مطمئن نبودند. هوندا برای این مدل، از تمام توان مهندسانش برای ساخت یک سو‍پر ماشین با سطح عملکرد بالا بهره گرفته بود و سعی کرده تا شرایط را برای رانندگی این خودروی مسابقه، ساده کند؛ چیزی که در سوپر ماشین‌های اروپایی دیده نمی‌شد. نتیجه، یک خودروی کوپه سبک با دو صندلی و موتور میانی ۳ لیتری V6 با قدرت ۲۷۰ اسب‌بخار بود که پیشرانه آن با استفاده از سیستم گیربکس پنج دنده‌ای دستی منتقل می‌شد. به جرئت می‌توان گفت که NSX یکی از بهترین سواری‌ها را در بین خودروهای با موتور میانی داشته است.

Acura NSX 1991
Acura NSX 1991
آکورا NSX مدل ۱۹۹۱ با شتابی مناسب، می‌توانست در مدت ۵/۵ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد و سرعت نهایی آن نیز به لطف تکنولوژی سوپاپ‌های با زمان‌بندی متغیر هوندا، نزدیک به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت بود. این موضوع، رمز موفقیت NSX بود.
آکورا NSX دارای یک کابین راحت و دوست‌داشتنی با فضای صندوق مناسب بود. همچنین، این خودرو طراحی ساده و آرامش‌بخشی داشت. پیشرانه از موتور V6 و سیستم گیربکس ۵ دنده اتوماتیک، به خوبی منتقل می‌شد. طراحی خلاقانه شاسی از آلومینیوم نیز وزن خودرو را در حدّ ۱۲۹۷ کیلوگرم نگه داشته بود. NSX یک خودروی مسابقه با قیمت مناسب محسوب می‌شد که قیمت آن در سال ۱۹۹۰ در نمایشگاه‌های امریکا، ۶۲ هزار دلار بود.
تولید NSX در سال ۲۰۰۵ به پایان رسید. در این زمان، بیش از ۱۸ هزار دستگاه از این خودرو در سراسر جهان به فروش رسیده بود. NSX ترکیب بی‌نظیری از عملکرد، راحتی و قیمت مناسب بود. ورود شوک‌آمیز این خودرو به صحنه بازار اتومبیل جهانی از یادها نخواهد رفت؛‌ این خودرو، نقطه‌ی شروعی برای مهندسان ژاپنی بود تا نسل بعدی سوپرماشین‌ها را بسازند.

اینفینیتی Q45

همانند کاری که تویوتا در مورد لکسس کرد، نیسان نیز با معرفی یک برند لوکس در ایالات متحده با نام «اینفینیتی»، ریسک بزرگی انجام داد. باز هم مانند لکسس، اینفیتی نیز با یک خودروی فول‌سایز سدان با دیفرانسیل عقب شروع کرد تا ژرمن‌ها را تحت‌تأثیر قرار دهد. امّا برخلاف لکسس LS400 بی و صدا، اینفینیتی Q45 مدل ۱۹۹۰ از حالت اسپورتی و شبیه به «ب ام و» برای رسیدن به یک سدان لوکس ایده‌آل استفاده کرده بود. با این‌حال، Q45 نتوانست مانند لکسس LS400 موفقیتی آنی کسب کند. مشتریان اقبال بیشتری به LS400 با یک جلوپنجره شبیه به مرسدس‌بنز نشان دادند. تبلیغات این خودرو که کمتر خودِ اتومبیل را نشان می‌داد و بیشتر تصاویر طبیعت در آن دیده می‌شد، در این زمینه بی‌تأثیر نبود.

1990 Infiniti Q45 Sedan
۱۹۹۰ Infiniti Q45 Sedan
با این‌که اینفیتی Q45 یک خودروی اسپرت خوب و چابک بود و هیجان بسیار زیادی داست، ولی این سدان لوکس اسپرت نتوانست در بازار دوام بیاورد و تولید Q45 در سال ۲۰۰۶ متوقف شد. با این‌حال، با نگاهی به خودروهای سری Q اینفیتی، خواهید دید که مدل Q45 چه تأثیر درازمدتی بر آن‌ها و همچنین دنیای سدان‌های لوکس گذاشته است.

لکسس LS400

در سال ۱۹۸۹ که خودروساز ژاپنی، تویوتا، یک برند مستقل برای فروش خودروهای لوکس به مشتریان معرفی کرد، این موضوع برای دنیای خودروسازی چیز جدیدی نبود؛ چرا که سه سال قبل، در مورد آکورا این کار انجام شده بود. ولی ایده‌ی یک سدان بزرگ با دیفرانسیل عقب، مشابه هیچ‌گونه مدلی از سدان‌های لوکس ب ام و یا مرسدس‌بنز نبود. بنابراین، وقتی لکسس LS400 در سال ۱۹۸۹ معرفی شد، سر و صدای زیادی به پا کرد. کسانی که این رونمایی را می‌دیدند، عمر زیادی برای این مدل، متصور نبودند؛ امّا تولید LS400 ادامه یافت.

1990 Lexus LS400
۱۹۹۰ Lexus LS400
رؤسای تویوتا در پروژه‌ای که در سال ۱۹۸۳ با عنوان «چرخه F» یا Circle F شروع کردند، تصمیم گرفتند که «خودرویی بسازند که از بهترین مدل خودروی جهان بهتر باشد». در اوایل سال ۱۹۸۴، یک کمیته تحقیقات ابتدایی را برای یک خودروی لوکس جدید آغاز کرد و یک سال بعد، مهندسان ارشد تویوتا در جنوب کالیفرنیا ساکن شدند تا از نزدیک با سبک زندگی یک خریدار خودروهای لوکس در امریکا، آشنا شوند. این دقت ویژه به جزئیات، باعث شد تا یک خودروی تقریباً کامل راهی بازار شود؛ به خصوص اینکه یک طراحی جدید از یک برند کاملاً جدید بود. با اینکه LS400 تجربه رانندگی هیجان‌انگیزی مانند Q45 نداشت، ولی شرایط لوکس فوق‌العاده‌ای درآن بود. LS400 قیمتی برابر ۴۳ هزار دلار داشت که مطابق با همتایان متوسط خود در بنز و ب ام و بود.
با این‌حال، LS400 از همه نظر کامل نبود. در سری‌های اولیه از این خودرو، مشکلات کوچکی در سیستم کنترل حرکت و چراغ ترمز وجود داشت که باعث شد تا بلافاصله ۸۰۰۰ دستگاه LS400 برای سرویس دوباره، فراخوانی شوند؛ چیزی که یکی از موضوعات مورد مطالعه صنعت خودرو تا امروز شده است.

مزدا MX-5 میاتا

ایده‌ی یک خودروی کوچک و اقتصادی با دیفرانسیل عقب، در سال ۱۹۸۹، چندان جدید نبود. ولی بیشتر خودروهای این ژانر در عمل و برای استفاده‌های روزمره، چندان قابل‌اتکا نبودند. امّا با معرفی مزدا MX-5 میاتا در نمایشگاه اتومبیل شیکاگو ۱۹۸۹، مشخص شد که می‌توان یک خودروی اسپرت کانورتیبل ساخت برای استفاده روزمره نیز مناسب باشد. این خودرو، به سرعت نظرها را به خود جلب کرد.

Mazda MX-5 Miata
Mazda MX-5 Miata 1990
میاتا سواری و کنترل خوبی داشت و قدرت نسبتاً کم ۱۱۶ اسب‌بخاری از موتور ۱/۶ لیتری با جهار سیلندر در یک ردیفش، زیاد به چشم نمی‌آمد؛ یک خودروی کوچک، سبک و با هیجان زیاد در رانندگی.
1990-Mazda-MX-5-Miata-front-three-quarters-view

نیسان ۳۰۰ZX دو توربوشارژر

وقتی داتسون ۲۴۰Z در سال ۱۹۶۹ به بازار امریکا وارد شد، طراحی بی‌نظیر و عملکرد اقتصادی مناسبش باعث شد تا موفقیتی بزرگ کسب کند. بعد از موفقیت نسل‌های مختلف، خودروهای سری Z، بزرگتر و سنگین‌تر شدند و سرعت زیادی پیدا کردند؛ ولی در همین حال، قیمت آنها افزایش یافت و از رقبایی مانند شورولت کوروت، عقب ماندند. بنابراین نیسان در نسل سی و دوم Z32، ۳۰۰ZX، یک خودرو با پلتفرم و پیشرانه جدید معرفی کرد که با هدف عملکرد بهتر، تولید شده بود. این یکی از نقاط عطف صنعت خودروسازی ژاپن در زمینه عملکرد خودروها بود.

Nissan 300ZX Turbo
Nissan 300ZX Turbo 1990
نیسان ۳۰۰ZX توربو مدل ۱۹۹۰ از یک موتور ۳ لیتری V6 با دو توربوشارژ به قدرت ۳۰۰ اسب‌بخار استفاده می‌کرد. این قدرت، از دیگر خودروهای ژاپنی و رقبای دیگر دیگر چون شورولت کوروت C4، فاصله زیادی داشت. ۳۰۰ZX برای رسیدن به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت، تنها ۵/۵ ثانیه زمان لازم داشت و از شتاب بسیار خوبی برخوردار بود. کنار گذاشتن سری Z در خط تولید نیسان در سال ۱۹۹۶، روزی غم‌انگیز برای علاقه‌مندان به این خودروها بود. ولی طولی نکشید تا نیسان با مدل ۳۵۰Z در سال ۲۰۰۳ بازگشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۸ دیدگاه‌ها

  1. Un4given

    ۲ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (235 ديدگاه)

    همشون ماشینهایی بودن انقلابی در نسل خودشون، بطوریکه آرزومه که کاش یکیشونو همین الان داشتم، سگ اینا به هر چی جنسیس و آزراست میارزه
    ولی بنظرم جای CIVIC خدایی خالیه بین این عزیزان !

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. matin

      ۲ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (233 ديدگاه)

      ژاپنی ها اون موقع با تکنولوژی و نوآوری این جایگاه رو بدست آوردن الان چینی ها و کره ای ها دارن به اون جایگاه می رسند ولی با تقلب

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. ata

        ۳ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        متین جان چین خودشو بکشه نمی تونه حتی لوله اگزوز یکی از ماشینها رو همین الان و در سال 2014 تولید کنه چه برسه به کل ماشین. خداییش آدم وقتی به اینها نگاه می کنه و کیفیت داشبوردشونو با آشغالهای چینی مقایسه میکنه میبینه که چین واقعا یک مشت پلاستیک ارزون قیمت شکستنی سرطان زا رو می چاپونه تو فرغونهاش و تو این زمینه هم اصلا کم نذاشته. واقعا متاسفم.

        موافقم 1
        مخالفم 2
    2. 4MATIC

      ۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1054 ديدگاه)

      به خدا همشون توئ جی تی ای بودن5

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. 4MATIC

        ۵ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1054 ديدگاه)

        مممنون عالی بود

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. jaguar

    ۲ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (184 ديدگاه)

    خودروهایی با طراحی به شدت تهاجمی به سبک ژاپنی ها،شتاب عجیب وغریب تو این کلاس و البته دوام بالا
    افسوس که الان دیگه از اون طراحی ها زیاد خبری نیست

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. رضا

    ۲ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    پدال این مطلبت خیلی عالی بود.ولی جای تویوتا سوپرا و میتسوبیشی اکلیپس خالی بود.
    دهه 90 واقعا دوران درخشان ژاچنی ها بو چیزی که من فکر میکنم درمورد کره ای ها هم اتفاق بیفته ولی بهرحال امیوارم ژاپنی ها به خودشون بیان و یه تکونی به خودشون بدن و نسل جدید سوپرا-نیسان زد-اکلیپس-اکیورا nsxو…. بدن بیرون و دوباره حکمرانی کنن….
    من عاشق nsx بودم همیشه.یه پا نیسان gtr زمان خودش بوده.یادش بخیر چقد با این ژاپنیها تو بازیها عشق و حال کردم….

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. Zonda R

      ۲ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      @.F
      پدال ممنون
      من با همه اینا تو gta
      رانندگی کردم:-P

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .

    من کلا با ماشین های قدیمی بیشتر حال میکنم . حالا چه ژاپنی . چه المانی .

    چه امریکایی .

    جدیدیا همشون فوفول شدن .

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. جلال

      ۵ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (585 ديدگاه)

      سلام
      آره منم موافقم
      خصوصاSUV های الان که دیگه مثل قدیم مردونه نیستن
      میبریشون جاده خاکی ازت دلخور میشن :D

      موافقم 0
      مخالفم 1
    2. Jamshid

      ۲۲ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (755 ديدگاه)

      میدونم خیلی سال از کامنت گذاشتنت گذشته
      ولی کجایی ببینی تویوتا کرولا جی آر اسپرت تو سال بیست بیست و دو سه سیلندر سی صد اسب بخار قدرت
      یه فیس خیلی خشن و زیبا و مدرن داره
      اصلا یه وضعیتیه
      همین بنزی که خودت می‌شناسی مثل کف دست نگاه کن
      کجاشون فوفوله😂

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Jamshid

      ۲۲ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (755 ديدگاه)

      میدونم خیلی سال از کامنت گذاشتنت گذشته
      ولی کجایی ببینی تویوتا کرولا جی آر اسپرت تو سال بیست بیست و دو سه سیلندر سی صد اسب بخار قدرت
      یه فیس خیلی خشن و زیبا و مدرن داره
      اصلا یه وضعیتیه
      همین بنزی که خودت می‌شناسی مثل کف دست نگاه کن
      کجاشون لوس و ننر هستن😂

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. mehdi

    ۲ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (173 ديدگاه)

    هر کدام از این ماشینها حالا هرکدامشون فرقی نداره برابر است با شرکت ایران خودرو و سایپا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. آریا

    ۲ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پس RX7 کو؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. GTR-50

    ۲ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (493 ديدگاه)

    NISSAN -MAZDA

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ساسان

    ۲ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام به پدال و همه دوستان عزیز

    به نظرتون الانم میشه یه همچین چیزایی برای خرید تو ایران پیدا کرد؟
    من یه فورد پیدا کردم اسم مدلشو یادم نیست اما تو مایه های همین مزدا بالایی بود قیافش ولی گفتن با اینکه مال سی سال پیشه، تو ایران پلاک نمیشه :(

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. کافر مقدس

    ۲ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    NSX اون موقع هیولایی بود بره خودش !

    حتی ماکتش هم خیلی نایابه!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. زیگما

    ۲ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    لکسس ال اس نسل اول از اولین خودرو هایی بود که لکسس کارش رو با اون شروع کرد. ماشین پیشرفته ای بود و خوب از پس رقبا بر اومد.
    من تو کویت سوارش شدم. اون موقع واقعا عالی بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

    ۲ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    تویوتا سوپرا رو چرا نگذاشتی پدال؟؟؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. carbonado aventador

      ۲ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      بأید لنسر ، نیسان 350z و نیسان اسکای لاین و…….رو می نوشت!!!!!!!!

      موافقم 1
      مخالفم 0
  12. یه پسل باهوش

    ۲ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    اقا من عاشق این ماشینام

    هوس کردم یه دوو اسپرو بگیرم

    نوستالژیکه

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. hero

      ۴ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (593 ديدگاه)

      دوو اسپرو؟!!!
      چه ربطی به تیم ملی بحرین داره؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
  13. کریمی

    ۲ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    یادش بخیر توی need for speed من همسشه یه rx7 میاوردم تا خرش با اون فقط میرفتم.
    اتفاقا من دیشب توی فکر همین ماشینها بودم.
    ولی من عاشق سری z نیسان هستم.
    حالا جنسیس هنوز با گیربکس zf نمیتونه ماشینه 30 سال پیشه ژاپونو بگیره.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  14. ramin

    ۲ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    ندیدم میتسوبیشی لنسر رو تو این لیست!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  15. مرتضی

    ۳ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (849 ديدگاه)

    سال نو مبارک
    اینجا هم از شباهت عجیب لکسوس به طراحی بنز صحبت شده چیزی که بعضیا!! دردشون میاومد میگفتم به لکسوس میگفتن مرسدس بنز ژاپنی بخاطر شباهتهایی که کم هم نبود!! و جالبه بر خلاف ادعای یکی دو نفر!! تو این سایت لکسوس از اولش هم ایراد داشت و فراخوان!!! و بعضیا که اصلا لکسوس ندیدند میگن اصلا خراب نمیشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. جلال

      ۵ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (585 ديدگاه)

      عزیزم ناراحت نباش دنیا ارزش نداره
      ول کن جوش نزن :D

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Soichiro honda

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (4 ديدگاه)

      عزیز من شمایی که اینو میگی نمیدونی که همین لکسس ی زمانی لوکس ترین خودرو بازار امریکا شد واس 10 سال خرابی دیگه چیه چی میگین شما ی داتسون دهه 80 تا الان با کارکرد روزمره فقط یبار واشر سر سیلندر عوض کرده مگه ژاپنی خراب هم میشه؟؟؟؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
  16. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

    ۳ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    اگه هم خراب بشه که عمرا ، 7 سال گارانتی داره ، نگران اوناش نباش

    موافقم 1
    مخالفم 0
  17. Un4given

    ۳ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (235 ديدگاه)

    راستی دوستان یه مدل رو خیلی بدفرم جا انداختن تو این لیست !

    اونم کسی نیست جز Honda CR-X

    خداییش از سیویک سرتر بود اما چون Limited بود زیاد تو ایران ممکنه شناختی ازش نباشه البته از دید عوام منظورمه .

    موافقم 1
    مخالفم 0
  18. hero

    ۳ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    صنعت خودروسازی ژاپن همیشه طلایی بوده و هست
    و البته برای رقبا و حسودها کابوس
    اگه توجه کنید هر خودرو ژاپنی که تولید شده دنیا رو شوکه کرده و مربوط به چند مدل خاص نیست: آکورد سیویک کمری لندکروزر هایلوکس سوپرا لکسس ها گودزیلا لنسر گالانت انواع مزدا و …………………
    بدون ماشین ژاپنی هرگز

    موافقم 1
    مخالفم 0
  19. احسان(احسان سابق)

    ۳ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    Acura NSX هنوز بعد از 23 سال یکی از بهترین طراحی های اسپرت رو داره.خوبه که هوندا دوباره به فکر تولید این ماشین افتاده.خدا همه خودروسازای ژاپنی رو حفظ کنه

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Un4given

      ۴ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (235 ديدگاه)

      آآآآآآآآآآمممممممممممییییییییییییین

      موافقم 1
      مخالفم 0
  20. جلال

    ۵ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (585 ديدگاه)

    سلام
    قدیم و جدید نداره صنعت ژاپن همیشه بهترین بوده الان هم هست
    مشکل اینجاست که بعضی ها خوبی رو فقط در اسب بخار بیشتر و شتاب و سرعت وحشتناک و… میبینن
    اگه آدم بخاد منطقی فکر کنه میبینه ماشین ژاپنی از همه بهتره
    کیفیت
    دوام
    خدمات عالی
    خلاصه هر چی که بیشتر به درد مشتری بخوره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  21. حمزه

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (136 ديدگاه)

    عاشق NSX بودم و هستم. این ماشین واقعا وحشیه…

    موافقم 2
    مخالفم 0
  22. شهاب

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (22 ديدگاه)

    یادش بخیر با اون آکورا توی درایور خیلی حال میکردیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. Soichiro honda

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (4 ديدگاه)

    صنعت خودروسازی ژاپن شاید ی نمه دیرتر شروع به کار کرده باشه اما بهتره خیلی از رقبای امریکایی و المانی بدونن که شاه دو دیفرانسیل سازی تو دنیا یعنی میتسوبیشی بنیانگذاریش واس یال 1870 هستش البته اون موقع که خودرو نمیساخته ولی تو صنعت حمل و نقل بود. بنده به شخصه طرفدار هوندا هستم این خودروساز همیشه و همیشه نشون داد که میتونه با کمترین به بالاترین تو دنیا برسه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  24. Soichiro honda

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (4 ديدگاه)

    ی موتور k20c هوندا با 2000cc حجم میتونه بالای 220 اسب قدرت تولید کنه که با این قدرت میتونه تو کمتر از6 ثانیه از 0 به 100 برسه 25 سال پیش وقتی جز 6 ثانیه ای ها بودی انگار که بوگاتی بودی چیزی که خیلی از ماسل های امریکایی با موتورای 600 هم به سختی بهش میرسیدن کد موتور b16b type r سیویک با 1600cc حجم اتمسفر میتونس 185 اسب قدرت تولید کنه قدرتی که خیلیا با 8 سیلندر ارزوشو داشتن نمیگن کی بد و بهتره اما میگم ژاپنی جماعت نباید دست کم بگیرین خودرو نمیسازه ولی وقتی بسازه جوری میسازه که تا 100 سال اینده همه خودشونو جمع کنن

    موافقم 2
    مخالفم 0
  25. Soichiro honda

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (4 ديدگاه)

    ی زمانی هوندا تو تقویت پیستونای تویوتا شرکت داشت. واقعا صنعت خودروسازی ژاپن بی نظیر ترین و زیباترسن و متنوع ترین صنعتی هستش که تا ب الان دیدم

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا