سایر خودروهای آمریکایی

آغاز رسمی عرضهٔ کارما رِوِرو به بازار

پس از گذشت نزدیک به پنج سال از خاتمه تولید فیسکر کارما، حالا رسماً عرضه نسخه جدید آن یعنی کارما روِرو به بازار آغاز شد. در جشن ویژه روز تحویل این خودرو، نزدیک به ۸۰۰ کارمند شرکت کارما برای تماشای بارگیری نخستین خودروها در کامیون‌ها برای حمل از تأسیسات تولید در مورِنو ولی کالیفرنیا به نمایندگی‌های کارما در سراسر ایالات‌متحده گرد هم آمدند. بدین ترتیب رورو به‌زودی در نمایشگاه‌های اتومبیل قابل خریداری خواهد بود. در این مراسم، رئیس ارشد بخش درآمد شرکت خودروسازی کارما آقای «جیم تیلور» طی بیانیه‌ای گفت:

«کارما از یک شرکت توسعهٔ محصول به یک شرکت تولیدکنندهٔ خودرو تبدیل شده است. تمامی مراحل در رورو برای تبدیل شدن به خودرویی لوکس به‌درستی انجام گرفته است و عرضهٔ این ماشین به بازار دستاورد بزرگی برای کارما و اعضای تیم آن است».

همان‌طور که اطلاع دارید، رورو نسخهٔ جدید همان فیسکر کارما است که پس از ورشکستگی شرکت فیسکر و خریداری آن توسط یک شرکت چینی دوباره با تغییراتی تولید شده است. این یک سدان لوکس پلاگین‌هیبریدی است که از یک پکیج باطری ۲۱.۴ کیلووات ساعتی و موتورهای الکتریکی استفاده می‌کند. خروجی کلی سیستم قوای محرکهٔ رورو ۴۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۳۳۰ نیوتن متر گشتاور است که آن‌را قادر می‌سازد در کمتر از ۵.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

البته رورو به یک موتور بنزینی هم مجهز است که در اصل به‌عنوان ژنراتور عمل کرده و به شارژ باطری‌ها می‌پردازد. این سدان پلاگین‌هیبریدی می‌تواند به حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند که البته به‌صورت الکترونیکی محدود شده است. رورو همچنین قادر است تا ۸۰ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی بپیماید درحالی‌که بُرد کلی آن که با همکاری موتور بنزینی به دست می‌آید به ۴۸۰ کیلومتر می‌رسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. آرش آمریکایی

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (612 ديدگاه)

    اسم کارما واقعا برازنده این خودرو هست

    قضیه اینه که ایلان ماسک وقتی برای اولین بار میخواست وارد خودروسازی بشه از هنریک فیسکر کمک خواست چون آقای فیسکر استدیو طراحی داشت
    اما با جریاناتی که بینشون پیش اومد آقای فیسکر یه جورایی سر الان ماسک رو کلاه گذاشت و در واقع طرحای اونو دزدید و خودرو فیسکر که شبیه به مدلی که تو عکس میبینید هستش رو ساخت

    خلاصه مشکلات زیادی برای آقای ماشک پیش اومد شرکتاش در معرض ورشکستگی بود و …. اما بلاخره خودشو نجات داد و الان موفقه
    ( راجبش بخونید خیلی سرگذشت جالبی داره آقای ایلان ماسک )
    اما کارما به سراغ آقای هنری فیسکر اومد و کمپانیش ورشکسته شد
    اینجاس که میگن کارماا همیشه عمل میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. آریا

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    قبل از خوندن متن انتظار داشتم از لحاظ فنی در حد تسا SP100D باشه.
    ظاهرش جالب نیست و چراغ عقبش شبیه جگوار شده و از لحاظ فنی هم بیشتر شبیه ماشینای 5 سال پیشه.
    تسلا حرفای بیشتری برای گفتن داره و کارما دوباره شکست میخوره(پیش بینی من)
    من بی صبرانه منتظر لوسید هستم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پویان

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (3 ديدگاه)

      بشدت زشت

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا