سایر خودروهای اروپایی

کمپین سونو موتورز آلمان برای تولید ساین الکتریکی

استارت آپ الکتریکی سونو موتورز آلمان حدود ۶۰ میلیون دلار را از طریق کمپین جمع‌آوری کمک مالی خود برای تولید ساین (Sion) تمام الکتریکی به دست آورده است.

این کمپین که تنها ۵۰ روز در وب‌سایت سونو موتورز فعال بود در کل باعث جمع‌آوری ۵۹,۱۱۳,۱۶۱ دلار شد و بنابراین این کمپین به یکی از بزرگ‌ترین کمپین‌های جمع‌آوری کمک مالی در اروپا بدل گردید.

لارین هان و جونا کریستینز مؤسسان سونو موتورز درباره کمپین خود گفته‌اند که این شرکت نمی‌تواند برای رسیدن به اهداف خود تنها به روش‌های سرمایه‌گذاری سنتی تکیه کند.

کریستینز گفته است:

ما واقعاً بین تعهد خود به جامعه و تقاضای سرمایه‌گذاران گیر کرده‌ایم و به‌طور فزاینده‌ای در حال دور شدن از هویت خود هستیم. ما باید این موضوع را تصحیح کنیم.

او ادامه می‌دهد:

مسئولیت اجتماعی و حفاظت از محیط‌زیست کنار گذاشته شده و به همین خاطر ما وارد میدان شده‌ایم. ما به همراه مردمی که می‌خواهند ساین را در جاده‌ها ببینند در حال تمرکز روی ادامه سرمایه‌گذاری خود روی کانسپتی آینده نگرانه هستیم. ما به همراه جامعه‌ای که از کمپانی خواهان مسئولیت‌پذیری است سؤالات مهمی از خود می‌پرسیم و صداقت ما را می‌توان از روی عملکردمان بررسی کرد.

ساین سونو موتورز مدت‌زمان زیادی است که پشت خط تولید مانده و اولین پروتوتایپ آن در سال ۲۰۱۶ به نمایش درآمد. در آن سال بود که کمپین سونو موتورز مبلغ ۶۱۰,۳۲۳ دلار را جمع‌آوری نمود.

نیروبخش این خودروی تمام الکتریکی باتری ۳۵ کیلووات ساعتی جمع‌وجوری است که برد ۲۵۵ کیلومتری را ارائه می‌کند. تقریباً تمامی پانل‌های بدنه دارای سلول‌های خورشیدی هستند تا اگر خودرو زیر خورشید پارک شود برد روزانه آن تا ۳۰ کیلومتر افزایش یابد.

هدف سونو فروش ساین با قیمت ۱۶ هزار یورو است. تولید این خودرو از نیمه دوم سال ۲۰۲۰ شروع خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. meysam

    ۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    اون طرف مرزهای ایران واقعا خیلی دنیای جذابیه.
    کافیه یه ایده مناسب و همتی بالا داشته باشی، راههای مختلفی برای عملی کردنش جلوی پاته حتی اگه جیبت خالی باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. هادی 8 سیلندر

      ۳ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (458 ديدگاه)

      اینجا هم یه نفر ایده رو به واقعیت تبدیل کرد همین کاربران پدال بهش گفتن این یارو شیاده خالی بنده
      الان تو المان داره خودرو الیکتریکی میزنه
      این عقل کل بودن ملت ما باعث بدبختیمون شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. SS

        ۳ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (735 ديدگاه)

        آره واقعا حیف بود که وقتی دنیا دنبال باتری های Solid State و ابرخازن ها هست ما نذاشتیم یه نفر با باتری های اسید سربی ماشین بسازه و دنیا رو نجات بده!
        یه ذره واقع گرا باشیم. قسمت اصلی خودرو الکتریکی باتری اون هست و باتری ها هم در حال حاضر در لبه پیشرفت های دنیا قرار دارن. کسی که نهایت تکنولوژی باتری اون اسید-سرب قرن 19 میلادی هست نمیتونه در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشه. اگرچه تلاش این دسته از افراد در مقایسه با شرکت های به اصطلاح خودروسازی داخلی که فقط پسرفت میکنن قابل تحسین هست.

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا