خودروی منحصر به فرد ساخت راف در ژنو

در دنیای خودرو شاهد دو دسته‌ی خودروسازان و تیونرها هستیم. برخی از تیونرها به حدی خودروهای اصلی را اصلاح می‌کنند که آن‌ها را می‌توان به عنوان خودرویی کاملاً متفاوت در نظر گرفت؛ اما اکثر تیونرها به ایجاد تغییراتی متوسط اکتفا می‌کنند. تعداد معدودی از تیونرها هم وجود دارند که خودروهایی کاملاً متفاوت و اصیل می‌سازند و این خودروها حتی از نظر اسمی نیز بر پایه‌ی محصولات خودروسازان ساخته نشده‌اند.

ruf-ctr3
سالین از جمله‌ی این تیونرها است که با مدل S7 خود را اثبات نمود. هنسی نیز تا حدی با مدل ونوم GT پا در این راه گذاشت. هم‌اکنون راف در حال آماده شدن برای پیوستن به این نوع تیونرها است. این تیونر افسانه‌ای که تاریخچه‌ای پرافتخار از اصلاح خودروهای گوناگون پورشه دارد در نمایشگاه خودروی ژنو 2017 از خودروی اسپورت کاملاً جدیدی که بر پایه‌ی شاسی خودش ساخته شده رونمایی خواهد کرد.

راف تا به حال جزئیات بسیار کمی از خودروی یاد شده را منتشر کرده اما می‌دانیم که مدل مذکور بر پایه‌ی شاسی کربن مونوکوکی که مشابه تنظیمات استفاده شده توسط تیم‌های فرمول 1 و سازنده‌های تاپ سوپرکارها است ساخته خواهد شد.

2007-ruf-ctr-3
از دیدن پیشرانه‌ی شش سیلندر تخت سرچشمه گرفته از پورشه در خودروی RUF شگفت شده نخواهیم شد. این تیونر مشهور ثابت کرده که استاد خارج کردن عصاره‌ی خالص پیشرانه‌های گروه فولکس‌واگن و پورشه است به گونه‌ای که شاهد پیشرانه‌ی 770 اسبی در لایکن هایپراسپورت و نیروگاه 900 اسب بخاری در فنیر سوپراسپورت هستیم.

1987-ruf-ctr-yellowbird
تا این لحظه چیزی بیشتر از جزئیات یاد شده را نمی‌دانیم اما ما به شما می‌گوییم که این خودرو احیا کننده‌ی روح پرنده‌ی زرد 1987 خواهد بود. پرنده‌ی زرد نسخه‌ی بسیار ارتقا یافته‌ی نسل اول 911 بود که توانست در آن زمان به سقف سرعت 343 کیلومتر دست یافته و عنوان سریع‌ترین خودروی دوران خود را به دست آورد.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

8 دیدگاه

  1. الف.ی
    سوابق: (1463 دیدگاه) ,

    خیلی از این شرکت راف خوشم میاد.مخصوصا اینکه تو بعضی از بازی ها عوض پورشه ماشین های راف رو میذارن تو بازی.

    پاسخ
    1. Ferrari Huayra SV
      سوابق: (479 دیدگاه) ,

      راف یکی از شرکت های محبوب منه.
      تنها به یه دلیل:تنها مشکل پورشه قیافه اش هست که راف خیلی قشنگ برطرفش میکنه این مشکل رو.
      عکس اول رو نگاه چه هیولاییه

      پاسخ
      1. ..::Majidio Lamborghini::..
        سوابق: (11191 دیدگاه) ,

        .
        قیافه ی پورشه از نظر شما و‌ دوستمون ، احمد باقری مشکل حساب میشه.
        .
        به نظر من قیافه ی ۹۱۱ یکی از نقاط قوتشه. به هزار و‌ یک دلیل که یکیش جلب توجه کمتر تو خیابون و عدم وحود نگرانی از پارک کردن ماشین در محیط های عمومی هست.

        روی هزار دلیل دیگه هم خودت فکر کن.

        پاسخ
        1. dice
          سوابق: (166 دیدگاه) ,

          طراحی پورشه تو باکستر و ماکان خیلی خوبه..چون تو سبک ها طراحی پورشه که اصولا یک نوع هستند خوبه.. ولی تو کلاس 911 ماشین باید خشونت دتشته باشه مثل اف تایپ ای ام جی جی تی..و تو سطح کاین هم ماشین ها باید یکم مردونه تر باشند.. مثل لندکروز یا gls… طراحی کاین تو این سطح کمی بچه گانه و لوسه…(شخصی(

        2. Delport
          سوابق: (73 دیدگاه) ,

          به نظر من اگر 911 تا 30 سال اینده فیس لیفت هم نده.فقط فیس لیفتش تو جاهای اجباری واسه دینامیک باشه و تغیرات تو موتورو..بده بااازم تا اون موقع تو بورسو زیبا باقی میمونه.

  2. Omid622
    سوابق: (534 دیدگاه) ,

    این دیگه چه غولیه واسه خودش هلاک این قسمت از متن شدم که :عصاره‌ی خالص پیشرانه‌های گروه فولکس‌واگن و پورشه است به گونه‌ای که شاهد پیشرانه‌ی 770 اسبی در لایکن هایپراسپورت و نیروگاه 900 اسب بخاری در فنیر سوپراسپورت هستیم
    به به !

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.