دردسرهای فروش پایین بورگوارد

شرکت چینی فوتون به‌منظور جذب سرمایه‌گذاران جدید در بورگوارد قصد دارد 67 درصد از سهام این برند آلمانی را به فروش برساند زیرا زیان‌های مالی بورگوارد همچنان رو به افزایش است. از زمان احیای بورگوارد، این شرکت دو کراس‌اوور بنزینی BX5 و BX7 را به بازار عرضه کرده است. علاوه بر این، نسخهٔ الکتریکی BX7 نیز با نام BXi7 در چین به فروش می‌رسد. محصولات بورگوارد در کارخانهٔ فوتون در پکن تولید می‌شوند. این شرکت در ماه جولای به بازار آلمان هم وارد شد و BX7 را به‌عنوان اولین محصول خود از زمان فروپاشی در سال 1961 در زادگاهش به فروش رساند.

بااین‌حال همه‌چیز طبق برنامه‌ریزی‌های مالی بورگوارد پیش نرفته است زیرا به گزارش اتوموتیو نیوز، فروش این شرکت تا پایان ماه جولای امسال 23 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته و به نزدیک 19 هزار دستگاه رسیده است. به گفتهٔ فوتون، به خاطر این کاهش فروش، بورگوارد تا آگوست سال جاری بیش از 1.6 میلیارد یوآن (231 میلیون دلار) ضرر داشته است. این در حالی است که فعلاً هیچ نشانه‌ای از بهبود اوضاع فروش این برند آلمانی دیده نمی‌شود.

جدیدترین محصول بورگوارد کراس‌اووری بنام BX6 است. این خودرو در اصل یک کراس‌اوور کوپه است که طراحی شیک‌تری نسبت به دو محصول قبلی این شرکت دارد. نسخهٔ کانسپت این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه ژنو 2016 رونمایی شد و نسخهٔ تولیدی آن به‌زودی به بازار عرضه خواهد شد. بورگوارد زمانی سومین خودروساز بزرگ آلمان بود اما در سال 1961 به دلیل مشکلات شدید مالی ورشکست و منحل شد. سپس در سال 2015 شرکت چینی فوتون، این برند باسابقهٔ آلمانی را خریداری و احیا نمود.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

13 دیدگاه

  1. VIPER
    سوابق: (1851 دیدگاه) ,

    اگه تو ایران فعالیت میکرد وضعش از الان بهتر بود
    خنده داره

    پاسخ
    1. خسته
      سوابق: (3 دیدگاه) ,

      فرقش اینه که تو ایران از جیب من و تو میدزدن میدن خودروسازا
      تو چین طرف سرمایه شخصیشو وارد میکنه مثلا بورگوارد رو میخره. ورشکستم شد مردم ضرر نمیکنن فقط اون سرمایه گذار ضرر میکنه

      پاسخ
    2. مزدا
      سوابق: (1217 دیدگاه) ,

      اره اگه شرکت چینی فوتون یکی از خودروسازهای خصوصی رو میخرید خیلی راحت فروش میکرد

      پاسخ
      1. حسن
        سوابق: (154 دیدگاه) ,

        شرکتى ضررده اى هست برگوارد که زنده کردنش اشتباه محض براى شرکت چىن بود

        پاسخ
  2. Efk
    سوابق: (212 دیدگاه) ,

    از نزدیک دیدمش خیلی بزرگ و شیکه، طراحیه اروپایی داره
    از ظاهرش که خیلی خوشم اومد
    اما کیفیتشو نمیدونم که به اندازه کیفیتش خوب هست یا؟ مثلا با سانتافه میتونه رقابت کنه یا نه…

    پاسخ
  3. Saeed
    سوابق: (287 دیدگاه) ,

    ماشین بدی نیست.البته به لحاظ طراحی مخصوصا داخلی یه نسل عقب تر از همتاهای آلمانیشه.اما مشکلش اینه باید پذیرفت این ماشین آلمانی نیست و کلا ماشینای این فرمی حتی ام جی مشکل دارن حتی تو ایران چون کسیکه دنبال برند چینی هست بودجش نمیرسه کسی هم که دنبال ماشین اروپاییه به خاطر بحث چینی دنبالشون نمیره و به نظرم باید با قیمت پایین ارائه شه.مشکلی که تو ایرانم داره و حتی نتونست با رنو کولیوس یا سانتافه یاسورنتو رقابت کنه و شکست قابل پیشن بینی خورد‌ چون اصلا تو بورس نیست.اگر با یه قیمت پایین ارائه شه اونوقت میشه امیدوار بود.

    پاسخ
    1. مهدی
      سوابق: (487 دیدگاه) ,

      شما خودت بزار جای شهروند اروپایی با ماهی حداقل دو هزار یورو درامد و انواع ماشین های غربی و سایر برند های معتبر هیچ وقت نمیایی دنبال چینی حتی اگه دنبال خودروی ارزان هستی هم داچیا هست با خودروهای ازمایش پس داده به همین دلیل و البته رشد بالای اقتصاد شرق اروپا ازجمله رومانی لهستلن اسلونی چک و غیره دیگه کالای باکیفیت و ارزان در اختیارت هست دلیل برای چینی خریدن نیست

      پاسخ
      1. Saeed
        سوابق: (287 دیدگاه) ,

        تا حدی با حرفتون موافقم اما بازم دلیل به عدم موفقیت نمیشه.تو بحث مارکتینگ قیمت پایین فقط یکی از ابزار های موفقیت فروشه.بعنوان مثال تو بازار رقابتی استرالیا تا چند سال قبل به ندرت خوروهای کیا استقبال میشد .راهکار کیا این شد که گارانتیو ۷ سال کنه ،بدون پیش دریافت خودرو بده بهمراه تخفیف برای مدلهای روز.مثلا شما تو سیدنی میتونید برید سراتو جدید بگیری بدون پیش پرداخت با ماهی ۴۰۰ دلار تازه با ۶ هزار تخفیف .حالا تو این ۱-۲ سال برید انبوهه اسپورتیج استینگر و سراتو تو خیابوناش میبینید.این‌میشه هدف گذاری صحیح.اروپا فقط تفاوتش با آمریکا و استرالیا و کانادا و آسیای غرب ،تعصب روی برندهای اروپاییه که دارن و البته درستم هست برای پیشرفت خودشون تا جاییکه حتی برندهای ژاپنی هم خیلی اونجا موفق نیستن.اما بازم میگم بدلیل اقتصادی بودن وحشتناک مردم‌اروپایی فارغ ازمیزان درآمدشون بازم میشه موفق بود با اهرمهای مختلف.موفق باشی

        پاسخ
  4. حمیدرضا
    سوابق: (2342 دیدگاه) ,

    برند قدیمی و ناشناخته به همین سادگی نمیشه احیاش کرد درسته چینی ها در بحث مارکتینگ عالین ولی جلب اعتماد اروپایی ها خیلی سخته

    پاسخ
  5. Archi KHAN
    سوابق: (2019 دیدگاه) ,

    بنظرم باید با قیمت پایین تری وارد گود میشد
    شروع اش با قیمت بالا بود…

    پاسخ
  6. emad1990
    سوابق: (999 دیدگاه) ,

    ام جی و بورگوارد با احیا شدن توسط چینیا خاطره ی خوبی که تاریخ ازشون تو ذهن داشت رو خراب کردن

    پاسخ
  7. حالا یکی
    سوابق: (79 دیدگاه) ,

    انتقال ام.جی و بورگوارد به چین اشتباه بزرگی بود.
    تصمیم ماهیندرا در احیای جگوار لندرور در زادگاهش انگلیس، تصمیم بی.ام.و در احیای مینی در خود انگلیس و تصمیم جیلی به احیای ولوو در سوئد بسیار به جا بود و به خوبی هم نتیجه داد.
    اینها از اعتبار اون کشورها و علاقه مردم اونها به برند کشورشون کمال استفاده را کردند.
    فوتون هم باید ابتدا برگوارد را در آلمان احیا و تولید میکرد و بعد از جذب مشتری و جا افتادن برند و محصول در بازار، با حفظ مقر اصلی در آلمان کم کم خطوط تولیدی هم در چین ایجاد میکرد.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.