سایر خودروهای اروپایی

حراج آخرین خودروی ساخت ساب

شرکت NEVS یعنی شرکتی که ساب را خریداری کرده است، آخرین خودرویی که توسط این شرکت دوست‌داشتنی سوئدی ساخته شده را به حراج گذاشته شده است. این خودرو که یک ۹-۳ آئرو توربو مدل ۲۰۱۴ است، آخرین خودرویی است که از خط تولید کارخانهٔ Trollhätten ساب خارج شده است. این خودرو برای آزمایش تصادف کنار گذاشته شده بوده اما هیچ‌گاه این آزمایش‌ها انجام نشده است. این ۹-۳ هنوز هم تقریباً نو است زیرا فقط ۶۶ کیلومتر کار کرده است که این مسافت هم صرفاً در یک پیست آزمایشی در نزدیکی کارخانه برای گرفتن عکس‌ها و فیلم‌های رسمی پیموده شده است.

هرچند گفته شده این خودرو با ارزشی که علاقه‌مندان جهانی ساب تعیین خواهند کرد به فروش خواهد رسید اما ارزش نهایی آن چیزی بین ۳۵۰ هزار تا ۴۵۰ هزار کرونا معادل ۳۵,۳۰۰ دلار تا ۴۵,۴۰۰ دلار ارزیابی شده که هرگز رقم چشمگیری نیست تا جایی که این بازهٔ قیمتی حتی از قیمت پایهٔ ۹-۳ در سال ۲۰۱۴ هم تقریباً ۱۰ هزار دلار کمتر است. این ۹-۳ آئرو توربو در داخل از تودوزی چرمی برخوردار است و روی رینگ‌های توربین مانند قرار گرفته است.

زیر کاپوت این سدان سوئدی نیز یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر اکوتک جنرال موتورز با ۲۲۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور قرار دارد که نیروی آن از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. به گزارش اتوکار، کلیهٔ درآمد حاصل از فروش آخرین خودروی ساخت ساب به بورس تحصیلی تحرک پایدار در دانشگاه غرب سوئد که توسط NEVS اداره می‌شود اهدا خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۱۸ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    کسی اطلاعاتی درمورد موتورش داره؟
    اکوتک ۲ لیتری
    قدرتش خیلی زیاده !

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. مرتضی

      ۱۸ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (78 ديدگاه)

      وزارت دفاع ایران با یکی دیگه از موتورهای همین کمپانی یک تراک تجاری بی و نام و نشون ساخته، 2.4 لیتری با 230 اسب قدرت. منتها نمیدونم از کجا موتورش رو بدست اورده.در هر صورت این شرکت توانا و تکنولوژیکی هست ، زمینه دولتی سوئد رو داره و نسخه نظامی این شرکت جنگنده توانای گریپن رو برای سوئد میسازه

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. Saeed

        ۱۸ مهر ۱۳۹۸
        سوابق: (757 ديدگاه)

        این انجین ها دارای تکنولوژی کونیگ‌زگ هم هستن…واسه همین قدرتشون زیاده…به قول دوستمون….ساب واقعا خودرو ساز خوبی بود…زبان طراحیش هم جذاب بود…اگه میشد یک ساب میگرفتم….ولی افسوس…..افسوس…..

        موافقم 1
        مخالفم 0
  2. Hamid.ss

    ۱۸ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (86 ديدگاه)

    ,واقعا واقعا ناراحتم حتی یه لحضه بغض کردم از ته دل
    ساب شرکت خوبی بود اما …
    اگه تو موقعیت خرید بودم حتما می خریدمش!

    موافقم 4
    مخالفم 1
  3. حسین

    ۱۸ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (2810 ديدگاه)

    کاش تکنولوژی محصولاتش رو ایران خریده بود!

    موافقم 2
    مخالفم 1
  4. Mohammad

    ۱۹ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (48 ديدگاه)

    ساب دوست داشتنی خداحافظ

    موافقم 3
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا