سایر خودروهای آمریکایی

بازگشت شرکت کورد پس از 80 سال

کورد (Cord) یک شرکت خودروسازی پیشروی آمریکایی بود که در سال ۱۹۲۹ تأسیس شد. پیشرفت‌هایی چون سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو یا چراغ‌های جلوی مخفی شاید امروزه بی‌اهمیت بنظر برسند اما هنگامی‌که در اولین محصول شرکت کورد با نام L29 و به دنبال آن مدل‌های ۸۱۰ و ۸۱۲ ارائه شدند کاملاً انقلابی بودند؛ اما متأسفانه کورد تفکر روبه‌جلوی خود را حفظ نکرد و در سال ۱۹۳۲ تعطیل شد. سپس در سال ۱۹۳۶ مجدداً فعالیت خود را از سر گرفت اما سرانجام یک سال بعد یعنی در سال ۱۹۳۷ به‌طور کامل تعطیل شد. ولی نزدیک به ۸۰ سال بعد کورد دوباره زنده شده و در آستانهٔ بازگشت قرار دارد.

کورد L-29
کورد L-29

کلیهٔ حقوق شرکت کورد در سال ۲۰۱۴ توسط شخصی بنام «Craig Corbell» خریداری شد و به لطف تصویب قانون «تولیدکنندگان وسایل نقلیهٔ موتوری در تیراژ محدود»، این شرکت قصد دارد پس از ۸۰ سال دوباره فعالیت خود را آغاز کند. این قانون خودروهایی که در تعدادی محدود ساخته می‌شوند را از رعایت برخی موارد و قوانین مانند انجام آزمون‌های تصادف معاف می‌کند به همین دلیل سازندگان تولید محدود می‌توانند خودروهای خود را راحت‌تر و با هزینهٔ کمتری تولید کنند. Craig Corbell دراین‌باره می‌گوید:

«تا پیش‌ازاین هزینهٔ تولید خودروهای تولید محدودی مانند کورد بسیار گران تمام می‌شد و سودآوری آن کاهش میافت اما اکنون بسیاری از قوانین خودروهای تولید انبوه برای نمونه‌های تولید محدود اجرا نمی‌شوند و این فرصتی فوق‌العاده است».

کورد 812
کورد ۸۱۲

این قانون که در سال ۲۰۱۵ به تصویب رسید موجب شده است که شرکت‌هایی مانند کورد، دلورین و AC همان محصولات اصلی قدیمی خود را مجدداً با قوای محرکهٔ مدرن تولید کنند. به‌عنوان‌مثال به‌تازگی مجدداً تولید دلورین DMC-12 و AC کبرا آغاز شده است و هر دو از پیشرانه‌های V8 مدرن جنرال موتورز استفاده می‌کنند.

کورد L-29 کانورتیبل
کورد L-29 کانورتیبل

کورد هم از همین رویه پیروی خواهد کرد و قصد دارد همان محصولات قدیمی خود را مجدداً تولید کند. بااین‌حال Corbell هنوز هیچ جزئیاتی از احیای کورد منتشر نکرده است. این شرکت گفته است بحث همکاری کورد با خودروسازان دیگر مطرح است و احتمالاً خودروی کامل این شرکت اوایل سال آینده معرفی خواهد شد.

کورد 810 کانورتیبل
کورد ۸۱۰ کانورتیبل

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. سیدامین فاخر

    ۱۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (71 ديدگاه)

    خیلی خوبه ماشینای آنتیک و کلاسیک
    ولوکس با پیشرانه های مدرن تولید بشن
    حرکت خوبیه والبته قیمت زیادی هم مطمناََ داره
    و مورد استقبال مرفحین قرار میگیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. GOD BLESS AMERICA

    ۱۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    زنده باد کورد :-)
    پاینده باشی کهنه سرباز آمریکایی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حامد

      ۱۱ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      کهنه‌مهندس
      کهنه‌سرباز چرا؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. madjid

    ۱۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    مردم دنیا دوباره برگشتن به گذشته ها… (post-modernism)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ونوم

    ۱۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (543 ديدگاه)

    امیدوارم بازم یه شرکت پیشرو باشه و برای شروع و نشون دادن تاریخچه ی شرکت مدل های قدیمی با پیشرانه ی بروز ولی ایشالله بعدا دوباره سوپر اسپرت و سوپر لوکس بزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. بنتلی

    ۱۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    خییلی خبر خوبیه…امیدوارم شرکتای معروف بیشتری احیا بشن و علاوه بر خودروهای کلاسیک مدلای بروز هم تولید کنن…در انتها باید یه چیزی درمورد کامنت قبلیم بگم…من اشتباهی ب جای ‏lucid motors‏ نوشتم لوکال موتورز…از همتون عذر میخوام…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. فرامرز

    ۱۲ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1595 ديدگاه)

    یادمه تو مداد رنگی های ۱۲ رنگ استدلر که ۲۰ سال پیش تازه مد شده بود و قاب فلزی داشت عکس چند تا ماشین آنتیک با قدرت و حجم موتور داشت که یکیش کورد بود. یکیش هم یه ب ام و خیلی قدیمی بود که فکر کنم فقط ۱۸ اسب بخار قدرت داشت. مدل ها هم واسه حدود ۱۹۴۰ بودن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Mercede kaviani

    ۱۲ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (551 ديدگاه)

    با درود به دوست عزیز امیر دهقان
    وسپاس بی کران از مطلب بسیار عالی شما
    امیدوارم سایر کمپانی ها نیز اقدام به تولید مجدد مدل های کلاسیک خود با موتور وسیستم ها مدرن کنند مثلا مرسدس مدل 600 واس کلاس دهه 1970 کادیلاک مدل فیلت وود دهه های 1960و 1970 ولینکلن مدل های کنتینتال دهه 1970 وجاگوار لندرور رنجرور نسل یک و دیملر دی اس 420 و رولز-رویس مدل های فانتوم 5 و 6 و سیلور شادو کرنیش و کامارگ
    و بنتلی مدل ار تایپ کنتنتال مدل دهه 1950
    با سپاس از پاسخ و راهنمای شما
    دوستدار شما
    مرسده کاویانی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. احمد باقری

    ۱۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    ولی در کل، سازگاری نداره.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا