معرفی شاسی‌بلند تمام الکتریکی ریویان R1S در لس‌آنجلس

شرکت نوپای ریویان که چندی پیش با معرفی پیکاپ تمام الکتریکی R1T سروصدای زیادی به پا کرد، حالا در نمایشگاه لس‌آنجلس در کنار پیکاپ مذکور، یک کراس‌اوور تمام الکتریکی بنام R1S را هم معرفی کرده است. نمای جلویی این خودرو تقریباً به‌طور کامل با پیکاپ S1T یکسان است اما کراس‌اوور ریویان از ستون A به بعد از طراحی منحصربه‌فردی سود می‌برد. بزرگ‌ترین تفاوت این ماشین با برادر پیکاپش سبک کلی بدنه آن است که درهای عقب بزرگ‌تر، خط سقفی با شیب ملایم و فضای داخلی کاربردی‌تری را فراهم کرده که می‌تواند تا هفت نفر را در خود جای دهد.

مثل R1T، کراس‌اوور R1S هم در سه نسخهٔ مختلف ارائه خواهد شد. مدل پایه به پکیج باطری‌های 105 کیلووات ساعتی مجهز است که انرژی موردنیاز چهار موتور الکتریکی را تأمین می‌کنند. این موتورها در نسخهٔ پایه مجموعاً 402 اسب بخار قدرت و 560 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. R1S با تکیه بر این نیرو می‌تواند ظرف 4.9 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعت 200 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. این مدل با یک‌بار شارژ توانایی پیمودن 385 کیلومتر را دارد. مدل میانی از پکیج باطری 135 کیلووات ساعتی بهره می‌برد و مجموعاً 753 اسب بخار قدرت و 1120 نیوتن متر گشتاور دارد. به لطف این نیروی بیشتر، تیپ میانی R1S ظرف تنها 3 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت می‌رسد درحالی‌که باطری‌های بزرگ‌تر نیز با یک‌بار شارژ امکان پیمودن 500 کیلومتر را فراهم می‌کنند.

بالاترین تیپ این کراس‌اوور تمام الکتریکی آمریکایی هم از پکیج باطری 180 کیلووات ساعتی استفاده می‌کند و 700 اسب بخار قدرت دارد اما گشتاور آن با مدل میانی یکسان است. این مدل به دلیل برخورداری از باطری‌های بزرگ‌تر، وزن بیشتری دارد و به همین دلیل علیرغم قدرت بیشتر، 0.2 ثانیه دیرتر از مدل میانی از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد اما در عوض با یک‌بار شارژ می‌تواند تا 660 کیلومتر را طی کند. این همچنین تنها مدلی است که به‌صورت پنج‌نفره عرضه می‌شود.

هرچند قوای محرکهٔ R1S به‌طور کامل از پیکاپ R1T گرفته شده اما کراس‌اوور ریویان کوتاه‌تر از نسخهٔ پیکاپ بوده و 5.04 متر طول دارد. این کراس‌اوور سه ردیفه همچنین 20 کیلوگرم هم از مدل R1T سبک‌تر است. R1S در داخل از یک نمایشگر 12.3 اینچی به‌عنوان صفحه آمپر دیجیتالی، یک صفحه‌نمایش 15.6 اینچی برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و یک صفحه‌نمایش لمسی 6.8 اینچی برای سرنشینان عقب برخوردار است. ریویان این کراس‌اوور الکتریکی را به تکنولوژی رانندگی خودران سطح سه هم مجهز کرده است.

ریویان R1S در ابتدا تنها در نسخه‌های میانی و بالایی به بازار عرضه خواهد شد. قیمت این کراس‌اوور الکتریکی از 65 هزار دلار آغاز می‌شود (بعد از کسر مشوق‌های مالیاتی فدرال) و تحویل نخستین نمونه‌های آن از اواخر سال 2020 آغاز خواهد شد. اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود، ریویان R1S می‌تواند به رقیب سرسختی برای تسلا مدل X و سایر کراس‌اوورهای الکتریکی بازار تبدیل شود.

 

با پوشش کامل و لحظه‌به‌لحظهٔ اخبار و رویدادهای نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس 2018 همراه شما هستیم

 

 

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

8 دیدگاه

  1. Sajjad
    سوابق: (1520 دیدگاه) ,

    یعنی میتونه رقیب جدی تسلا باشه؟
    باید صبر کنیم تا ببینیم چی میشه

    پاسخ
    1. Abbas lsx/ltx
      سوابق: (112 دیدگاه) ,

      به نظرم تواناییش رو داره که به رقیب قدرتمندی برای تسلا باشه ولی از لحاظ فروش نظری ندارم!!!

      پاسخ
  2. wick
    سوابق: (1068 دیدگاه) ,

    یعنی قرار رقیب تسلا بشه در اینده ؟؟
    خیلی خوب که کمپانی هایی هستند در امریکا که به فکر ماشین های برقی هستند !

    پاسخ
  3. m84e
    سوابق: (1471 دیدگاه) ,

    .
    فولکس برنامه های عجیب غریبی برای ورود به بازار الکتریکیها داره. بنظر من این شرکتهای نوپا باید به فکر رقابت با فولکس باشن نه تسلا. ولی این به معنی این نیست که نمیتونن رشد کنن. ولی باید با برنامه خیلی خوب و کامل و پیدا کردن خلاءهای بازار حرکت کنن.
    یه مثال: میتسوبیشی که بعد از دوران رکودش خیلی با مشکل فروش مواجه شده بود، یه فرصت خوبی رو دید که بقیه ندیده بودن. اومد دید کل دنیا به دو سمت داره حرکت میکنه: 1.کراس اوور و 2. الکتریکی.
    بعد دید تو بریتانیا که رقابت خیلی کمتر از بازارهایی مثل آمریکاست و مصرف سوخت یکی از پارامترهای اصلی مردم ائنجاست کراس اوور الکتریکی عرضه نشده و خیلی سریع اوتلندر پلاگین رو عرضه کرد و برید ببینید چه فروشی داره میکنه.
    بنظر من شرکتهای نوپای اینچنینی نباید مستقیم وارد حوزه رقابت با بزرگان بشن. باید یه بازار کوچیک دست نخورده رو پیدا کنن و به اون بازار ورود کنن تا کم کم جون بگیرن و بعد به بازارهای بزرگتر ورود کنن.

    پاسخ
  4. حمیدرضا
    سوابق: (2291 دیدگاه) ,

    این ماشینا رو میبینم ناخوداگاه یاد ریچارد هموند میفتم چه بلایی سرش اومد تو اون پیش نمونه تولید ریماک

    پاسخ
  5. Elmiraj
    سوابق: (691 دیدگاه) ,

    این مشخصات برای یک استارتاپ واقعا تحسین برانگیزه ، امیدوارم در چند سال آینده به خط تولید بره و مانند اکثر کانسپت ها به تاریخ نپیونده …

    پاسخ
  6. ali a
    سوابق: (575 دیدگاه) ,

    این شرکت چقدر با برنامه داره پیش میره…دقیقا دست میزاره رو قسمت های از بازار که پرطرفدارن و خودرویی الکتریکی یا نیست یا انگشت شمارن… مثل پیکاپ و کراس اور… طراحی محصولاشم واقعا مدرن و زیباست… قیمتی که برای این مدلم گذاشته واقعا خوبه…آینده روشنی داره…

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.