سایر خودروهای آمریکایی

سرمایه‌گذاری جدید لوسید موتورز در آریزونا

“لوسید موتورز” نام یک کمپانی سازنده خودروهای الکتریکی است که سال ۲۰۰۷ با سرمایه‌گذاری مشترک چند شرکت و گردآوری بخشی از نیروی انسانی کمپانی‌هایی نظیر مزدا و تسلا در کالیفرنیای آمریکا تأسیس شد. پس از آن روی توسعه فناوری باتری تمرکز کرد و سال ۲۰۱۴ اولین پروتوتایپ آلومینیومی خود را ساخت. اما در ماه‌های گذشته یکسری مشکلات مالی گریبانش را گرفت و سرعت حرکتش را کند کرد.

lucid-sedan-prototype-profileh
حالا این خودروساز در راستای تلاش برای رهایی از مشکلات، اعلام کرده که کارخانه جدیدی با سرمایه‌گذاری عظیم ۷۰۰ میلیون دلاری در آریزونا خواهد ساخت.

intro_lucid_blog_desert
بر اساس گفته‌های منابع درون کمپانی، ساخت‌وساز سال آینده (۲۰۱۷) آغاز می‌شود و حدود دوازده ماه ادامه خواهد داشت. همچنین تا پیش از ۲۰۲۲ که اولین محصول رسمی روی خط تولید می‌رود، بیش از ۲ هزار کارگر زبده به صورت تمام وقت استخدام خواهند شد.

lucid-thecar_intelligence_1920x1280
این خودروساز در جریان کنفرانس خبری که به همین خاطر برگزار شد، اعلام کرد که بیش از شصت سایت مختلف در جای‌جای آمریکا برای یافتن محل مناسب مورد بررسی قرار گرفته‌اند. برایان بارن (Brian Barron) مدیر تولید لوسید موتورز نیز طی سخنانی گفته: آریزونا را بخاطر بازخوردهای مثبتی که دریافت کرده بودیم انتخاب کردیم. معیار اصلی‌مان در انتخاب محل تأسیسات جدید، آمادگی زیرساختی و گنجایشی آن بود و آریزونا از این نظر بهترین گزینه به شمار می‌رفت.

نخستین خودرویی که تحت برند لوسید موتورز تولید می‌شود، هم‌اکنون با کد آتووس (Atvus) شناخته شده و مدل تولیدی همان سدانی است که با پوشش بدنه کامل در نمایشگاه اخیر لس‌آنجلس حضور پیدا کرد. برخی شایعات حاکی از آن است که قوای محرکه آن از دو موتور برقی در جلو و عقب و توان مجموع ۱۰۰۰ اسب بخار تأمین می‌شود و پس از ورود به بازار با امثال تسلا مدل S، مرسدس بنز S کلاس و ب‌ام‌و سری ۷ به رقابت خواهد پرداخت. باید منتظر بود و دید در میدان عمل چگونه حاضر می‌شود و چه توانایی‌هایی در چنته دارد.

منبع: carscoops

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. (ali (CHEVY NOVA

    ۱۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (6801 ديدگاه)

    تو شرکتهای کوچکی که تو امریکا تاسیس شده در حوضه خودرو من لوکال موتورز رو خیلی از بقیه بیشتر دوست دارم
    مدل رالی فایترش عالی ومن رو یاد محصولاتamc نمیدونم چرا میندازه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. بنتلی

    ۱۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    خبرسرد: ۱)درخواست باز پس دادن هزینه سفرهای شخصی با جت خصوصی مدیران فولکس از جمله دیترپوچ رئیس هیئت مدیره و روبرت استدلر مدیرعامل آئودی ب دنبال افزایش هزینه سفرهای خصوصی تا سال ۲۰۱۴ توسط فردیناند پیچ رئیس هیئت مدیره گروه فولکس ۲)معرفی نسخه ‏value‏ ادیشن نسل فعلی اکسنت با قیمت ۱۷۲۰۰دلاری ک ۷۰۰دلار بیشتراز مدل پایه هس ک دارای رینگ ۱۶اینچی آلیاژی ترمز عقب دیسکی کنترل های صوتی روی فرمون .کروز کنترل. تلفن بلوتوثی و جعبه کشویی زیر دسته صندلی ۳)تصمیم هیوندا برا عرضه کراس اوور دیفرانسیل جلو با طول زیر ۴متر با کدqxiبرا بازار هند با موتور ۱لیتری بنزینی توربو ‏t.gdi‏ ک در هیوندا ‏i20مخصوص هند هم استفاده شده و همچنین موتور ‏u2 crdi‏ ۱.۴لیتری دیزل چهارسیلندر هیوندا ‏i20 elite‏ درسال 2019 …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. بنتلی

    ۱۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    …۴) تست فیس لیفت سری ۲ با پوشش کم و گرافیک جدید چراغا ک شبیه سری هفت جدید هس.سری۲ در سال ۲۰۱۴ ب عنوان جانشین سری۱ معرفی شده ۵)معرفی فراری ۴۸۸چلنج با ظاهر فوق العاده و آیرودینامیک تر ب عنوان جانشین ۴۵۸چلنج. تا آخر هفته جزئیاتش مشخص نمیشه.این مدل اولین خودرو توربو سری چلنج هس.سری چلنج سال آینده ۲۵ساله میشه ۶) بی ام و برا رقابت با شرکت اوبر ک رشدی سریع داره و همچنین لیفت و مونو-شرکتای اشتراک خودرو- یک کاروان ۴۰تایی از خودروهای خودران خودشو در مونیخ و سپس شهرای دیگه تست میکنه. تونی داگلاس مدیر استراتژی خدمات موبیلیتی گفته ک بی ام و پیشرفت قابل توجه ای برا ورود ب بازار اشتراک گذاری خودرو داشته…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احمد باقری

    ۱۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    دیگه اونقدر داره شرکت خودروسازی تاسیس میشه که معلوم نیست کی اشباع بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. بنتلی

    ۱۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    …۷)لامبورگینی با همکاری شرکت ‏lxoost‏ یک سیستم صوتی با شاسی مونوکوک فیبر کربنی و طراحی شبیه بخش عقب اونتادور و قیمت ۲۴هزار دلاری معرفی کرده ۸) بی ام و ایکس۲ اواحر سال ۲۰۱۷معرفی و ۲۰۱۸ عرضه میشه با طراحی شبیه کانسپت معرفی شده در پاریس امسال و دریچه های جلوی بزرگتر و دیفیوزر عقب و انواعی از انجین های دیزلی و بنزینی و احتمالا نسخه 250i M‏ با موتور ب روز شده ۲ لیتری ۴ سیلندر. ۹)عکسای جدیدی از بنز ‏Eکلاس کوپه با پوشش کم منتشر شده.این خودرو اوایل سال آینده با انجین های نسخه سدان در دیترویت معرفی میشه ۱۰)پورشه این ماه نسخه ارزون ماکان با موتور دو لیتری بنزینی ۱۸۰کیلووات و گشتاور ۳۷۵نیوتن متر و گیربکس دو کلاچه هفت سرعته ‏PDK‏ و سیستم چهارچرخ متحرک و شتاب ۰تا۱۰۰ ۶.۷ثانیه و تاپ اسپید ۲۲۹ و همچنین قیمت پایه ۴۶۶۰۰دلار در آمریکا معرفی کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. بنتلی

    ۱۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    درمورد شماره 7 اسمه اون شرکته ‏ixoostهس و دارای ورودی آنالوگ و خروجی ‏adc‏/‏dac‏ و همچین دارای فناوری جذب شوک جذب کننده های سرامیکی هس…درآخر هم باید بگم این سیستم دست ساز هس.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ونوم

    ۱۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (543 ديدگاه)

    ماشالله هزار اسب اونم با موتور الکتریکی و گشتاور همیشه در دسترس احتمالا شتابش به 2.2 برسه البته با مقایسه نسبت به قدرت تسلا گفتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بنتلی

      ۱۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (1626 ديدگاه)

      ونوم جان قبلا توی یه سایتی شتابشو 3.5زده بودن ولی تو یه سایت دیگه 2.6نوشته شده بود ک ب واقعیت نزدیک تره…قدرتشم تو هردو سایت 900اسب بود…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ونوم

        ۱۶ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (543 ديدگاه)

        ممنون بنتلی عزیز با اطلاعات زیاد

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا