اتلیس XT، پیکاپ الکتریکی جدید با بُرد 800 کیلومتری

بعد از ریویان R1T، حالا یک مدعی دیگر هم به بخش پیکاپ‌های الکتریکی وارد شده است. این خودرو که اتلیس XT نام دارد (Atlis XT)، پیکاپی با طراحی آینده‌نگر بوده و وعدهٔ ارائهٔ عملکرد و بُرد قابل‌توجهی را داده است. سازندهٔ این پیکاپ شرکتی بنام Atlis Motor Vehicles است که یک علاقه‌مند به پیکاپ بنام Mark Hanchett پس‌ازاینکه با موفقیت یک وانت دیزلی را به نمونه‌ای الکتریکی تبدیل کرد، آن‌را در سال 2016 تأسیس نمود. هرچند بازار پیکاپ‌های الکتریکی هم‌اکنون کوچک و در ابتدای راه است اما شرکت‌های مختلف باعجله می‌خواهند از اولین سازندگانی باشند که چنین خودروهایی را برای طیف گسترده‌ای از مردم ارائه می‌کنند تا از تقاضای اولیه برای این خودروها بهره‌مند شود.

اتلیس XT روی یک پلت‌فرم ماجولار سفارشی ساخته شده که امکان نصب موتورهای الکتریکی در هریک از چرخ‌ها و همین‌طور گیربکس تک سرعته را فراهم می‌کند. این پلت‌فرم همچنین توانایی سازگاری با سیستم‌های تعلیق مختلف، سیستم فرمان گیری چهارچرخ و تجهیز به دو محور عقب را هم دارد. شرکت اتلیس فعلاً مشخصات موتورهای الکتریکی و باطری‌های این پیکاپ را منتشر نکرده اما گفته است که باطری‌های آن در نسخه‌های 480 کیلومتری، 640 کیلومتری و 800 کیلومتری ارائه خواهد شد. بسته به نوع باطری و موتور، این پیکاپ توانایی یدک کشیدن 2270 تا 9070 کیلوگرم بار را دارد. این در حالی است که با استفاده از چرخ پنجم، این اعداد به 4530 تا 15870 کیلوگرم افزایش پیدا می‌کند. ظرفیت بار XT نیز بین 450 تا 2270 کیلوگرم است.

اتلیس XT اما ویژگی‌های قابل‌توجه دیگری هم دارد که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به استفاده از دوربین‌های جانبی بجای آینه‌های سنتی و تجهیز به تکنولوژی رانندگی خودکار سطح پنج اشاره کرد. این پیکاپ الکتریکی در داخل هم یک صفحه‌نمایش لمسی بزرگ در میانهٔ داشبورد مجهز است که اندروید اتو و کارپلی را ارائه می‌کند. برای سهولت شارژ خودرو نیز اتلیس قصد توسعهٔ شبکهٔ شارژ سریع خود در سراسر ایالات‌متحده را دارد که زمان شارژ را به تنها 15 دقیقه می‌رساند. قیمت XT از 45 هزار دلار آغاز می‌شود و یک طرح اشتراک با هزینهٔ 700 دلار در هرماه نیز برای آن ارائه شده که شامل تعمیر و نگهداری، بیمه و شارژ رایگان می‌شود. این وانت در ایالات‌متحده تولید و در سال 2020 به بازار عرضه خواهد شد.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

4 دیدگاه

  1. AMANTE
    سوابق: (182 دیدگاه) ,

    مشخصات فنی و عملکردیش روی کاغذ خوبه و باید ببنیم در نمونه تولیدی و دنیای واقعی چقدر خوب خواهد بود.
    ولی ظاهرش جالب نیست، خیلی زمخت و جدیه و ساده است. ( نظر شخصی )

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (908 دیدگاه) ,

      شاید هنوز هم احتیاج به بروزرسانیهای بیشتر موتورهای الکتریکی برای استفاده روانتر و شارژ راحتتر خودروهای شخصی باشه
      اما بنظر انتخاب پیشرانه الکتریکی همین الان هم برای خودروهای عمومی و تجاری مثل همین پیکاپها تصمیم درستیه
      و قطعا شاهد حضور پررنگتر این پیشرانه ها در این نوع خودروها در آینده نزدیک خواهیم بود

      پاسخ
  2. OMID
    سوابق: (599 دیدگاه) ,

    در عمل باید دید
    اصلا شاید هیچ وقت تولید نشه

    پاسخ
  3. Sobat
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    فرمون فولکس واگن رو براش گذاشتن

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.