دوئل نهایی، زنوس E10 یا آریل اتم؟

مرحلهٔ نهایی، گروه نوزدهم، اسپرت‌های سبک

 

 

زنوس E10

تاریخ معرفی: نمایشگاه اتواسپرت 2016

ترکیب: موتور وسط، محور عقب

کشور سازنده: بریتانیا

سازندهٔ پیشرانه: فورد

امتیاز از اتوکار: 4.5 از 5

نقاط مثبت: تفسیری تازه از اسپرت‌های کلاسیک بریتانیایی، عملکرد و پویایی چشمگیر، عملکرد چشمگیر به لطف پیشرانهٔ قدرتمند

نقاط منفی: عدم امکان استفاده در آب‌وهوای نامناسب می‌تواند خریداران را مردد کند، قیمت گران

 

آریل اتم

تاریخ معرفی: فستیوال گودوود 2018

ترکیب: موتور عقب، محور عقب

کشور سازنده: بریتانیا

سازندهٔ پیشرانه: هوندا

امتیاز از اتوکار: 4.5 از 5

نقاط مثبت: عملکرد فوق‌العاده، توانایی عالی در طی کردن پیچ‌ها، استایل منحصربفرد

نقاط منفی: قیمت گران، برای بهترین استفاده از آن به یک پیست نیاز است، پاسخ ضعیف توربوشارژر

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

آریل آتم 4

زنوس E10 R

پیشرانه 2 لیتری I4 2.3 لیتری I4
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت 320 اسب بخار 350 اسب بخار
گشتاور 420 نیوتن متر 475 نیوتن متر
گیربکس 6 سرعته دستی 6 سرعته دستی
محور محرک عقب عقب
شتاب صفرتاصد 2.8 ثانیه 3.0 ثانیه
حداکثر سرعت 260 کیلومتر/ساعت 250 کیلومتر/ساعت
ظرفیت باک 40 لیتر
وزن 595 کیلوگرم 700 کیلوگرم
نسبت قدرت به وزن 1 به 1.8 1 به 2
طول 3.52 متر 3.80 متر
فاصلهٔ محوری 2.39 متر 2.30 متر
ظرفیت سرنشین 2 نفر 2 نفر
قیمت بریتانیا 39,975 پوند 39,995 پوند

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

 

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

9 دیدگاه

    1. محمد
      سوابق: (1162 دیدگاه) ,

      دقیقا
      آریب حس اینو میده که توی سازه های موقت نمایشگاهی دارید رانندگی میکنید
      درسته که این کلاس برای لذت خالص رانندگی ایجاد شده
      اما زیبایی شناختی و مولفه های خودرویی هم اهمیت داره

      پاسخ
  1. هادی
    سوابق: (81 دیدگاه) ,

    هرچند کلا از این نوع خودرو ها اصلا خوشم نمیاد سلیقه ای هم هست
    ولی بین این ۲ حداقل زنوس یه احساس آرامشی بابت بدنش دارم، هرچند جفتشون محکم هستن و مهندسی خیلی خوب، ولی بدنه نباشه یه حسی آدم داره!!

    پاسخ
    1. AMIR / ARMI
      سوابق: (347 دیدگاه) ,

      من نمیفهمم چرا از این نوع
      ماشین ها خوشتون نمیاد
      وزن کم
      هندلینگ بینظیر
      موتور کوچیک
      هزینه نگهداری کم
      مصرف سوخت کم
      قدرت بالا
      شتاب بینظیر
      شما برای اینکه فقط یه ماشین با شتاب 3 ثانیه بخرید
      باید حداعقل 4 برابر اینو خرج کنید
      این فقط 55 الی 60 هزار دلار قیمتش

      پاسخ
      1. هادی
        سوابق: (81 دیدگاه) ,

        به جز بحث سلیقه، من زیاد به دنبال شتاب نیستم، قدرت برام مهمه، چه خودرو های آفرودی و چه قدرت برای دریفت
        یکی هم به دنبال پرستیژ هست و جزو ستاره بنز یا بنتلی و … خودروی دیگه رو زیاد راغب نیست
        من که خودم عاشق غرش آرامش بخش چلنجر و خودرو های آمریکایی هستم چیزی که در این نوع ماشین ها اصلا دیده نمیشه!!!

        پاسخ
  2. ارش
    سوابق: (702 دیدگاه) ,

    رای من آریل اتم به خاطر استفاده از پیشرانه هوندا که یکی از بهترین پیشرانه های دنیاست.

    پاسخ
  3. حسین
    سوابق: (2081 دیدگاه) ,

    این سبک ماشین رو خیلی دوست دارم!
    یک ویلا 1000 متری روبه دریا ، یه آریل + یه موتور 4 چرخ + یه پرادو + یه مکلارن!!
    یه موتور سنگین هم لازمه!

    پاسخ
  4. حمیدرضا
    سوابق: (2273 دیدگاه) ,

    زنوس برای حرکت درجاده خودروی معقول تری هست هرچند خودم در دورهای قبل به اریل اتم رای دادم ولی الان تو این رقابت به نظرم زنوس خودروی بهتری هست
    جای مورگان تو این جمع خیلی خالیه ک:) :):)

    پاسخ
  5. ariel
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    اریل اتم رای منه
    یکی بود با یکی از مدلای اریل ررفته بود شش ماه کل افریقا روگشته بود

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.