آسترو دایملر برگمایستر، آغازی دوباره برای برندی پایان‌یافته!

جدای از نمایش خودروهای کلاسیک جذابی همچون آلفارومئو 8C 2900B برلینتا تورینگ 1937، گردهمایی Concorso d’Eleganza Villa d’Este همچنین میزبان کانسپت ها و پروتوتایپ هایی بوده که اکثر افراد را انگشت‌به‌دهان کرده‌اند.


امسال شاهد معرفی یک کانسپت عجیب و مرموز با نام آسترو دایملر برگمایستر ADR 630 شوتینگ گرند بوده‌ایم. این خودرو که توسط شرکتی با نام پروجکت آسترو دایملر تولید شده نویدبخش احیای برندی است که چند دهه‌ای از تعطیلی آن می‌گذشت.

آسترو دایملر خودروسازی اتریشی بوده که بین سال‌های 1899 تا 1934 به عنوان زیربرند دایملر آلمان فعالیت می‌کرده است.


با توجه به ارتباط این شرکت با کمپانی مادر مرسدس بنز جای تعجبی ندارد که برگمایستر (در زبان آلمانی به معنی قهرمان تپه نوردی) از درب‌های گالوینگ سود می‌برد. در حقیقت دستگیره‌های درب آن مستقیماً از مرسدس SLS AMG گرفته شده‌اند.


البته تنها دستگیره‌های درب نیستند که از مرسدس گرفته شده‌اند. پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری توربوی خودرو نیز از AMG GT 43 چهار درب کوپه گرفته شده و شیشه‌ی جلو و سیستم تعلیق نیز به AMG GT تعلق دارند.


با این وجود بقیه‌ی موارد کاملاً جدید هستند. این خودرو بر روی شاسی آلومینیومی سفارشی ساخته شده و بدنه‌ی آن نیز ترکیبی از آلومینیوم و فیبر کربن بوده و توزیع وزن عالی 50/50 دارد.


این کانسپت طول 4544 میلی‌متری، عرض 2087 میلی‌متری و ارتفاع 1331 میلی‌متری داشته و فاصله بین محوری آن نیز 2637 میلی‌متر است. نتیجه‌ی این اعداد خلق خودرویی شوتینگ بریک با ابعادی دراماتیک است. جدای از نصب درب‌های گالوینگ، کاپوت بسیار طولانی، چراغ‌های نرم LED و شیشه‌ی عقب پانورامیک نیز جزو ویژگی‌های برجسته‌ی این خودروی مفهومی می‌باشند.


هدایت تیم طراحی و مهندسی این خودرو بر عهده‌ی رولند استال بوده است. او خواهان تولید گرند تورر مدرنی بوده که بتوان آن را با تاریخچه‌ی آسترو دایملر پیوند داد. برخی ویژگی‌های بصری این کانسپت که به گذشته اشاره دارند عبارت‌اند از سقفی با دو حباب، لوگوی اصیل برند و کاکپیتی جذاب که از تریم چوب و چرم شکل گرفته است.


اما قوای محرکه‌ی خودرو قطعاً به زمان حال تعلق دارد. این پیشرانه با سه واحد الکتریکی همراه شده و قدرت آن‌ها 805 اسب بخاری می‌باشد. این هایپرکار مفهومی قدرت کل 1182 اسب بخاری و گشتاور 1600 نیوتون متری دارد.


یک باتری 55 کیلووات ساعتی که از شارژر 150 کیلوواتی پشتیبانی می‌کند در جلوی اکسل عقب نصب شده و باعث ایجاد محدوده حرکتی 250 کیلومتری می‌شود. زیبایی این قوای محرکه آنجاست که پس از خالی شدن باتری می‌توان 750 کیلومتر دیگر را نیز با استفاده از قوای پیشرانه بنزینی طی کرد.


بدون هرگونه تعجبی، قوای محرکه‌ی پلاگین هیبریدی این خودرو باعث شده برگمایستر 1650 کیلوگرمی پرفورمنس فوق‌العاده‌ای داشته باشد. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 2.5 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت 330 کیلومتر در ساعتی تنها بخشی از توانایی‌های ادعایی این خودرو هستند. ظاهراً اولین برگمایستر تولیدی به فروش رفته اما شرکت به دنبال ساخت نسخه‌های بیشتری می‌باشد.

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

11 دیدگاه

    1. Just bentley continental
      سوابق: (429 دیدگاه) ,

      اتفاقا استایل خفنی داره من که خوشم اومد

      پاسخ
    2. علیx76
      سوابق: (492 دیدگاه) ,

      من که خیلی لذت بردم از طراحیش
      حداقل بیشتر از طراحی بنز های فعلی مثل E و GT4

      پاسخ
    3. یانکی
      سوابق: (586 دیدگاه) ,

      خیلی خوبه ولی نمای بغل اگر کاملا از سبک وایپر یا اس ال اس الحام میگرفت بهتر بود الان دوگانگی قوس وایپر و صافیه اس ال اس رو داره

      پاسخ
  1. Ahmad
    سوابق: (1054 دیدگاه) ,

    وقتی فکر میکنم چقدر برند خودرویی و زیر مجموعه وجود داشته و بنا به دلایلی الان وجود نداره باعث میشه فکر کنم ما فقط موفق ترین ها رو می‌شناسیم و اونایی که توان رقابت نداشتن و حذف شدن مثل قانون طبیعت کنار می‌گذاریم. پس این شعارخواستن توانستن است الکیه.

    پاسخ
  2. Seyed.AMG
    سوابق: (75 دیدگاه) ,

    خیلی خیلی خاص اما زیبا نیست ، البته شاید زیبایی های پنهانی داشته باشه که فقط از دید یک هنرمندو طراح قابل تشخیص باشه

    پاسخ
  3. امیر
    سوابق: (930 دیدگاه) ,

    نمیدونم چرا ولی ناخواسته عاشق کابینش شدم
    خیلی بهتر از طراحی خارجیشه بنظرم

    پاسخ
  4. ارش
    سوابق: (91 دیدگاه) ,

    فوق العاده ست لذت بردم اون کانسپت پژویی که در کنارش بود هم خیلی زیباست 👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻👏👏💖💕

    پاسخ
  5. حسن
    سوابق: (112 دیدگاه) ,

    طراحی عقبش عینه جنسن اینترسپتور 1976 هست

    پاسخ
  6. نوید جهرمی
    سوابق: (2540 دیدگاه) ,

    اولش میخواستم حسابی از طراحیش ایراد بگیرم. هی که بیشتر نگاش کردم و دقیق شدم توش بیشتر خوشم اومد. الان حسابی دلمو برده. خیلی خفن شده

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.