اعلام قیمت کارما ریوِرو جی‌تی، 60 هزار دلار گران‌تر از تسلا مدل S

شرکت کارما اوایل سال جاری مدل ریورو GT را معرفی کرد و حالا اعلام کرده است که قیمت این سدان پلاگین‌هیبریدی از 135 هزار دلار آغاز می‌شود. این یعنی ریورو GT حدود 5 هزار دلار گران‌تر از نسخهٔ قبلی است. البته این نسخهٔ جدید به‌روزرسانی‌هایی را در داخل و خارج تجربه کرده است. یکی از بزرگ‌ترین تغییرات ریورو GT قوای محرکهٔ کاملاً جدید آن است که از دو موتور الکتریکی تشکیل شده است. این دو موتور مجموعاً 543 اسب بخار قدرت و 1490 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند.

ریورو GT به لطف این موتورهای الکتریکی ظرف 4.5 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 200 کیلومتر بر ساعت را دارد. انرژی موردنیاز این موتورها هم توسط یک پکیج باطری لیتیوم یون 28 کیلووات ساعتی تأمین می‌شود که با هر بار شارژ کامل امکان پیمودن 130 کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی فراهم می‌کند؛ اما ریورو GT به یک پیشرانهٔ 1.5 لیتری سه سیلندر توربوشارژ ساخت ب‌ام‌و هم مجهز است که در اصل نقش یک ژنراتور را بازی می‌کند و بُرد کلی خودرو را تا 580 کیلومتر افزایش می‌دهد.

برای مقایسه، تسلا مدل S P75D به دو موتور الکتریکی با 520 اسب بخار قدرت و 525 نیوتن متر گشتاور مجهز است، ظرف 4.2 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و با هر بار شارژ کامل باطری‌های 75 کیلووات ساعتی خود تا 490 کیلومتر را طی می‌کند که فقط 90 کیلومتر از ریورو GT با ژنراتور بنزینی کمتر است. قیمت پایهٔ سدان تمام الکتریکی تسلا هم از 75,700 دلار آغاز می‌شود که با اختلاف قابل‌توجه 60 هزار دلار از کارما ارزان‌تر است.

کارما هنوز لیست دقیق تجهیزات ریورو GT را منتشر نکرده اما قبلاً گفته است که این سدان سبز از رینگ‌های آلومینیومی 21 اینچی، سیستم صوتی با هشت بلندگو و یک ساب‌ووفر، فناوری مقابله با سروصدا، تریم چوبی و گرم‌کن غربیلک فرمان برخوردار است؛ مانند اکثر خودروهای مدرن، ریورو جدید به سیستم‌های کمک‌رانندهٔ مختلفی مثل پایش نقاط کور، هشدار برخورد جلو، هشدار خروج از خط، هشدار ترافیک عقب و سیستم دوربین دید اطراف هم مجهز است. تحویل کارما ریورو GT به خریداران از سه‌ماههٔ پایانی امسال آغاز می‌شود.

 

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

10 دیدگاه

  1. امیر
    سوابق: (1370 دیدگاه) ,

    با این اسب بخار و گشتاور زیادش چرا شتاب و تاپ اسپیدش اینقد ضعیفه؟؟!!

    پاسخ
  2. OMID
    سوابق: (861 دیدگاه) ,

    نمیارزه
    هم کند تره
    هم باتریاش کوچیک تره
    هم ماشالله قیمتش….

    پاسخ
  3. ali
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    اول از همه نمی ارزه

    دوم طراحیش حرف نداره. چه بیرون چه داخل طراحی خیلی عالی داره
    سوم ائودی ایی ترون انتخاب اول و اخر منه بین الکتریکی ها.

    پاسخ
  4. جلیل
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    نمی دونم که با چه فکری اینو ساختن
    آخه کی اینو میخره

    پاسخ
  5. Elmiraj
    سوابق: (846 دیدگاه) ,

    با ۱۳۵ هزار دلار من باشم یه Model S P100D می خرم .
    ۵۰۷ کیلومتر بُرد داره و با شتاب ۲.۳ ثانیه ایش هر سوپراسپرتی را می گیره….
    به علاوه یک دنیا تکنولوژی جالب و پیشرفته….

    پاسخ
  6. احمدرضا
    سوابق: (188 دیدگاه) ,

    دیگه تسلا جای خودشو توی اول بودن محکم کرده بقیه برا دومی تلاش میکنن که البته این از آخر اول شدن رو تلاش میکنه!
    حداقل که قیمت خونتو داری میگیری امکانات بده و یا سرعت و شتاب بده

    پاسخ
  7. حمیدرضا
    سوابق: (2342 دیدگاه) ,

    خیلی خوبه به نظرم فکر درستی هست انتخاب خودروی هیبریدی با ژنراتور بنزینی هم میشه از برق استفاده کرد هم هر جا شارژ نبود میری اولین پمپ بنزین و 300 کیلومتر حرکت می کنی

    پاسخ
    1. علی
      سوابق: (550 دیدگاه) ,

      ب ام و هم توی i8 و i3 از همین روش استفاده کرده
      بنظرم با توجه به بالغ نبودن خودروهای برقی و فرایند زمان بر شارژشون
      این حالت که موتور بنزینی به عنوان شارژر استفاده بشه ، راه حل موقتی خوبی برای گذر از این مشکلاته

      پاسخ
  8. ارش
    سوابق: (773 دیدگاه) ,

    طراحی کابین فوق العاده ست مشخصات فنی خوبی هم داره قرار نیست همه ماشینها های پر کار باشند.شتاب ۴.۵ ثانیه شتاب خیلی خوبیه.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.