سایر خودروهای اروپایی

معرفی کالینا NFR، سریع‌ترین ماشین لادا

لادا اخیراً جزئیات مربوط به مدل کالینا NFR را که زودی به خطوط تولید این کمپانی راه خواهد یافت، منتشر کرده است. در حالی که لادا با نسخه مسابقه‌ای «وستا» در مسابقات WTCC رقیب کمپانی‌هایی مانند هوندا، سیتروئن و پولستار محسوب می‌شود، خودروهای جاده‌ای این برند در زمینه قدرت و سرعت، شهرت چندان مناسبی ندارند. امّا اکنون این خودروساز روسی قصد دارد که با معرفی کالینا NFR، این پیش‌زمینه ذهنی را بر هم بزند. کالینا NFR قرار است که تبدیل به سریعترین محصول تولیدی لادا شود.

Lada Kalina NFR
Lada Kalina NFR
این هاچ‌بک اسپورتی برای پیشرانه از یک موتور تنفس طبیعی ۱/۶ لیتری استفاده می‌کند که خروجی آن برابر ۱۳۶ اسب‌بخار است. این موتور که در کنار یک نسخه مدرن از گیربکس دستی ۵ دنده قرار گرفته، شتابی معادل ۹/۲ ثانیه در رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تأمین می‌کند. در نتیجه، لادا کالینا می‌تواند به سرعت حداکثر ۲۰۳ کیلومتر بر ساعت برسد.

Lada Kalina NFR 2016
Lada Kalina NFR 2016
به گفته لادا، کالینا NFR از سیستم‌های تعلیق و فرمان اسپورت بهره‌مند شده و در همین از ترمزهای بزرگتر و مؤثرتر از مدل استاندارد استفاده می‌کند. همچنین انواع مختلفی از سیستم‌های ایمنی و از جمله ABS و EBD در لیست تجهیزات آن دیده می‌شود.

Lada Kalina NFR
Lada Kalina NFR
در زمینه راحتی، این هاچ‌بک از لادا تجهیزاتی چون گرم‌کن برای صندلی‌های اسپورت و آینه‌ها، حسگرهای پارکینگ، برف‌پاک‌کن‌ها و نوربالای اتوماتیک، یک سیستم صوتی با ۴ اسپیکر و یک نمایشگر کنترل ۷ اینچی در اختیار قرار می‌دهد.

Lada Kalina NFR
Lada Kalina NFR
لادا برای اولین سال حضور کالینا NFR در بازار، تعداد ۵۰ نمونه از این خودرو را درنظر گرفته که عمدتاً به تیم‌های موتور اسپورت با قیمت پایه ۱۲ هزار و ۱۳۹ دلار پیشنهاد خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. احسان آرسنالی

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1887 ديدگاه)

    تو ایران که همه قوانین دلبخواهی هستش کاش یکی از این دلواپسان پیشنهاد بده چون با روسیه دوستیم خودروهای تولیدی روسیه با هزینه کمتر از بقیه جاها وارد بشه. حداقل لادا تحت مالکیت فولکس ه(اگه اشتباهه تصحیح کنید) اونجوری میتونیم لادا با تکنولوژی به روز اروپایی رو با قیمت چینی ها داشته باشیم.
    تازه میتونیم به جای فاو و هوو و دانگ فنگ و اینجور آشغالا ؛آوتاواز و کاماز و موسکوویچ و آواز که کارخونه های متوسط رو به بالا و بعضا درسطح جهانی اند رو ببینیم. حداقل روس ها ثابت کردند برای ارزون درآوردن خودرو از سیستم ترمزش کم نمی کنند مثل هوو.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عباس

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (154 ديدگاه)

      بابا شما هم با این دلواپس ها مسخره کردین!همه میدونن که دیگه،اَنگ زدن به این و اون،نخ نما شده!آب از سرچشمه گِل آلوده جانم اینا بهانه ست برای لاپوشونی رانت ها!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. احسان(احسان سابق)

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    اقتصاد مقاومتی روسیه.خخخخخخ……..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. بهنام طیبی

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    نسبت به قیافه ای که داره هم شتابش مناسب هم سرعتش.
    حالا شاید قدر نباشه ولی بازم بدک نیست جای پیشرفت داره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. احمد باقری

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    قابل قبوله.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Archi KHAN

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (2167 ديدگاه)

      با این تایید حکیمانه ات ، موجبات خشنودیِ پوتین را فراهم کردی احمِدجان
      احتمال ارسال یه هدیه ویژه + 15000 دلار برات هست …….. :-)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Mehdi TuRbO

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1950 ديدگاه)

    خیلی خوبه هم قیمت 206 خودمونه البته ن تو ایران.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا