سایر خودروهای آمریکایی

معرفی شاسی‌بلند تمام الکتریکی ریویان R1S در لس‌آنجلس

شرکت نوپای ریویان که چندی پیش با معرفی پیکاپ تمام الکتریکی R1T سروصدای زیادی به پا کرد، حالا در نمایشگاه لس‌آنجلس در کنار پیکاپ مذکور، یک کراس‌اوور تمام الکتریکی بنام R1S را هم معرفی کرده است. نمای جلویی این خودرو تقریباً به‌طور کامل با پیکاپ S1T یکسان است اما کراس‌اوور ریویان از ستون A به بعد از طراحی منحصربه‌فردی سود می‌برد. بزرگ‌ترین تفاوت این ماشین با برادر پیکاپش سبک کلی بدنه آن است که درهای عقب بزرگ‌تر، خط سقفی با شیب ملایم و فضای داخلی کاربردی‌تری را فراهم کرده که می‌تواند تا هفت نفر را در خود جای دهد.

مثل R1T، کراس‌اوور R1S هم در سه نسخهٔ مختلف ارائه خواهد شد. مدل پایه به پکیج باطری‌های ۱۰۵ کیلووات ساعتی مجهز است که انرژی موردنیاز چهار موتور الکتریکی را تأمین می‌کنند. این موتورها در نسخهٔ پایه مجموعاً ۴۰۲ اسب بخار قدرت و ۵۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. R1S با تکیه بر این نیرو می‌تواند ظرف ۴.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. این مدل با یک‌بار شارژ توانایی پیمودن ۳۸۵ کیلومتر را دارد. مدل میانی از پکیج باطری ۱۳۵ کیلووات ساعتی بهره می‌برد و مجموعاً ۷۵۳ اسب بخار قدرت و ۱۱۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. به لطف این نیروی بیشتر، تیپ میانی R1S ظرف تنها ۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد درحالی‌که باطری‌های بزرگ‌تر نیز با یک‌بار شارژ امکان پیمودن ۵۰۰ کیلومتر را فراهم می‌کنند.

بالاترین تیپ این کراس‌اوور تمام الکتریکی آمریکایی هم از پکیج باطری ۱۸۰ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند و ۷۰۰ اسب بخار قدرت دارد اما گشتاور آن با مدل میانی یکسان است. این مدل به دلیل برخورداری از باطری‌های بزرگ‌تر، وزن بیشتری دارد و به همین دلیل علیرغم قدرت بیشتر، ۰.۲ ثانیه دیرتر از مدل میانی از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد اما در عوض با یک‌بار شارژ می‌تواند تا ۶۶۰ کیلومتر را طی کند. این همچنین تنها مدلی است که به‌صورت پنج‌نفره عرضه می‌شود.

هرچند قوای محرکهٔ R1S به‌طور کامل از پیکاپ R1T گرفته شده اما کراس‌اوور ریویان کوتاه‌تر از نسخهٔ پیکاپ بوده و ۵.۰۴ متر طول دارد. این کراس‌اوور سه ردیفه همچنین ۲۰ کیلوگرم هم از مدل R1T سبک‌تر است. R1S در داخل از یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی به‌عنوان صفحه آمپر دیجیتالی، یک صفحه‌نمایش ۱۵.۶ اینچی برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و یک صفحه‌نمایش لمسی ۶.۸ اینچی برای سرنشینان عقب برخوردار است. ریویان این کراس‌اوور الکتریکی را به تکنولوژی رانندگی خودران سطح سه هم مجهز کرده است.

ریویان R1S در ابتدا تنها در نسخه‌های میانی و بالایی به بازار عرضه خواهد شد. قیمت این کراس‌اوور الکتریکی از ۶۵ هزار دلار آغاز می‌شود (بعد از کسر مشوق‌های مالیاتی فدرال) و تحویل نخستین نمونه‌های آن از اواخر سال ۲۰۲۰ آغاز خواهد شد. اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود، ریویان R1S می‌تواند به رقیب سرسختی برای تسلا مدل X و سایر کراس‌اوورهای الکتریکی بازار تبدیل شود.

 

با پوشش کامل و لحظه‌به‌لحظهٔ اخبار و رویدادهای نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس ۲۰۱۸ همراه شما هستیم

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Sajjad

    ۱۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    یعنی میتونه رقیب جدی تسلا باشه؟
    باید صبر کنیم تا ببینیم چی میشه

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. Abbas lsx/ltx

      ۱۱ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (189 ديدگاه)

      به نظرم تواناییش رو داره که به رقیب قدرتمندی برای تسلا باشه ولی از لحاظ فروش نظری ندارم!!!

      موافقم 2
      مخالفم 1
  2. Mohammad

    ۱۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    یعنی قرار رقیب تسلا بشه در اینده ؟؟
    خیلی خوب که کمپانی هایی هستند در امریکا که به فکر ماشین های برقی هستند !

    موافقم 1
    مخالفم 1
  3. m84e

    ۱۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    فولکس برنامه های عجیب غریبی برای ورود به بازار الکتریکیها داره. بنظر من این شرکتهای نوپا باید به فکر رقابت با فولکس باشن نه تسلا. ولی این به معنی این نیست که نمیتونن رشد کنن. ولی باید با برنامه خیلی خوب و کامل و پیدا کردن خلاءهای بازار حرکت کنن.
    یه مثال: میتسوبیشی که بعد از دوران رکودش خیلی با مشکل فروش مواجه شده بود، یه فرصت خوبی رو دید که بقیه ندیده بودن. اومد دید کل دنیا به دو سمت داره حرکت میکنه: 1.کراس اوور و 2. الکتریکی.
    بعد دید تو بریتانیا که رقابت خیلی کمتر از بازارهایی مثل آمریکاست و مصرف سوخت یکی از پارامترهای اصلی مردم ائنجاست کراس اوور الکتریکی عرضه نشده و خیلی سریع اوتلندر پلاگین رو عرضه کرد و برید ببینید چه فروشی داره میکنه.
    بنظر من شرکتهای نوپای اینچنینی نباید مستقیم وارد حوزه رقابت با بزرگان بشن. باید یه بازار کوچیک دست نخورده رو پیدا کنن و به اون بازار ورود کنن تا کم کم جون بگیرن و بعد به بازارهای بزرگتر ورود کنن.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  4. حمیدرضا

    ۱۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    این ماشینا رو میبینم ناخوداگاه یاد ریچارد هموند میفتم چه بلایی سرش اومد تو اون پیش نمونه تولید ریماک

    موافقم 1
    مخالفم 1
  5. Elmiraj

    ۱۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (3088 ديدگاه)

    این مشخصات برای یک استارتاپ واقعا تحسین برانگیزه ، امیدوارم در چند سال آینده به خط تولید بره و مانند اکثر کانسپت ها به تاریخ نپیونده …

    موافقم 1
    مخالفم 1
  6. ali a

    ۱۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (775 ديدگاه)

    این شرکت چقدر با برنامه داره پیش میره…دقیقا دست میزاره رو قسمت های از بازار که پرطرفدارن و خودرویی الکتریکی یا نیست یا انگشت شمارن… مثل پیکاپ و کراس اور… طراحی محصولاشم واقعا مدرن و زیباست… قیمتی که برای این مدلم گذاشته واقعا خوبه…آینده روشنی داره…

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. Omid

    ۱۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    بردش خیلی عالیه

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا