کونیگ زگ با تکمیل تولید هایپرکار آگرا RS به رکورد جدیدی برای خود دست یافته است. تنها دو دستگاه دیگر از نسخه استاندارد این خودرو ساخته میشود.
آگرا RS هنوز هم خودروی دیوانهواری است. پیشرانه 8 سیلندر 5 لیتری بای توربوی این هیولا قدرت 1360 اسب بخاری و گشتاور 1371 نیوتون متری داشته و وزن آن نیز تنها 1294 کیلوگرم است.
RS همچنین سنت کونیگ زگ در ساخت برخی از تاپ ترین هایپرکارهای دنیا را ادامه داده است. نام این خودرو حتی به عنوان سریعترین خودروی تولیدی دنیا در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت شده است. کریستین ون کونیگ زگ ادعا کرده این خودرو حتی میتواند سریعتر هم حرکت کند اما فاکتورهای ریسکی متعدد باعث شدهاند این خودرو بیش از این تحتفشار قرار نگیرد.
کونیگ زگ در ابتدا میخواست 25 دستگاه از آگرا RS را بسازد و تنها در عرض 10 ماه همه آنها را فروخت اما این خودروساز سوئدی یک مدل اضافی دیگر نیز ساخت زیرا یک مدل مخصوص تست درایو در پیست Trollhattan تصادف کرده بود. این خودروی جایگزین در حقیقت آخرین نسخه RS میباشد. سوئدیها هماکنون میخواهند تمرکز خود را روی سفارشهای دریافتی برای هایپرکار رگرا معطوف کنند.
کونیگ زگ قبلاً تلاشهای زیادی برای توسعه جایگزین قویتر آگرا RS انجام داده است. کریستین ون کونیگ زگ RS را به نوعی یک گرند تورر میداند. او گفته بود: “جایگزین آگرا، آگرا RS و One:1 یک هایپر جی تی نیست. این خودرو بیشتر شبیه محصولات مسابقهای است.”
کونیگ زگ پیش از این تیزری از خودروی جدید خود منتشر کرده و آن را به مشتریان بالقوه نشان داده است. این شرکت تلاش دارد نسخه نهایی را در سال 2019 و در ژنو معرفی کند. هنوز جزئیات اصلی این خودرو از جمله نام آن منتشر نشدهاند. این محصول جدید نیز همانند دیگر محصولات کونیگ زگ دارای پانلهای سقف جدا شدنی و دربهای دو سطحی خواهد بود. نیروبخش آن نیز نسخه قویتر و سبکوزنتر پیشرانه 8 سیلندر بای توربوی مشهور میباشد.
از تمام نظر ها بوگاتی و باقی رقبا رو پودر میکنه 😍😍
❤ KOENIGSEGG ❤
موندم چی بگم کوئنیکزگ توقف تولید شد اونوقت توداری میگی بوگاتی رقبار رو پودر میکنه تا یه حدودی حرفت درسته ولی کوئنیکزگ کلکسیونی هست اما لوکس نیست بوگاتی هم لوکسه و هم سریعه بوگاتی برای عمر بیشتر وآبروش بوست توربو رو روی 10PSIمحدود کرده ولی میتونه مثل کوئنیک زگ بوست رو ببره روی 25در این صورت موتور کواد توربوی w16قطعا قدرتی معادل 5000اسب یا بیشتر داشت یا شایدم کمتر
نظر شما محترم
دوست عزیز هدف از تولید بوگاتی وکونیک زگ وهنسی رسیدن به سرعت وشتاب بالاست ودیگر هیچ اونی که کلکسیونی هست ماشین های فراری هسنتد که معمولا مثل سرمایه گذاری هستند و شما که مهندس بوگاتی نیستی که میگی اگر و اما وشاید اونا به هزار دلیل نخواسنتد ونتونستند این کار رو کنند مثلا ون کونیک زگ گفته بو این موتور 5 لیتری تا 2000 اسب بخار نیرو میده اما این کار رو نمی کنیم چون ماشینامون از کنترل خارج میشن (بوگاتی هم به دلیل مشابه )کسی که دنبال سرعته همیشه اولین رو دوست داره ( مثلا کسی که موستانگ میخره عاشق غرش ودریفت وجان سختی این ماشیناست ) ودنبال لوکس بودن و ضبط و چرم و…. اینا نیست که البته کونیک زگ ماشین های لوکسی میسازه وبوگاتی هم بسیار قابل احترامه اما رکورد ها چیز های دیگری نشون میدن والان حرف اول رو کونیک زگ میزنه
با این قدرت موتور و گشتاور، وزنش شاهکاره!!!!
و اینه شیرون تازه معرفی شده
اما با توجه به فلسفه ساخت شیرون، ظاهرا احتیاج به بروزرسانی زودتر از موعد واسه موندن در کورس داره
اما در هر صورت با توجه به رقبا، مسلما میدان واسه شیرون تنگتر از ویرون خواهد بود
و این رقابت جذابه