سایر خودروهای آمریکایی

معرفی کارما رِوِرو GT جدید با پیشرانهٔ ب‌ام‌و و وزن کمتر

شرکت کارما در نمایشگاه شانگهای نسخهٔ بروز شدهٔ تنها محصول خود یعنی رِوِرو (Revero) را با پسوند GT معرفی کرده است. رورو که اساساً نسخهٔ بروز شده‌ای از فیسکر کارما است، پس از ورشکستگی شرکت فیسکر و تملک آن توسط چینی‌ها، در سال 2016 با تغییراتی جزئی به بازار عرضه شد. در نسخهٔ جدید این خودرو که رِوِرو GT نام گرفته است، همچنان چهرهٔ آشنای فیسکر کارما حفظ شده و تغییراتی جزئی در قسمت دماغهٔ آن ایجاد شده اما در قوای محرکهٔ آن تغییراتی بزرگ‌تری صورت گرفته است.


شرکت کارما در این نسخهٔ جدید پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر قبلی که از جنرال موتورز گرفته شده بود را با یک پیشرانهٔ 1.5 لیتری سه سیلندر توربوشارژ ساخت ب‌ام‌و جایگزین کرده است. این همان پیشرانهٔ مورداستفاده در ب‌ام‌و i8 است. البته این موتور جدید نیز مثل قبل همچنان به‌عنوان یک ژنراتور عمل می‌کند و نیروی آن به‌طور مستقیم به چرخ‌ها منتقل نمی‌شود. رِوِرو اما برای حرکت کردن از دو موتور الکتریکی استفاده می‌کند که حالا مجموع خروجی آن‌ها در نسخهٔ GT از 403 اسب بخار سابق به 535 اسب بخار قدرت و 746 نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا کرده است.


رِوِرو GT با استفاده از این نیروی بیشتر ظرف تنها 4.5 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند که نزدیک به یک ثانیه از نسخهٔ قبلی سریع‌تر است. حتی گفته شده در آیندهٔ یک نسخهٔ عملکردی از این ماشین با نام GTS هم معرفی خواهد شد که برای رسیدن به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت به فقط 3.9 ثانیه زمان نیاز خواهد داشت. البته حداکثر سرعت رِوِرو GT همچنان مثل قبل به‌صورت الکترونیکی روی 200 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

کارما برای رورو GT پکیج باطری‌های 28 کیلووات ساعتی جدیدی را هم در نظر گرفته که بُرد تمام الکتریکی آن‌را به 100 کیلومتر افزایش داده است. در همین حال، پیشرانه-ژنراتور بنزینی ساخت ب‌ام‌و نیز به این عدد 450 کیلومتر دیگر اضافه می‌کند؛ اما علاوه بر تجهیز به پیشرانه و باطری‌های جدید، به‌منظور کاهش وزن نیز تغییراتی زیادی در رِورو صورت گرفته که وزن آن‌را از 2452 کیلوگرم به 2290 کیلوگرم کاهش داده است. بخشی از این کاهش وزن با استفاده از موتور کوچک‌تر ب‌ام‌و و باطری‌های تازه توسعه یافته به دست آمده است.


به‌غیراز قوای محرکهٔ جدید و کاهش وزن، کارما وعدهٔ ارائهٔ کیفیت سواری عالی و هندلینگ دقیق‌تر را در رِورو GT داده است درحالی‌که تحویل گشتاور آن نیز بهبود یافته است. به‌زودی فروش این سدان هیبریدی آغاز شده و تحویل آن به خریداران از سه‌ماههٔ چهارم سال جاری صورت خواهد گرفت. نسخهٔ اسپرت‌تر GTS نیز قرار است تا اوایل سال 2020 به بازار آید. هدف کارما ساخت سالیانه 12 تا 13 هزار دستگاه رِوِرو در کارخانهٔ خود در کالیفرنیا است. قیمت رِورو GT هنوز اعلام نشده است اما انتظار می‌رود در همان محدودهٔ 135 هزار دلاری نسخهٔ قبلی باشد.

 

برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه

  1. AMANTE

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (345 ديدگاه)

    تغییرات زیادی نسبت به مدل کارما نداشته و فقط طراحی اصلی رو به سمت زیبایی در سادگی برده که بنظرم جالب نشده.
    اون حالت قبلی که یه جورایی انگار سبیل داشت باحال تر جنتلمنی تر بود.
    الان یاد آدم های مسنی می افتم که دندون ندارن و دارن میخندن. ( قسط توهین یا تمسخر نداشتم.)

  2. حسین

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    چین از فرصت برشکسته شدن کارخانجات استفاده کرد و با بستن قرارداد های خوب ، انتقال تکنولوژی انجام داد!
    البته خیلی از کشور ها خواستن اینکار را بکنند اما موفق نبودن!
    مثل پروتون مالزی!
    هنر تنظیم یک قرارداد خوب چیزی هست که بسیار مهمه!

    1. Sajjad

      ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (1639 ديدگاه)

      چین بخاطر داشتن نیروی انسانی بسیار زیاد و ارزون راه برای موفقیت داره و این مسیری که شروع کرده رو میتونه به درستی پیش ببره

      1. نوید جهرمی

        ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (2842 ديدگاه)

        البته اگه پایه حقوق کارگری رو مشاهده کنیم میبینیم دیگه چین نیروی ارزانی که ما در ذهن داریم نداره.کارگر ارزان الان در فیلیپین و چن تا کشور افریقایی و ایران موجوده.
        الان برد چین، در مدیریت بهینه هست.

  3. سورنا

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (603 ديدگاه)

    عجب چیزیه
    فقط کاش یه کم قیمتش بهتر بود
    دمشون گرم چینی ها میخوام ببینم ۵ سال دیگه چین به کجا میرسه با این پشتکارش و …

  4. نوید جهرمی

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2842 ديدگاه)

    هر جور حساب میکنم دلیلی برای خریدش نمیبینم. چطور میخواد 13هزارتا دستگاه در سال بفروشه؟ اونم با این رده قیمتی.
    چرا تسلا یا آلمانیها رو نخری بیای اینو بخری؟
    ب جز زیبایی حرف جدید یا متفاوتی برای گفتن باید ارائه داد تا مشتری سمتش بیاد.

  5. احمدرضا

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (346 ديدگاه)

    نمی دونم ولی چرا فکر میکنم شبیه ماشینای استون مارتین شده
    مخصوصن اون عکس اولی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن