سایر خودروهای اروپایی

آپولو: راندن هایپرکارهای دیگر خیلی آسان است!

سازنده آپولو اینتنزا اموزیونه گفته که این خودرو ادای احترام ویژه‌ای به برخی از خودروهای مسابقه‌ای فوق‌العاده GT1 دهه ۹۰ میلادی می‌باشد.


راین بریس مدیر ارشد آپولو اتومبیل اندکی پیش از معرفی IE در فستیوال سرعت گوودوود که چند روز دیگر آغاز بکار می‌کند سخنان جالبی گفته است.
او می‌گوید:

روزهای موردعلاقه ما به دهه ۹۰ میلادی و مسابقات GT1 بازمی‌گردد. ما خودروهای کمیابی که راندن آن‌ها مهارت‌های ویژه‌ای طلب می‌کند را دوست داریم. خودروهای کنونی کاملاً توانا بوده و تجربه رانندگی ویژه‌ای برای آن‌ها موردنیاز نیست.


خب این نکته‌ای جالب است: آیا راندن هایپرکارها خیلی آسان است؟ آپولو IE و دیگر محصولات آینده این خودروساز تولید محدود برای ایجاد تجربه رانندگی برای راننده ساخته خواهند شد و البته باب میل همه افراد نخواهند بود.

آپولو اینتنزا Emozione
بریس ادامه می‌دهد:

همه افراد اعداد را تعقیب می‌کنند اما به نقطه‌ای می‌رسید که نمی‌توانید هیچ کاری با خودرو بکنید. مشکلی که امروزه دیده می‌شود این است که افراد ارتباطی با خودرو برقرار نمی‌کنند. مثل این است که شما با ۳۰ دقیقه رانندگی به یک حرفه‌ای تبدیل می‌شوید.

آپولو اینتنزا Emozione
آپولو می‌خواهد خودروی IE چیزی باشد که پشت فرمان نشستن آن نیازمند استعداد باشد زیرا این خودرو برای یک رانندگی هیجان‌انگیز داون فورس زیادی داشته و حتی گیربکس آن نیز در حد نمونه‌های مسابقه‌ای است. بریس گفته است:

گیربکس ۶ سرعته سکونشئال خودرو همانی است که در مدل‌های لمانز دیده می‌شود. یک کلاچ وجود دارد که ابتدا باید درگیر شود و سپس دنده‌ها بالا و پایین می‌شوند. برای استفاده از این گیربکس هنوز هم مهارت‌هایی لازم است.


آپولو همین هفته پیش اعلام کرد که با کمپانی مرتبط با ای ام جی یعنی HWA برای توسعه نهایی خودروی خود همکاری می‌کند. HWA تمامی فعالیت‌های موتور اسپورت مرسدس به جز فرمول ۱ را در ۲۰ سال گذشته انجام داده است.

آپولو اینتنزا Emozione
آپولو از طرفی گفت‌وگوها درباره قوانین جدید ۲۰۲۰ مسابقات لمانز را دنبال می‌کند. بریس دراین‌باره گفته است:

من امیدوارم آن‌ها در بحث قوانین جدید مسابقات استقامت جهانی شاسی ساده‌تری را در نظر بگیرند. ما علاقه زیادی به این مسابقات داریم اما نباید امیدهای زیادی داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. شاهین

    ۲۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    همه چیزش خوبه این ماشین مخصوصا صداش
    اما چراغ های جلو اصلا متقارن نیستن. انگار دادیش به لوکس فروشی سر کوچه براشون نئون کاری بکنه

    موافقم 0
    مخالفم 4
    1. Cristiano Rolambo

      ۲۱ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      چه جالب که اینقدر نظرای ماها با هم فرق میکنه
      به نظر من اتفاقا طراحی چراغ هاش “واسه همچین ماشینی با این خصوصیات” خیلی قشنگه

      طراحی چراغ آپولو قرار نیست مثل لایکان باشه و نصف وقت گروه مهندسی به خاطر این صرف بشه که تیکه های الماس و LEDها رو چجوری کنار داخل چراغ کنار هم جا کنند

      چراغی که قراره بر پیشانی آپولو یا پاگانی که خودروهای با عملکرد دیوانه وار در پیست هستند باید در عین زیبایی بسیار ساده باشه تا این مفهوم رو تداعی کنه که همه تلاش سازنده برای بهبود پرفرومنس بوده نه “زلم زیمبو” های الکی و به درد نخور … .
      اگه دقت کنی محصولات پاگانی هم همیشه از همون چراغ های بسیار ساده ولی باابهت و ترسناک استفاده میکنن

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. شاهین

        ۲۱ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (1161 ديدگاه)

        بالاخره ظاهر ماشین صلیقه ای هستش
        همینطور که گفتم همه چیزش خوبه اما چراغای جلو … خیلی ساده و ابتلادی طراحی شده
        ماشین کانسپت و تازه وارد زیاد داریم مخصوصا چینی ها که هیچ ایرادی ندارن تازه دارن دست پیش میگیرن!
        چراغ ها خیلی روی ظاهر ماشین تاثیر میزارن و میشه گفت شناسای هر برندی هستن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Cristiano Rolambo

          ۲۱ تیر ۱۳۹۷
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          ظاهر که سلیقه ئیه و سلیقه ی هر کسی هم محترمه
          آپولو دقیقاً دنبال جا انداختن همین چراغ های ساده به عنوان شناسنامه ی خودشه
          15 ساله که در بالاترین سطح داره فعالیت میکنه و اصلا سطح کارش با خودروسازان نوپای چینی قابل قیاس نیست!

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. mg

        ۲۱ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (139 ديدگاه)

        اخ گفتی پاگانی منو خرابم کردی …
        یعنی ماشین بهتر از اینم هست ؟؟؟ تو هر ماشینی دنبال هرچی هستی تو این جمع شده ( فراری لامبو مک لارن کونیک زگ بوگاتی ) میدونی چرا ؟؟ چون هم 12 سیلندره هم خوش صدا هم 420 تا میره هم واقعا زیباست هم لوکسه هم گرونه هم تو پیست خوبه تازه سیستم صوتیش تو هیچ کدوم نیست و ….. کلا همه چیز داره واسه همینم پاگانی گفته بود مشتری های ما خیلی ادم های خاص و از نظر شخصیتی اروم هستند واقعا ارزش خرید داره اصلا معلوم نیست هایپر کاره یا سوپر کار ولی بد جور دلنشینه حیف شد دوستان عزیز تو دوئل ها جلو لافراری و چنتاریو حذفش کردن

        موافقم 2
        مخالفم 0
    2. Ali Keyhani

      ۲۲ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (657 ديدگاه)

      موافقم،قبلا هم توی اون لیست گفته بودم که این خودرو هم میتونست توی زشت ترینا باشه کلا با جلوش حال نمیکنم

      موافقم 0
      مخالفم 1
  2. mehran (fox)

    ۲۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (214 ديدگاه)

    این ماشین میراث دار گامپرت آپولو افسانه ایه…افسانه ای از این نظر که تو پیست تاپ گیر پوز همه سوپرکارای مدعیو زد البته به غیر از فراری fxx که اونم به علت این که اجازه تردد تو خیابونو نداشت و نسخه پیست بود مستقیما رقیب این ماشین محسوب نمیشد…ماشینی با قلب تپنده آئودی و مهندسی بی نظیر رولند گامپرت و تیم کوچیک حرفه ایش..تنها ایراد این ماشین طراحی نه چندان زیباش بود که با مدیریت جدید این شرکت تو اینتنزاحل شد و الان یه ماشین با هیجان ناب تو رانندگی و طراحی زیبا و خیره کننده متولد شده…یادیم کنیم از کانسپت فوق العاده آپولو آرو که نوید این خودروی بینظیرو چند وقت پیش بهمون داده بود….مرسی آپولو مرسی آلمان…

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا