سایر خودروهای اروپایی

معرفی لادا نیوا سالگرد ۵۰ سالگی، این چهار چرخ تمام‌نشدنی!

کمپانی پارتیزان موتورز سال پیش اعلام کرد تیمی بین‌المللی از متخصصان را مأمور ساخت اولین لادا نیوا سالگرد ۵۰ سالگی برای بازار آلمان خواهد کرد. این شاسی بلندها قرار بوده در کارخانه ولگا اتومبیل که در حال گرامیداشت ۵۰ سال تولید خودروست ساخته شوند.

این نیوا که مشاهده می‌کنید تغییراتی را نسبت به مدل استاندارد تجربه کرده است. نیوا سالگرد ۵۰ سالگی ارتفاع بیشتری از سطح زمین داشته و به رینگ‌های آلیاژی جدید، لاستیک‌های بی اف گوودریچ، پوشش‌های محافظتی دور گلگیر، سپرهای جدید، محل نصب وینچ، ریل‌های سقف، اسنورکل و چراغ‌های جلوی ارتقا یافته مجهز شده است. از دیگر شاخصه‌های این خودرو می‌توان به ورودی هوای روی کاپوت و قلاب‌های بکسل اشاره کرد که با ظاهر خشن خودرو کاملاً هماهنگی دارند. داخل کابین نیز از چرم با دوخت های قرمز استفاده شده است.

این نیوای جدید با قیمت ۱۹۹۰۰ یورویی در دسترس می‌باشد که تقریباً سه برابر گران‌تر از ارزان‌ترین نسخه نیوا لجند سه درب در بازار روسیه است. تمامی نسخه‌های نیوا نسخه ۵۰ سالگی دارای پلاک ویژه و تأییدیه تولید سازنده خواهند بود.

کمپانی آوتواز به خاطر استانداردهای آلایندگی و زیست‌محیطی سفت‌وسخت قاره اروپا صادرات خودروهای خود به اتحادیه اروپا را متوقف کرده است. این کمپانی سرمایه‌گذاری چندانی روی پیشرانه‌های خود برای هماهنگی با قوانین اتحادیه اروپا انجام نمی‌دهد و همین امر سازنده نسخه سفارشی لادا را مجبور به استفاده از پیشرانه‌های برندهای چینی کرده است. البته فعلاً اطلاعاتی از پیشرانه نیوا سالگرد ۵۰ سالگی منتشر نشده است.

سابقه معرفی نیوا به سال ۱۹۷۷ بازمی‌گردد هرچند در آن زمان با نام VAZ-2121 پدیدار شد. در نهایت نام خودرو به نیوان تغییر یافت و از شاسی یونی بادی استفاده کرد. نسخه بدون بدنه روی فریم این خودرو نیز عرضه شد که یک سال پس از معرفی روانه بازارهای اروپای غربی گردید و به موفقیت بزرگی دست یافت به گونه‌ای که در برهه‌ای زمان ۴۰ درصد فروش خودروهای دو دیفرانسیل اروپایی را در دست داشت.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1805 ديدگاه)

    تیترش عجب جمله ایی گفته
    بیشتر شبیهه تیکه بوده
    این چهار چرخ تمام نشدنی 😁
    دقیقا حکایت جمله خودمونه :
    که میگیم چرا این جونور نمیمیره 😂😂😂

    موافقم ۵
    مخالفم ۱
  2. Aran+Milan

    ۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (187 ديدگاه)

    اوج قدرت تفکر کمونیستی!!!

    موافقم ۸
    مخالفم ۲
    1. مهدی موتور

      ۴ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1060 ديدگاه)

      همچین میگه انگار ما خیلی خوبیم

      موافقم ۴
      مخالفم ۱
  3. یوسف

    ۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (449 ديدگاه)

    این خودرو در زمان خودش آفرودر موفقی بود، ساده اما کم خرج و جون سخت اما دیگه در سال ۲۰۲۱ تولید چنین چیزی توجیه نداره. درسته که قیمت پایینی (در حدود هفت هشت هزار دلار) داره اما سطح کیفیت ساخت، فناوری، ایمنی و کیفیت سواری بسیار پایینه و پای قطعات چینی هم به ساختش باز شده.
    لادا چند سالیه زیرمجموعه رنو شده و در برنامه ریزی تازه رنو، قراره لادا و داچیا در قالب یک گروه اهداف مشترکی رو دنبال بکنن پس بهترین کار اینکه لادا از تجربه های داچیا استفاده بکنه و بر پایه خودرویی مانند داستر یک نیوای جدید و مناسب نیاز روسیه بسازه.

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
  4. آرین

    ۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (174 ديدگاه)

    ماشین مورد علاقه من

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  5. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (3818 ديدگاه)

    چقدر از این ماشین بدم میومد! لامصب ۵۰ساله همین ظاهر همین بدنه همین سبکه! دست نیسان جونیور رو از پشت بسته اون امسال رفت کنار این هنوز نرفته کنار!😂😂

    موافقم ۳
    مخالفم ۲
  6. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1587 ديدگاه)

    فکر نمیکردم یه روزی نیوا هم نسخه سالگرد داشته باشه.
    اون موتور عاریه ای چینیش هم جالبه!

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  7. امیرعلی

    ۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (142 ديدگاه)

    قیمتش تقریبا میشه ۲۴۰۰۰ دلار یعنی تقریبا توی یک رنج با فورد برانکو ه فکر نکنم کسی به جای فورد برانکو این رو بخره

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  8. Aref.Genial

    ۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (72 ديدگاه)

    عاشق این سبک ماشین هستم. البته نه این بیریخت روسی…
    اگه یه روزی سوزوکی جیمنی بیاد ایران حتما میگیرم.

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  9. AMG GT R

    ۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (443 ديدگاه)

    این چرا هنوز تولید میشه حداقل یه آپ دیت دست حسابی می کرد این چیه
    لامصب پراید انقدر تولید نشد که این شد

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
  10. kastech

    ۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (151 ديدگاه)

    جای اون یواز گرون این اگه میومد اتفاقا بازار خوبی داشت قشنگ جای پاترول رو پر میکرد ، خنده داره ولی یه شاسی مستقل پارت تایم صفر تو بازار ما نیست

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. Mad.z.Max

      ۵ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1272 ديدگاه)

      اابته نیوا شاسیش مستقل نیستا، یونی بادیه.
      ولی خب فوووق العاده آفرودر قهاریه، دو دیف با قفل با دنده کمک با انجین فوق قابل اطمینان درحدی که روسا میگن ضد گلوله بهش :)) (انجین اصلیشو میگما نه این چینی مسخره که روی این گذاشتن)
      تازه قیمت نسخه عادیشم زیر ۷ هزار دلاره. یه مدل داره که پارسال دادن، رنگ نارنجیه، از خوده کارخونه تجهیزات اضافه آفرودم داره، قیمتشم حدود ۷۲۰۰ دلاره
      من عاشق اونم! ینی بیاد ایران درجا خریدمش! انقد تو یوتوب ویدیو ازش دیدم که دیگه دارم روسی یاد میگیرم :))

      موافقم ۰
      مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا