سایر خودروهای آمریکایی

معرفی هایپرکار الکتریکی الایشن فریدوم با ۱۹۰۰ اسب بخار قدرت

شرکت‌های استارت‌آپی الکتریکی این روزها بسیار زیاد شده‌اند و جدیدترین آن‌ها شرکتی بنام الایشن هایپرکارز (Elation Hypercars) در کالیفرنیا است. الایشن قصد دارد به اولین شرکت تولید هایپرکارهای لوکس الکتریکی در آمریکا تبدیل شود. اولین محصول این شرکت ناشناخته هایپرکاری بنام فریدوم (Freedom) است. به گفتهٔ الایشن، تیم مهندسی این شرکت در مسابقات فرمول یک، ۲۴ ساعته لمانز و مسابقات اروپایی دیگری کار کرده‌اند.

فریدوم از طراحی بیرونی چشمگیری برخوردار است که شاید کمی یادآور لوتوس اویجا باشد. در تصاویری که از این هایپرکار الکتریکی منتشر شده است، اسپلیتر جلوی فیبر کربنی، رکاب‌های آئرودینامیکی، درهای گالوینگ، بال عقب فعال و دیفیوزر بسیار بزرگ به چشم می‌خورد. کابین خودرو که از کاکپیت جت‌های جنگنده الهام گرفته هم به صفحه آمپر دیجیتالی و کنسول مرکزی فیبر کربنی مجهز است. به گفتهٔ الایشن، خریداران می‌توانند کابین فریدوم را با چرم پریمیوم، فلزات گران‌بها و سنگ‌های قیمتی شخصی‌سازی کنند.

فریدوم روی یک شاسی مونوکوک فیبر کربنی قرار می‌گیرد که تنها ۱۸۰ کیلوگرم وزن دارد و به پکیج باطری لیتیوم یونی T شکل مجهز است. این باطری‌ها با ظرفیت‌های ۱۰۰ و ۱۲۰ کیلووات ساعتی قابل انتخاب خواهند بود و بُردهایی در حدود ۴۸۰ و ۶۴۰ کیلومتر را ارائه می‌کنند. نسخهٔ پایهٔ فریدوم به سه موتور الکتریکی با مجموع قدرت ۱۴۰۰ اسب بخار مجهز خواهد بود اما الایشن قصد ارائهٔ یک نسخهٔ چهار موتوره با ۱۹۰۰ اسب بخار قدرت را هم دارد که این نسخۀ قوی‌تر ظرف ۱.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت را خواهد داشت.

همچنین برای کسانی که به خودروهای الکتریکی علاقه‌ای ندارند، الایشن وعدهٔ ارائهٔ مدلی بنام فریدوم آیکونیک را هم با پیشرانهٔ بنزینی ۵.۲ لیتری V10، گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه و سامانهٔ چهارچرخ محرک داده است. این موتور که ظاهراً از آئودی گرفته شده، به گفتهٔ الایشن بیش از ۷۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۶۰ نیوتن متر گشتاور خواهد داشت. فریدوم آیکونیک به لطف این نیرو ظرف ۲.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت و نهایتاً به حداکثر سرعت ۳۸۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

قیمت پایهٔ فریدوم ۲ میلیون دلار است درحالی‌که قیمت فریدوم آیکونیک از ۲.۳ میلیون دلار آغاز می‌شود. فعلاً هیچ حرفی در مورد زمان عرضهٔ این خودرو به بازار زده نشده و هیچ تضمینی وجود ندارد که فریدوم از این رندرهای فانتزی فراتر برود.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه

  1. [AMIN_TROFEO]

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2048 ديدگاه)

    به قول جرمی کلارکسون این کمپانی های تازه اولین هایپرکاری که بیرون میدن ورشکست میشن

    آخه تا وقتی لامبورگینی و پورشه و مکلارن و فراری و پاگانی و………..هست چرا باید اینو بخریم؟؟؟؟

    دوم اینکه جدیدا کمپانی های جدید بیشترشون برقی میزنن دلیلش اینه که پیچیدگی ساختش کمتره

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۲۳
    1. [AMIN_TROFEO]

      ۳۰ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2048 ديدگاه)

      خخخخخ تازه دیفیوزرش هم کپی مکلارن p1 هست

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۱۷
    2. سورنا

      ۳۰ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (928 ديدگاه)

      نه دلیلش پیچیدگی کمتر نیست الکتریکی ها هم مشکلات و سختی های خودشونو دارن حتی شاید بیشتر داستان داشته باشن نسبت به درون سوزها که عادی شدن
      دلیل اصلیش اینه که از سال ٢٠٣٠ به بعد اکثر شرکت ها خودروهای درون سوزو ممنوع کردن این شرک هم تا بخواد تولید کنه و عرضه کنه رسیده به اون سالا

      موافقم ۲۲
      مخالفم ۴
      1. Reza

        ۳۰ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (1582 ديدگاه)

        داداش چه مشکلی ؟؟ چند تا باطری ۱۰۰ یا ۱۲۰ کیلووات ساعتی از ریمک یا . . . سفارش میدی می‌ندازی رو یه اسکلت و تموم میشه.

        واسه طراحی بیرونی و داخل کابینم با چند تا شرکت قرار داد می‌بندی و تموم.

        به ایزد یزدان قسم اگه من یه عرب بودم که بابام چاه نفت داشت روزی چند تا از این شرکت ها میزدم یا حداقل کل سهام هاشونو می‌خریدم.

        موافقم ۱۲
        مخالفم ۱۹
        1. Shayan

          ۳۰ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (49 ديدگاه)

          دوست عزیز میخای هیت کنی حداقل منطقی بکن این کارو
          مگه ساخت یه ماشین حتی الکتریکی فقط اینایی هستن که شما میگی؟
          طرف تیم مهندسیش از مسابقات مختلف بوده مثل فرمول یک بعد شما به همین راحتی گفتی رد شدی؟
          جسارتا به حرف شما بود، کی میومد تقسیم وزن ماشین، مرکز ثقل، نحوه درست قرار گیری باتری و موتور برقی
          ایجاد تعادل آیرودینامیکی و استفاده کامل از قطعات آیرودینامیکی، کاهش وزن، سیستم تعلیق و….. هزاران هزار بخش دیگه رو کی مهندسی می‌کرد؟
          فک میکنین ساخت و توسعه یه ماشین برقی به همین راحتی هاست؟
          غولی مثل فولکس اون همه سرمایه گذاری کرده توی این زمینه بازم داره محافظه کارانه عمل میکنه

          اون وقت طرف اگه پدرش چاه نفت داشت برقی می‌ساخت میرفت توی لاگونا
          سکا رکورد تسلا و لوسید رو بزنه

          قرار نیست چون برقیه الکی هیت بشه
          ممنون😘

          موافقم ۶
          مخالفم ۰
    3. Hadi

      ۳۰ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2085 ديدگاه)

      دقت کردین هر هفته یک کمپانی الکتریکی ساز معرفی میشه که همشون هم اولش هایپر کار میزنن انگار اب معدنیه 😂
      و همشون هم از ۴۰۰ تا بیشتر میرن…
      این یکی موتور V10 آئودی رو میخوان بزارن روش که یکمی خوب و متفاوتش می‌کنه…
      تا وقتی تولید نشه کوچکترین حسابی روش باز نمیکنم مثل تسلا رودستر و بقیه ی هایپر کار های کاغذی…

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۳
    4. JDM

      ۳۰ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (281 ديدگاه)

      اتفاقا به نظر من با اینکار مهندسی خودشونو به رخ میکشن
      با این کار قدرتشونو نشون میدن و با گذر زمان میتونن مشتری جذب کنن چون خشت اول محکم نهادن

      موافقم ۶
      مخالفم ۲
  2. زیزیگولو

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1572 ديدگاه)

    چقدر کمپانیای تازه به دوران رسیده زیاد شده!!!

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۳
    1. Sina10

      ۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1274 ديدگاه)

      من هم یه شرکت ساخت هایپر کار زدم
      با ۴ تا موتور برقی و موتور V12 ۶ لیتری ،۱۶۵۳ اسب بخار و ۳۸۱۹ نیوتون متر گشتاور ، شتاب ۱.۵ ثانیه ، انتهای سرعت ۵۹۰ کیلومتر ، فردا میرم رکورد نوربرگرینگ رو هم میزنم ، داخل ماشینو با طلای ۱۸ عیار پر میکنم.
      بدنه هم تمام طلا و نقره و تیتانیومه
      قیمت ۲ میلیون دلار ، با ۵ دلار ثبت نام کنید

      ( و بعد از آن دیگر خبری از این شرکت به گوش نمیرسد)

      موافقم ۰
      مخالفم ۲
  3. میلاد

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (66 ديدگاه)

    عقبش اسکی از لوتوس اویجاهه.دیفیوزرش هم ه همینطور که آقا امین گفتن کاملا اسکی از P1 LM هست.هر پدر سه نقطه ای جدیدا میاد واسه من هایپر میزنه.تازه همه هم ورشکست میشن.خدایا خودت بدادمون برس.

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۷
    1. [AMIN_TROFEO]

      ۳۰ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2048 ديدگاه)

      مدل معمولی p1 هم همین شکلیه

      موافقم ۰
      مخالفم ۶
  4. Reza

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1582 ديدگاه)

    خوبه خوشم اومد 👍👍👍

    موافقم ۱
    مخالفم ۵
  5. جومونگ 2006

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (278 ديدگاه)

    نمیدونم چرا فصل ۴ گرند تور ساخته نمیشه که لامبورگینی اوراکان sto رو بررسی کنن

    موافقم ۸
    مخالفم ۰
    1. سامورایی از قله فوجی

      ۳۰ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (991 ديدگاه)

      ۱۸ دسامبر قسمت جدید میاد میرن ماداگاسکار

      موافقم ۶
      مخالفم ۱
  6. AMG_73///AFFALTERBACH_JUST_C350///

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1201 ديدگاه)

    چیه آخه
    الان جهان به یه خودرو اقتصادی و ارزون و تولید انبوه نیاز داره نه هایپر کار

    موافقم ۸
    مخالفم ۲
    1. [AMIN_TROFEO]

      ۳۰ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2048 ديدگاه)

      ایران لازم داره نه جهان

      موافقم ۸
      مخالفم ۶
  7. جومونگ 2006

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (278 ديدگاه)

    ریچارد هموند گفت اگر یه ماشینی میخوای که تو خونیه یه نفر ساخته شده باشه باید بری سراغ اینها 🤣🤣🤣

    موافقم ۹
    مخالفم ۱
    1. [AMIN_TROFEO]

      ۳۰ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2048 ديدگاه)

      خخخخ اون قسمتشو دیدی یه مشت از این هایپرکار های مزخرف نشون میدن تو گرندتور ؟

      موافقم ۵
      مخالفم ۴
  8. Ramin

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    شتاب ۰تا ۱۰۰ = ۱.۸
    خسته نشه. ۲ میلیون دلار بدم به این. ؟؟؟؟؟
    خب ۱۵۰ هزار دلار میدم تسلا مدل s plaid میگیرم. زیر ۲ ثاینه میرسه به ۱۰۰
    واینکه ۵ نفر میتونن توش بشینن و کاربردی هست.

    بعضی از کمپانی ها فقط پول میخوان. چیزی هم که ساختن به درد خودشون میخوره.

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  9. SF90 STRADALE

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2889 ديدگاه)

    حرفی و مجازی _ هیچ و پوچ
    از حرف تا عمل فاصله بسیار است

    موافقم ۹
    مخالفم ۱
  10. AMANTE

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (401 ديدگاه)

    ( به گفتهٔ الایشن، خریداران می‌توانند کابین فریدوم را با چرم پریمیوم، فلزات گران‌بها و سنگ‌های قیمتی شخصی‌سازی کنند. )
    همین جمله کافیه بود تا بدونم هدف کمپانی چیه و خریداران این سوپرماشین چه اشخاصی هستن.

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
    1. [AMIN_TROFEO]

      ۳۰ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2048 ديدگاه)

      یعنی پرفورمنس صفر

      موافقم ۰
      مخالفم ۵
    2. [AMIN_TROFEO]

      ۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2048 ديدگاه)

      برای لاکچری هاس نه کسایی که پرفورمنس میخوان

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  11. رامتین

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2113 ديدگاه)

    بحث کیفیت و عملکرد این خودرو را ندارم. شاید هم عالی باشه ولی من اگه پولدار باشم بهیچ وجه ۳ میلیون دلار روی این برند نمیدم. گرچه افرادی مولتی میلیاردر مثل بیل گیتس که دقیقه ای ۲۰هزار دلار درامد دارند، یه خودروی کاملا معمولی زیر ۱۰۰هزار دلار دارند. یا خود استیو جابز یک بنز SL داشت.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  12. حسین دهمرد

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1451 ديدگاه)

    لابد بیمه واسه ورشکستگی یه چیزی بهشون میده

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  13. تحت پیگرد

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (85 ديدگاه)

    بچه ها عکس اول دقیقآ شبیه apollo arrow

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا