سایر خودروهای آمریکایی

لغو برنامه‌های فیسکر برای تولید باتری‌های حالت‌جامد

فیسکر برنامه‌های خود برای توسعه باتری حالت‌جامد پیشرفته به ‌منظور استفاده در محصولات آتی این شرکت را لغو کرد.

این خودروساز چند سالی بود که روی باتری‌های حالت‌جامد کار می‌کرد و در سال ۲۰۱۸ اعلام کرد سدان Emotion به زودی با باتری حالت‌جامد روانه بازار خواهد شد. ظاهراً بهبود این تکنولوژی بسیار سخت بوده و فیسکر عطای آن را به لقایش بخشیده است.

هنریک فیسکر گفته است:

این نوعی از تکنولوژی است که وقتی حس می‌کنید ۹۰ درصد راه را رفته‌اید و تقریباً کار به پایان رسیده، می‌فهمید ۱۰ درصد باقی مانده بسیار سخت‌تر از ۹۰ درصد اول است؛ بنابراین ما کاملاً برنامه توسعه باتری‌های حالت‌جامد را در این مرحله متوقف کردیم زیرا نمی‌توانیم آن را تجاری سازی کنیم.

او در ادامه می‌افزاید:

به همین خاطر به همان اندازه که ما به پایان سال نزدیک می‌شویم بیشتر درباره این تکنولوژی می‌فهمیم. ما فهمیدیم که توسعه باتری‌های حالت‌جامد بسیار سخت‌تر از پیش‌بینی‌ها و انتظارات ما در ابتدا بود. در حقیقت ما در برخی از مراحل توسعه این تکنولوژی بسیار هیجان‌زده بودیم.

طبق گفته هنریک فیسکر، این کمپانی اواخر سال ۲۰۱۹ یا اوایل ۲۰۲۰ فهمید که دستیابی به باتری‌های حالت‌جامد بسیار سخت است و دسترسی به تولید انبوه این تکنولوژی حداقل ۷ سال طول می‌کشد.

از زمان لغو برنامه تولید سدان Emotion و باتری حالت‌جامد، فیسکر تمرکز خود را روی شاسی‌بلند ۳۷,۵۰۰ دلاری اوشن معطوف کرده است، خودرویی که از باتری لیتیوم-یونی استفاده خواهد کرد. این شرکت همچنین در مراحل اولیه توسعه محصولی ارزان‌قیمت‌تر است که می‌تواند صنعت خودروهای الکتریکی را دگرگون کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. مهدی ۲۰۰۰

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (25 ديدگاه)

    اینم تکلیفش با خودش مشخص نیست

    موافقم 9
    مخالفم 0
  2. محمد

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (804 ديدگاه)

    اینا هم دیدن تسلا شده ارزش مند ترین خودرو ساز جهان فکر کردن دلیلش اینه خودرو هاش بقیه.
    پشت تسلا ایلان ماسکه.که هر شرکتی تاسیس کرده بهترین دنیا شده .فرقی نداره هایپر لوپ اسپیس ایکس تسلا یا هر شکرت دیگه.

    موافقم 12
    مخالفم 8
  3. Benz309 1974

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    تلوزیون دیروز داشت درباره قاچاق خودرو حرف میزد . ببینید چی میگفتن : آتش ماشین بازی لوکس !!!!!!!!؟؟؟!!!!! لوکس؟ از کی تا حالا لند کروز لوکس شده چند تا آئودی ار ۸ و پورشه و حتی بی ام و سری ۵۲۸ رو چنان نشون میدادن انگار جنگنده F35 هست !!!!!! و تو ماشین بودن پشت سر پرادو و ماکان و…. میامدن و میگفتن ماشین لوکس قاچاق بعد میگفتن ماشین های لوکس وارداتش از ۲۰۱۴ بسته شده پس بعد از این تاریخ نباید میومدن . گزارش تموم شد میخواستم زمینو گاز بگیرم اگه تلوزیون یک بار در این خصوص گزارش مردمی ازم بگیرن میگفتم : برا چی وارداتو بستین ؟ بگن تولید داخل و تحریم میگم : تحریم بهونس چقدر مهندس خوب تو کشور داریم که با توانایی ساخت همون ماشین هایی که طرح میکنن رو به ویران فرغون میدن و اونجا دست رد به سینشون میزنن ولی وانت پراید که از دمپایی دشوری الگو برداری شده رو میپسندن !!!!!! تازه حمایت از تولید داخل کارگرا پراید هم بدی تولید میکنن بنزم بدی تولید میکنن پس نگو حمایت از تولید داخل به اسم کارگرای بد بخت بگو حمایت از جیب بعضی ها که وارداتو ببندن پراید ۱۰۰ میلیونی رو به جای ۵ میلیون تحویل مردم بدن کیفیت هم که مهم نیس هرچی بود بود . الان برا حمایت جیب بعضی ها تولید داخل و تحریم رو بهونه کردین که قیمتا سر به فلک بزنه واردات هر ماشین بسته شه و ما سوار ارابه مرگ شیم که باید صد هزار بار قل هو الله احد بخونیم تا به مقصد برسیم بعد موندم کی میاد این فرغونا رو با این قیمت میخره واردات چه ربطی به تولید داخل داره؟ آلمان آمریکا و….. که قوی ترین خودرو سازی رو دارن مرزا رو روی هر ماشینی باز کردن اونوقت ما یکی از بد ترینا رو داریم باید با قانونای مسخره ۲.۵ لیتر ماشین امریکایی و همه موتور سیکلت ها چه سبک چه سنگین وحتی دسته دوم و…. بسته باشه و پرایدبی کیفیت تولید داخل رو ۱۰۰ تومن به جا ۵ تومن بخریم و از ماشینای دنیا محروم باشیم با این وضع جاده های پر چاله چولتون؟ من دیگه خسته شدم .

    موافقم 17
    مخالفم 0
    1. حمید

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (370 ديدگاه)

      راهش فقط فرار به یه کشور متمدنه !
      از اطلاح گذشته وضع ما

      موافقم 9
      مخالفم 2
  4. میثم

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (3526 ديدگاه)

    تویوتا هم داره رو همین باتریها کار میکنه
    نمونه آزمایشی رو ساخته و جواب هم گرفته
    ولی روش تولید نمونه آزمایشی رو نمیشه تو تولید انبوه بکار برد
    تجاری سازیش سخته ولی مثل اینکه آخراشه و از اواسط امسال میده به بازار

    موافقم 2
    مخالفم 1
  5. Ali

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (37 ديدگاه)

    حیف شد واقعا چون باتری هایی که فیسکر توسعه داد خیلی بهتر از باتری تویوتا بودن هم تکنولوژی پیشرفته تری داشتن هم سرعت شارژ و چگالی شارژ بالاتری داشتن کلا از همه لحاظ بهتر از باتری تویوتا بودن ولی سرمایه لازم بزای تجاری سازی و زنجیره تامین کنندگان رو لازم داشت.

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا