سایر خودروهای اروپایی

مجهز شدن آریل نومد R به نیروگاه سیویک تایپ R!

کمپانی آریل موتور به خاطر خودروی اتم شناخته شده خودرویی که توسط جرمی کلارکسون در برنامه تاپ گیر تست و مشهور شد. این کمپانی بریتانیایی از سال ۲۰۱۵ محصولی آفرود با نام نومد را نیز عرضه می‌کند.

نسخه اولیه این خودرو با پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری ساخت هوندا که قدرت ۲۳۵ اسبی و گشتاور ۳۰۰ نیوتون متری داشته عرضه شده است. در پایان سال ۲۰۱۵ نسخه سوپرشارژردار این خودرو با خروجی ۲۹۰ اسبی و گشتاور ۳۴۰ نیوتون متری هم عرضه شد. حالا نوبت به پرتوان‌تر شدن نومد رسیده است.

این خودرو هم‌اکنون نومد R نام داشته و بجای پیشرانه قبلی از پیشرانه ۲ لیتری متعلق به نسل پیشین سیویک تایپ R استفاده می‌کند. البته آریل در این پیشرانه سوپرشارژر خودش را نصب کرده است. پیشرانه جدید نومد R قدرت ۳۳۵ اسب بخاری و گشتاور ۳۳۰ نیوتون متری تولید کرده و باعث ثبت شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۹ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۱۹۵ کیلومتر در ساعتی می‌شود.

این قدرت از طریق یک گیربکس ۶ سرعته سکونشئال به چرخ های ۱۸ اینچی منتقل می‌شود. تعویض دنده این گیربکس به دنده‌های سبک‌تر تنها در ۴۰ میلی‌ثانیه و معکوس دادن آن در ۵۰ میلی‌ثانیه صورت می‌گیرد و کلاچ نیز تنها برای استارت و توقف خودرو استفاده می‌شود. نیروی توقف خودرو نیز توسط کالیپرهایی با ۴ پیستون و روتورهای دو تکه تأمین می‌شود.

بدنه نیز از پانل‌های کامپوزیتی و جوش خورده تشکیل شده است. البته آریل طیف وسیعی از شخصی‌سازی را برای خریداران در نظر گرفته است. از جمله آپشن های این خودرو می‌توان به دامپرهای قابل تنظیم بیلشتین و صندلی‌های سبک‌وزن جدید اشاره کرد. این خودرو همچنین از دیفرانسیل لغزش محدود و سیستم دیفرانسیل عقب سود می‌برد تا راننده لذت زیادی در آفرود داشته باشد.

تنها ۵ دستگاه از این خودرو با قیمت ۶۴۵۰۰ پوندی تولید خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. بچه مشهد

    ۲۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (101 ديدگاه)

    از نمای جلو یه جورایی شبیه ژیانه

    موافقم 0
    مخالفم 1
  2. مک وال

    ۲۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (217 ديدگاه)

    چجوری روشون میشه همچین چیز بیخودی رو با قیمت گزاف به مردم قالب کنن.
    حالا یه عده میان میگن خوب کسی دوست نداره نخره! ولی من بحثم اینه که اینا میان با ساخت یه همچین چیزایی نیاز کاذب ایجاد میکنن. وگرنه کی نیاز داره سوار همچین چیزی بشه؟!
    درسته که معمولا اونایی که سرمایه دارند سراغ همچین چیزایی میرن، ولی خود تاثیر خودش رو روی قشر عادی هم میزاره، زیرا سرمایه دارا برای تامین هزینه سرگرمی ها و نیازای کاذب خودشون، مردم عادی رو تحت فشار قرار میدن.

    موافقم 1
    مخالفم 2
  3. ارشیاsvj

    ۲۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1745 ديدگاه)

    ولی من اخرشم نفهمیدم چزا تو گرند تور یه ایودی ttrs اینو هم تو درگ هم تو مسیر رالی شکست داد؟؟؟؟؟؟امکان نداره اصلا هر جوری فکر میکنم?????
    ???

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا