سایر خودروهای آسیایی

آشنایی با کانسپت جدید تاتا H5X

کمپانی تاتا در رویداد خودرویی اکسپو ۲۰۱۸ دهلی نو در هند از کراس اوور مفهومی خود با نام H5X رونمایی کرد.


درحالی‌که تاتا بیشتر به خاطر خودروی ارزان نانو شناخته می‌شود اما این کانسپت ریشه‌های لوکس‌تری دارد زیرا بر پایه معماری پیشرفته جهانی و مدولاری ساخته شده که با همکاری جگوار لندروور تکوین یافته است. تاتا می‌گوید این پلتفرم از معماری D8 لندروور که در دیسکاوری اسپورت، رنجروور اووک و جگوار E-Pace بکار رفته مشتق شده است. علیرغم ریشه‌های اشرافی موجود در این ساختار تاتا می‌گوید مهندسان شرکت شرایط بازار هند را در توسعه این ساختار مدنظر داشته‌اند.


این خودروساز اطلاعات زیادی از کراس اوور دیزلی خود منتشر نکرده اما تأیید کرده که در آن شاهد زبان طراحی جدید تاتا هستیم. کانسپت H5X خودرویی نسبتاً شیک بوده و در آن می‌توانیم ظاهری برجسته با فلاپ های بزرگ را تشخیص دهیم. این خودرو همچنین دارای پوشش‌های پلاستیکی بدنه، قوس‌های عضلانی چرخ‌ها و چراغ‌های جلوی LED می‌باشد.


طول/عرض/ارتفاع کانسپت جدید تاتا به ترتیب برابر با ۴۵۷۵/۱۹۶۰/۱۶۸۶ میلی‌متر بوده و فاصله بین محوری آن نیز به ۲۷۴۰ میلی‌متر می‌رسد. بدین ترتیب کانسپت H5X کمی کوتاه‌تر و کم ارتفاع‌تر از دیسکاوری اسپورت می‌باشد.


تاتا همچنین در اتو اکسپو ۲۰۱۸ هند اقدام به معرفی کانسپت ۴۵X کرده که یک هاچبک لوکس ساخته شده بر پایه معماری پیشرفته و منعطف سبک می‌باشد. این خودرو دارای ظاهری آینده‌نگرانه با نمای جلوی شیک و بدنه‌ای اسپورت است. کانسپت ۴۵X همچنین از چراغ‌های جلوی LED، دستگیره‌های درب خاص و دوربین‌های جانبی بجای آینه‌های مرسوم بهره می‌برد.

tata 45X

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. me84

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    لعنت به هر چی دزد مفت خوره. ببین هند به کجا رسیده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. m.m

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (54 ديدگاه)

      ملت راو۴ رفته ۳۳۰ میلیون رفتن خریدن داری ب چی اعتراض میکنی؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد

        ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (1433 ديدگاه)

        این روزا سایتهای خرید و فروش خودرو رو که باز میکنی فقط میتونی به حال بازار لبخند بزنی
        .
        .
        همین راو ۴ تو منطقه آزاد ۱۲۰ میلیون تو بقیه جاها ۳۵۰ میلیون
        بنز C300 مدل ۲۰۱۶ تو منطقه آزاد ۲۲۰ میلیون بعد C200 مدل ۲۰۱۵(یه مدل پایین‌تر یه سال پایین‌تر) تو بقیه جاها بسته به انصاف فروشنده تا ۷۰۰ میلیون
        پورشه پانامرا ۴s مدل ۲۰۱۳ تو منطقه آزاد ۳۴۰ میلیون بقیه جاها تا ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون
        تویوتا کرولا ۲۰۱۷ صفر تو متطقه آزاد ۷۰ میلیون مدل ۲۰۱۵ با ۲ سال کارکرد تو بقیه جاها تا ۱۷۵ میلیون
        لکسس RX۲۰۰ توربو مدل ۲۰۱۷ تو منطقه آزاد ۲۵۰ میلیون تو بقیه جاها تا ۱ میلیارد و ۵۰ میلیون
        لکسوس LX570 مدل ۲۰۱۵ نیو فیس تو منطقه آزاد ۴۰۰ میلیون مدل ۲۰۱۳ فیس قدیم تو بقیه جاها ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون
        .
        واقعا چرااا؟؟؟؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. ستار

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    حالا یک سری میان میگن هند و چین هم برای ما ادم شدن
    جلوش شبیه سانتافه اس ،بغلش ازلکسوس کپی کرده،..
    من نمیدونم چرا خودمونو با همه دنیا مقایسه میکنیم و بهتر میدونیم؟!!
    در صورتی که هیچ کاری نکردیم که الان دنبال نتیجه اش باشیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. بهراد

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (537 ديدگاه)

    هنوز اندر خم یک کوچه ایم ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Pouya

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (28 ديدگاه)

    این رسمه که خودروسازهای تازه وارد با بزرگان وارد همکاری و تولید محصول مشترک میشن چون بهترین راه رشد این کاره . ایران خودرو هم اینکارو کرد، با تولید سمند که همه میدونیم حاصل همکاری چه شرکت های بزرگیه. ولی دوستان ما الان بدجوری تحریم هستیم و ملاحظه شرایط کشور رو بکنید و کمتر فش بدین. البته لعنت به لاشخور های کفتار صفت که سواستفاده میکنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهراد

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (537 ديدگاه)

      الان که از تحریم در اومدیم، بازم باید پژوی ۴٠ سال پیش رو با ورق رانی فولاد مبارکه سوارشیم؟
      یا تالیسمان ٢۵٠ میلیونی سوار شیم؟
      هرچی ماشین خوب زیر ٢٠٠ میلیون بوده رو پروندن هوا،
      از خارج تحریم از داخل فیلتر، با دلار ۴٧٠٠ تومنی یه تعرفه ی ١۵٠ درصدی چی بود؟ اینا لیاقت ندارن صنعت خودرو سازی دستشون باشه، ینی چی یه موسسه خیریه ماشین مونتاژ کنه ١٧٠ پیشفروش کنه ١٩٠ بده دست مردم، تازه بگه تا روز تحویل هم ممکنه بازم بکشه رو قیمتش،خوب همون مقدار پولی که مردم دادن همون روز تبدیل به دلار کنن ضرر نکنن، ضرر اونا هم گردن مردمه؟!؟! بهتره مونتاژ کار های ما با خارجی ها قرار داد نبندن چون بد جوری به اعتبار خارجیا لطمه میزنن،
      شاسی ۴٠۵ رو glx و پارس و سمند و سورن و دنا معمولی و دنا قدر مطلق هست ،بجای پیشرفت .. . (وای بر کم فروشان). خوب این کم فروشی نیست پس چی هست؟٢٣ تومن پراید ارزششو داره؟ یه عده مفت خور و لاشخور کارخونه زدن دارن هم از جیب مردم هم از خون مردم میخورن،بجای اینا ماشین ایمنی ۵ ستاره بود میدونی چقدر تلفات کاهش پیدا میکرد؟چن نفر تو تصادفات جاده ای نجات پیدا میکردن؟چقدر هزینه های درمانی از رو دوش دولت ورداشته میشد؟چون هزینه ی درمان تصادفی ها رایگان و به حساب دولته، ولی موقع خرید ماشین بهشون پرداخت میشه، میدونی چقدر بنزین کم مصرف میشد؟ هوا کمتر آلوده میشد؟ با همین پولهای صرفه جویی شده میتونستن در زمینه ی سوخت های پاک و سبز سرمایه گذاری میکردن، اینکارا باید از سال ٧۵ شروع میشد و تا سال ٨٠ زیر ساخت هاش تکمیل میشد، کنار هر جایگاه سوخت یه ایستگاه شارژ تاسیس میشد، الان دیگه بدلیل آلودگی هوا مدارس تعطیل نمیشد، با فروش بنزین به دیگر کشور ها هم آلودگی کم میشد و باپولش هم نیروگاه خورشیدی تاسیس میشد، نیروگاه حرارتی هم تعطیل میشد، میدونی چی میشد؟ ١٠ یا ٢٠ سال از دیگران جلو میشدیم، ولی الان داره عقب موندگی ما از اونا داره به یک قرن میرسه. بعد بیست سال ساینا برقی میسازن!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. حمیدرضا

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    کمپانی تاتا همون نانو رو ساخت برای هندی های فقیر که خانوادشون زیر بارون رو موتور خیس نشن اینم حتما با هدفی خواهد ساخت برای مردمش حالا هر چقدر میخاد از روی سیتروئن برداشت کنه اشکالی نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حمید فورد

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (78 ديدگاه)

    هی حالا کامنت بذارید هند فلان و بیساره بعد برید موتورهاشو بخرید سوارشید!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا