سایر خودروهای آمریکایی

معرفی شاسی‌بلند جدید فیسکر اوشن، الکتریکی و ارزان!

هنریک فیسکر حدود یک سال پیش اولین تیزر از کراس اوور الکتریکی خود را منتشر کرده بود. از آن زمان تاکنون اخبار و تیزرهای زیادی درباره این خودرو منتشر شد و سرانجام امروز می‌توانیم نسخه نهایی این خودرو را ببینیم. فیسکر اوشن امروز و در آستانه نمایشگاه CES 2020 معرفی شد.

این کراس اوور الکتریکی طبق گفته‌ها حداکثر برد ۴۸۲ کیلومتری داشته و از سال ۲۰۲۱ با قیمت ۳۷۴۹۹ دلاری وارد بازار خواهد شد.

فیسکر می‌گوید اوشن از باتری ۸۰ کیلووات ساعتی برای رسیدن به شعاع حرکتی ادعایی استفاده می‌کند. البته فعلاً خبری از قدرت پیشرانه و زمان شارژ باتری نیست اما فیسکر می‌گوید اوشن در عرض ۲.۹ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت خواهد رسید. همچنین خریداران می‌توانند این خودرو را به‌صورت تک دیفرانسیل و چهار چرخ محرک خریداری کنند.

کابین خودرو روش ساده‌ای را در پیش گرفته و شبیه چیزی است که در خودروهایی همچون تسلا مدل Y و فورد موستانگ مک-ای می‌بینیم. یک صفحه لمسی بزرگ در مرکز نشسته و یک صفحه مشابه نیز در پشت آمپرها انجام‌وظیفه می‌کند. همچنین دو شارژر بی‌سیم و هدآپ دیسپلی وجود داشته که این آخری بنا به گفته سازنده می‌تواند اشعار موسیقی را در زمان پلی شدن آن روی شیشه جلو نشان دهد.

۵ دکمه هپاتیک زیر صفحه مرکزی بزرگ پنهان شده‌اند و کاربر با آن‌ها می‌تواند دسترسی سریع به صفحه اصلی، سرعت پنکه، دما و سیستم صوتی داشته باشد. اوشن توانایی‌های خودران هم خواهد داشت. فیسکر به این موضوع اشاره دقیقی نداشته اما در جلوپنجره خودرو یک رادار دیده می‌شود. همچنین این خودرو از ویژگی “حالت کالیفرنیا” سود می‌برد که در واقع آن را به یک خودروی روباز تبدیل می‌کند.

سقف با پانل بزرگ و سرتاسری سولار این خودرو باعث می‌شود تا در طول سال، به اندازه طی مسافت ۱۶۰۰ کیلومتر، انرژی رایگان خورشیدی حاصل و ذخیره گردد. بسیاری از قسمت‌های این خودرو از مواد بازیافتی یا سازگار با محیط زیست ساخته شده‌اند.

فیسکر اوشن از اواخر سال ۲۰۲۱ وارد بازار می‌شود اما انتظار نمی‌رود اولین نمونه‌های آن تا سال ۲۰۲۲ به دست مشتریان برسند. قیمت پایه این خودرو در آمریکا و پیش از اعمال مشوق‌ها برابر با ۳۷۴۹۹ دلار بوده که با تخفیف‌های مالیاتی در برخی ایالتها به زیر ۳۰ هزار دلار نیز خواهد رسید. خریداران هم‌اکنون می‌توانند با سپرده ۲۵۰ دلاری آن را رزرو کنند. فیسکر همچنین برنامه اشتراک ماهانه با مبلغ ۳۷۹ دلاری را در نظر گرفته است. سرویس اشتراک خودرویی یاد شده هر زمانی قابل لغو بوده و در هر سال تا ۴۸ هزار کیلومتر را می‌توان رانندگی کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. ..Hossein

    ۱۷ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (149 ديدگاه)

    تا تست نشه که کیفیتش مشخص نمیشه ، اما قیمتش واقعا رقابتیه
    بنظر خودروی خوبی میاد

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا