سایر خودروهای آمریکایی

لغو پروژه تولید نیکولا بجر، بازگشت تمامی سپرده‌های دریافتی

آنچه که می‌توانست شروعی عصری جدید برای نیکولا باشد به یک شرمساری تمام‌عیار تبدیل شد. در ماه سپتامبر بود که این استارپ آپ نوظهور اعلام کرد به توافق ۲ میلیارد دلاری با جنرال موتورز برای مهندسی و تولید پیکاپ الکتریکی بجر دست یافته است و پس از آن بود که همه‌چیز رنگ و بوی دیگری به خود گرفت.

Badger

اندکی بعد خبری درباره شکایت از نیکولا به خاطر کلاه‌برداری و گمراه کردن سرمایه‌گذاران منتشر شد. ناگهان ارزش سهام نیکولا ۵۰ درصد کاهش یافت و تروور میلتون مؤسس و مدیرعامل این شرکت استعفا داد. تحلیلگران صنعت خودرو جنرال موتورز را به خروج از توافق با این شرکت تشویق کردند اما جنرال موتورز ترجیح داد مذاکرات را دوباره شروع کند. ضرب‌الاجل مدنظر تا سوم دسامبر بوده و به نظر می‌رسد دو طرف به توافق جدیدی دست یافته‌اند.

نیکولا اعلام کرده به پیش‌نویس توافق جدیدی با جنرال موتورز برای پشتیبانی جهانی استفاده از سیستم هیدروتک سلول سوختی در کامیون‌های تجاری کلاس ۷ و ۸ خود دست یافته است. این توافق‌نامه جایگزین کاملی برای توافق قبلی بوده و بنابراین جنرال موتورز پیکاپ بجر را نخواهد ساخت و تنها به عنوان تأمین کننده قطعات عمل خواهد کرد.

نگاهی سریع به بیانیه خبری منتشر شده نشان دهنده‌ی جملات مهمی است: “نیکولا تمامی سپرده‌های قبلی دریافت شده برای خرید بجر را باز خواهد گرداند.” به این ترتیب بجر دیگر تولید نخواهد شد. هرچند در توافق‌نامه جدید هنوز هم گفت‌وگوها برای همکاری آتی ادامه خواهد داشت. به این ترتیب جی ام سی هامر الکتریکی یک رقیب بالقوه کمتر برای خود خواهد داشت.

نیکولا اواخر ژوئن شروع به دریافت پیش سفارش و سپرده ۵ هزار دلاری برای بجر کرد اما نگفت که چند نفر اقدام به پیش‌خرید این خودرو کرده‌اند.

مارک راسل مدیر اجرایی نیکولا گفته است:

ما از رسیدن به توافق جدید با جنرال موتورز هیجان‌زده هستیم زیرا این توافق فرصت افزایش منابع و تقویت پایه‌های توسعه هر دو شرکت را ایجاد می‌کند. کامیون‌های سنگین همچنان تجارت اصلی ما خواهند بود و ما ۱۰۰ درصد روی توسعه و عرضه تراک های تجاری با قوای محرکه هیدروژنی و الکتریکی تمرکز خواهیم داشت.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه

  1. مهدی،:امید اینده

    ۱۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (894 ديدگاه)

    oبیچاره
    فقز اخر مقاله چرا اوضاع تغییر کرد

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
  2. Hadi

    ۱۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2037 ديدگاه)

    آخه چرا؟؟
    اون سایبرتراک کج و کوله زشت باید تولید بشه اونوقت این نه؟
    توافق با جنرال موتورز رو که به هم نزدن پس یعنی میتونن تولیدش کنن…
    واقعاً حیف این ماشین
    بجر را تولید کنید…

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۱۵
    1. Ahmedreza2002

      ۱۲ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1152 ديدگاه)

      چون اون رو تسلاس و این ی استارت آپ با کمبود منابع شدید

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۱
    2. Infinite

      ۱۲ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (445 ديدگاه)

      @Hadi
      این همون شرکتی بود که بعد از معرفی سایبرتراک، با پیشنهاد طراحی رایگان برای تسلا شروع به تمسخر تسلا کرد…
      برعکس شما معتقدم سایبرتراک اتفاقا طراحی جالب، متفاوت و ساختارشکنانه ای داره. البته شک ندارم قدرت برند و نام تسلا این دیدگاه رو تقویت کرده اما در نهایت واقعا این ساختارشکنی ها میتونه اتفاقات جالبی رو به وجود بیاره.

      موافقم ۹
      مخالفم ۲
  3. Ramin

    ۱۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1089 ديدگاه)

    اولن ربطی به تسلا بودن سایبر تراک نداره.
    سایبر تراک ضد گلوله هست و شتابش این چی هست. ودر درگ سریع تر بنز ای ام جی جی . 😐. درضمن میتونه در نسخه فول ۶.۳ تن بار ببره.

    ولی در کل این ماشین کپی هامر بود. یه خورده هم رپتور.

    موافقم ۴
    مخالفم ۵
  4. Elmiraj

    ۱۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2006 ديدگاه)

    طراحی بَجِر تلفیق زیبایی از جنس سییرا و داج رم ربل بود…..حیف شد واقعا…
    کلیپ تیزر کامیون one هم ساختگی از آب در اومد و معلوم شد فرایت لاینر کاسکادیا بوده که با جلوه های سینمایی تغییرش دادن…
    چیزی که در تصویر می‌بینیم فقط یه ماکته !!!
    .
    .
    در کلاس ۸ هم Semi حرف اول و آخرو خواهد زد…

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۲
    1. reza

      ۱۲ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (160 ديدگاه)

      ببخشید فکر کنم خط تولید ۴۶۸۰ battery cell تمام اتوماتیکِ،درسته؟چون ماسک می گفت ساخت رباتی که این باتری هارو تولید میکنه از ساخت خود این باتری ها سخت تره

      موافقم ۹
      مخالفم ۰
  5. صفا

    ۱۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (7 ديدگاه)

    Nikola Tesla

    موافقم ۰
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا