سایر خودروهای اروپایی

انتشار اولین تیزر از سوپراسپرت اختصاصی گمبالا

شرکت گمبالا که در سال ۱۹۸۱ تأسیس شد، در طول تاریخ خود همواره به تیونینگ محصولات سایر خودروسازان و بیشتر پورشه پرداخته و نام خود را به‌عنوان یکی از تیونرهای برجستهٔ آلمان مطرح کرده است. در حال حاضر گمبالا به‌عنوان تیونر محصولات پورشه شناخته می‌شود و تاکنون اقدام به ساخت محصول مستقلی برای خودش نکرده اما اوضاع در حال تغییر است و این تیونر آلمانی اعلام نموده قصد دارد به‌زودی اولین محصول اختصاصی و مستقل خود را تولید کند. این خودرو یک سوپراسپرت قدرتمند خواهد بود که اولین تیزر از آن منتشر شده و گمبالا برای ساخت آن در جستجوی سرمایه‌گذاران جدیدی است. این برای اولین بار از سال ۲۰۱۰ است که گمبالا اقدام به جذب سرمایه‌گذاران جدید می‌کند.

Gemballa Supercar Teaser

گمبالا قصد دارد با سرمایه‌گذاری‌های جدید اقدام به ساخت محصول اختصاصی و مستقل خود کند که بر اساس هیچ خودرویی نخواهد بود. این تیونر آلمانی فعلاً اطلاعات بسیار کمی در رابطه با این خودرو منتشر کرده و صرفاً گفته است که قدرتی بیش از ۸۰۰ اسب بخار خواهد داشت. مالک و مدیرعامل گمبالا آقای «استفن کورباخ» در این رابطه توضیح داده است:

ما در حال برنامه‌ریزی برای ساخت یک سوپراسپرت درجه‌یک با طراحی منحصربه‌فرد و تهاجمی هستیم که قدرت پیشرانهٔ آن به میزان قابل‌توجهی بیشتر از ۸۰۰ اسب بخار خواهد بود. برای این کار ما می‌خواهیم به افسانه‌های موجود گمبالا رجوع و طیفی از مفاهیم نوآورانه را ایجاد کنیم. شما می‌توانید انتظار خودرویی بی‌نظیر، رادیکال، خالص و لوکس را داشته باشید

Gemballa Mirage GT 2013

از تیزر منتشر شده می‌توان فهمید که سوپراسپرت گمبالا خودرویی موتور وسط با استایلی آئرودینامیک و تهاجمی خواهد بود. البته این فقط یک اسکچ طراحی است و ممکن است تغییرات زیادی در آن ایجاد شود؛ بنابراین برای دیدن نسخهٔ نهایی باید تا زمان تکمیل خودرو و معرفی آن منتظر بمانیم. فعلاً مشخص نیست که آیا سوپراسپرت گمبالا پلت‌فرمی اختصاصی خواهد داشت یا از پلت‌فرم خودروی دیگری مثل پورشه ۹۱۱ استفاده خواهد کرد. این تیونر آلمانی می‌گوید به‌زودی با پروتوتایپی که تا اوایل سال آینده ساخته خواهد شد، اولین طراحی‌های سوپراسپرت خود را به خریداران منتخب نشان خواهد داد. اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود، تولید سوپراسپرت گمبالا در سال ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد.

Gemballa Avalanche 2017

ساخت خودروی اختصاصی توسط تیونرها اتفاق جدیدی نیست اما بسیاری از آن‌ها یا در این راه ناموفق بوده‌اند یا تولید خودروی آن‌ها در دنیای واقعی به خاطر قیمت بالا یا تقاضای محدود در تعداد جزئی و انگشت‌شماری بوده است؛ بنابراین ساخت سوپراسپرت گمبالا را هم زمانی می‌توان نهایی دانست که نسخهٔ تولیدی آن برای عموم مردم به نمایش درآید. البته اعلام رسمی ساخت این خودرو و تلاش برای جذب سرمایه‌گذاران جدید می‌توان به احتمال نهایی شدن این پروژه قوت بخشد. به گفتهٔ گمبالا، این پروژه از طریق سرمایه‌گذاری‌های خصوصی اجرا خواهد شد و بحث‌های بنیادین در این رابطه در حال انجام است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا