سایر خودروهای اروپایی

رادیکال SR10، سلاحی ۴۲۵ اسبی برای پیست!

انجام حرکات فوق‌العاده در جاده‌های پر پیچ و خم به چیزی بیش از اعصاب مسلط و فهم پایه از قوانین فیزیک نیازمند است! این عمل نیازمند خودرویی درست و حسابی نیز هست. قطعاً شما می‌توانید خودروهای زیادی را برای این کار انتخاب کنید اما در ادامه شما را با چهار چرخی آشنا خواهیم کرد که شاید بیش از بقیه نظرات را به خود جلب کند.

شاید بهتر باشد یک خودروی مخصوص پیست همچون رادیکال SR10 جدید را انتخاب کنید. جدیدترین محصول از خانواده SR رادیکال دارای پرفورمنس و دوام بهتر می‌باشد چیزی که در محصولات پیشین رادیکال نیز دیده شده است.

قلب و روح رادیکال SR10 از یک پیشرانه ۴ سیلندر توربو تشکیل شده است. این نیروگاه آهنین بر پایه پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۳ لیتری اکوبوست فورد موستانگ و فوکوس RS شکل گرفته اما از توربوشارژر سفارشی سری جی گرت و کارتل خشک سود می‌برد. نتیجه این تغییرات منجر به تولید قدرت ۴۲۵ اسب بخاری شده که ۵۰ واحد بیشتر از قدرت فوکوس RS است.

این پیشرانه با یک گیربکس ۶ سرعته جدید و ترانس اکسل TMT همکاری می‌کند که این مورد دوم در ابتدا برای خودروی فرمول ۲ فیات ۲۰۰۹ توسعه یافته بود؛ به عبارت دیگر رادیکال SR10 تنها مختص چند دور حضور در پیست نیست و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. رادیکال می‌گوید پس از حدود ۸۰ ساعت استفاده از پیشرانه باید دوره‌های بازسازی و سرویس آن انجام پذیرد.

از دیگر ویژگی‌های این خودرو می‌توان به دیفرانسیل ویو تراک ATB، میله‌های ضد لغزش، دامپرهای تنظیم شونده و شاسی فریم فضایی سبک‌وزن هماهنگ با مشخصات فیا اشاره کرد. داخل کابین نیز غربیلک فرمان فرمولا AiM به همراه نمایشگر چندصفحه‌ای دیده می‌شوند که داده‌ها را نشان می‌دهد. همچنین کنترل‌هایی برای تنظیم مواردی همچون فرمان، برنامه‌ریزی پیشرانه و گیربکس و… وجود دارد.

مدیرعامل رادیکال می‌گوید SR10 به هدف تولید چیزی با پرفورمنس فوق‌العاده‌ی SR8 قبلی که البته طول عمر بیشتر و دوام بهتری داشته باشد رسیده است. این خودرو از جدیدترین سیستم‌های الکترونیکی و توانایی‌های رادیکال سود می‌برد.

البته همه‌ی خبرها خوب نیست زیرا قیمت رادیکال SR10 برابر با ۱۰۵ هزار پوند بوده و اولین نمونه‌های آن از ماه اکتبر به دست مشتریان خواهند رسید.

[دانلود ویدئو]

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه

  1. MASIHA

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (744 ديدگاه)

    چیز باحالیه

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
  2. AMG_S73///

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (308 ديدگاه)

    لامصب خیلی گرونه
    ۱۰۵K پوند!!!!!!
    بیخیال

    موافقم ۶
    مخالفم ۳
  3. nikzad

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (242 ديدگاه)

    من محصولات رادیکال رو واقعا از ته دل دوست دارم مخصوصاrxc.یکی از دلایل موفق بودن سر پیچ ها همین سبک بودنشه همراه با اون اسپویلر عقب بعدش هم قدرت فوق العادش.البته من تجربه مجازیشو داشتم فرمان خیلی سبکی داره و راننده باید بسیار دقیق باشه ولی یکی از معایب خیلی کوچیکش اینه که تاپ اسپیدش خیلی زیاد نیست هرچند این مورد سر پیچ ها زیاد به درد نمیخوره و اصل همون هندلینگه برای این ماشین.

    موافقم ۹
    مخالفم ۰
  4. ارشیاSVJ

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1065 ديدگاه)

    ینی اجازه تردد نداره؟؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  5. مهرداد كمال

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (196 ديدگاه)

    . رادیکال می‌گوید پس از حدود ۸۰ ساعت استفاده از پیشرانه باید دوره‌های بازسازی و سرویس آن انجام پذیرد.
    ضد حال یعنی این بعد حالا چند تا نمایندگی داره که سرویس انجام شه؟؟؟؟ بنظرم عملا وسیله غیر قابل استفاده ایه

    موافقم ۲
    مخالفم ۲
  6. MAF

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (210 ديدگاه)

    نه قیمتش اتفاقا مناسبه
    نزدیک ۲۰۰هزار دلار
    ماشینای بنز و بیمو ولکسوس و… سر بهترین خیلی بیشتر از ۲۰۰میطلبن

    موافقم ۰
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا