المنتال RP1 در تدارک شکستن رکورد سریع‌ترین خودروی تولیدی نوربرگ‌رینگ

شرکت بریتانیایی المنتال (Elementa) چند وقت پیش خودرویی بنام RP1 را معرفی کرد. این خودرو یک رودستر اسپرت سبک‌وزن مخصوص پیست است که روی عملکرد بهتر در پیست تمرکز دارد. حال این شرکت خبر داده که قصد دارد با تجهیز RP1 به یک پکیج آئرودینامیکی بروز شده که قادر به تولید بیش از هزار کیلوگرم نیروی داون‌فورس است، برای شکستن رکورد سریع‌ترین خودروی تولیدی پیست نوربرگ‌رینگ تلاش کند. هم‌اکنون رکورد سریع‌ترین خودروی تولیدی نوربرگ‌رینگ در اختیار خودروی رادیکال SR8LM با زمان 6 دقیقه و 48 ثانیه است که در سال 2009 آن‌را به ثبت رساند.

elemental-rp1-1

مسئول بخش آئرودینامیک شرکت المنتال «مارک تیلور» است که پیش‌ازاین برای تیم فرمول یک مک‌لارن کار می‌کرده است. او به همراه «مارک فائولر» به‌عنوان مدیران آئرودینامیک المنتال بر روی پروژهٔ RP1 کار کرده‌اند. فائولر دراین‌باره می‌گوید:

«نوربرگ‌رینگ بهترین پیست جهان است پس این فرصت ایده آلی است برای ما است که نشان دهیم چه کارهایی با RP1 انجام داده‌ایم. ما در این خودرو روی داون‌فورس بیشتر و وزن کمتر تمرکز داشته‌ایم».

gj0lullk5otk

تیلرور نیز مالکیت یک RP1 را به دلیل بهبود و تکامل آئرودینامیک، به داشتن یک ماشین مسابقه‌ای تشبیه کرده است؛ بنابراین نسخهٔ جدید این خودرو که برای رکورد زنی در نوربرگ‌رینگ تلاش می‌کند، با برخورداری از داون‌فورس بیشتر می‌تواند حتی سریع‌تر از نسخهٔ فعلی RP1 باشد. نسخۀ اولیۀ RP1 دارای 400 کیلوگرم داون‌فورس است اما جدیدترین پکیج آئرودینامیکی این خودرو بیش از دو برابر این میزان، داون‌فورس تولید می‌کند. بااین‌حال تیلور معتقد است که نهایتاً می‌توان این رقم را  به سه برابر افزایش داده و به حداکثر 1200 کیلوگرم رساند. وی گفته است که این امکان حتی با معماری کنونی RP1 نیز وجود خواهد داشت.

rp1_with_windscreen_0

المنتال برای اولین بار RP1 را در اوایل این ماه به نخستین خریدار خود تحویل داد. این خودرو مجهز به یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ است که 320 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. RP1 می‌تواند تنها در 2.8 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند؛ بنابراین با این مشخصات و پکیج آئرودینامیکی جدید، رکورد سریع‌ترین خودروی تولیدی پیست نوربرگ‌رینگ قطعاً برای المنتال RP1 دست‌یافتنی به نظر می‌رسد.

elemental-rp1-20

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

7 دیدگاه

  1. 1wp.ir
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    همه اینا فقط با یه موتور 4 سیلندر ..!!!

    پاسخ
    1. KING 918
      سوابق: (1949 دیدگاه) ,

      رفیق از 4 سیلندر توربو استفاده میکنه …
      بعد شما وزن و ابعاد ماشین رو هم در نظر بگیر …
      این ماشین 450 نیوتن گشتاور داره ….

      پاسخ
    2. madjid
      سوابق: (8288 دیدگاه) ,

      باید وزن ماشین رو هم در نظر بگیری.

      نسبت قدرت به وزنش احتمالا باید بالای هفت دهم باشه.

      سبک کردن ماشین و کم کردن از امکاناتش که هنر نیست.
      هنر 918 و P1 و Laferrari هست که با امکانات معقول به این رکورد ها میرسن. مخصوصا 918.

      پاسخ
  2. javadm4
    سوابق: (46 دیدگاه) ,

    ماشین واقعی باید خودشو تو نورنبرگ ثابت کنه نه تو فرودگاه وپیستای فرمول 1
    جهنم سبز عشقه ارزومه توش با یه ماشین قوی برونم

    پاسخ
  3. X6
    سوابق: (231 دیدگاه) ,

    البته منظور شکستن رکورد
    شکستن رکورد ماشین هایی که تو خیابون مجوز تردد دارن هست

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل REZA ///AMG
      REZA ///AMG
      سوابق: (2228 دیدگاه) ,

      منظور ماشینایین که به صورت انبوه تولید میشن چون ماشینی مثل Zonda R سریعتره ولی تعداد محدودی ساخته شد
      رکورد ماشین های خیابانی دست پورشه918 هست (6:57)
      در بین خودروهای غیر خیابانی هم زوندا آر (6:47)
      خودروهای مسابقه ای هم پورشه 956 (6:11)

      پاسخ
      1. KING 918
        سوابق: (1949 دیدگاه) ,

        پس بگو درود بر پورشه …

        پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x