ویژگی‌های هیجان‌انگیز جانشین کونیگ زگ آگرا RS

کونیگ زگ در حال آماده شدن برای معرفی جانشین خودروی آگرا RS است. روزنامه‌ی سوئدی Dagens Industri گزارش داده این خودرو تنها به تعداد 125 دستگاه تولید خواهد شد.


این هایپرکار جدید که در داخل کمپانی با نام راگناروک شناخته می‌شود در نمایشگاه ژنو پیش رو که در سوئیس برگزار می‌شود رونمایی خواهد شد. جانشین آگرا RS سبک‌تر و قوی‌تر از این خودرو بوده و وزن خشک آن کمتر از 1315 کیلوگرم خواهد بود. همچنین قدرت پیشرانه‌ی 8 سیلندر 5 لیتری توئین توربوی آن بیشتر از 1300 اسب بخار خواهد بود. تمامی این اعداد و ارقام باعث شده بودند آگرا RS بتواند با ثبت سرعت 444.6 کیلومتر در ساعت عنوان سریع‌ترین خودروی جهان را به خود اختصاص دهد. قطعاً جانشین آگرا RS بهتر خواهد بود.


البته که این عملکرد فوق‌العاده با هزینه‌ی بالایی همراه است و قیمت راگناروک قطعاً بیشتر از بهای حدود 2 میلیون دلاری آگرا RS خواهد بود. البته قیمت این خودرو برای ثروتمندان مشکلی ایجاد نخواهد کرد زیرا خبرگزاری‌ها ادعا می‌کنند بیش از نصف ظرفیت تولید این خودرو پیش‌فروش شده است.


البته باید به این نکته اشاره کنیم که هنوز نام نهایی مدل تولیدی مشخص نشده است. البته با توجه به سنت نام‌گذاری کونیگ زگ در دو خودروی اخیر خود انتظار می‌رود هایپرکار جدید این برند نیز از نام رسمی اساطیر افسانه‌ای استفاده خواهد کرد. قطعاً در آینده خبرهای زیادی از این هایپرکار مخوف خواهیم شنید بنابراین منتظر باشید!


یادآوری: تصاویر مربوط به نسخه نهایی کونیگ‌زگ آگرا می باشند.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

24 دیدگاه

  1. NAVID۰۰۹۸
    سوابق: (1804 دیدگاه) ,

    واقعاً سوپر اسپرت سازِ خاصیه و حتی به نظر من از بوگاتی خاصتر و زیباتره ، اما برای من بوگاتی یه چیزه دیگه هست و احساسم به اون قویتره به سبب اصالت و گروه معظم فولکس

    پاسخ
    1. Amirferrari
      سوابق: (306 دیدگاه) ,

      تا کونیگ زگ میاد خودی نشون بده بوگاتی برگ برندشو رو میکنه،قطعا ستاره امثال نمایشگاه ژنو بوگاتی شیرون سوپراسپرت هستش که قراره بوگاتی باهاش رکورد سرعتو بزنه…

      پاسخ
      1. رامتین
        سوابق: (1552 دیدگاه) ,

        حتما! امیدواری کار خوبیه….

        پاسخ
  2. s.h
    سوابق: (560 دیدگاه) ,

    12 فروردین رونمایی میشه
    سری قبل گقته بود 1400 اسب و زیر 1200 کیلو میخواییم باشه فکر کنم نشده به این ارقام برسند البته اگرا ار اس هم وقتی معرفی شد 1160 اسبی بود بعد قدرت موتور تا 1360 هم بالا میره به صورت اپشن که همون نسخه رکورد زن هم 1360 اسبی بود فکر کنم 1400 هم واسه این یه هزینه داشته باشه

    پاسخ
  3. shirko
    سوابق: (471 دیدگاه) ,

    ۱۲ فروردین که خیلی نزدیکه ، فک کنم یه شوک قوی به سوپر اسپورتها وارد کنه.

    پاسخ
  4. ایمان
    سوابق: (1216 دیدگاه) ,

    فکر کنم سال ۲۰۱۹ شاهد رقابتی طوفانی بین هایپر کارها باشیم با ورود این مدل ، شیرون SS ، ونوم F۵ و SSC

    پاسخ
  5. الف.ی
    سوابق: (1478 دیدگاه) ,

    من عاشق کونیگزگم
    خیلی عالی و با جزییات بالا چند تا تیکه فیبر کربن و فلز رو به ماشین تبدیل میکنه
    فاز کونیگزگ کاملا از بوگاتی جدا شده الآن
    زمانی که آگرا اولیه و سی سی ایکس و … به همراه ویرون با هم می جنگیدن، میشد خیلی خوب مقایسه رو بینشون انجام داد
    ولی الآن دیگه بوگاتی مسیر رو عوض کرده

    پاسخ
    1. AMANTE
      سوابق: (236 دیدگاه) ,

      اون آقا کچله اسمش ( کریستین وون کونیگ‌ زگ ) هست و موسس و صاحب شرکت کونیگ زگ.
      اون خانم هم که کنارش هست همسرشون ( هالدورا وون کونیگ زگ ) هست.

      پاسخ
    2. doubt
      سوابق: (75 دیدگاه) ,

      خخخ. خود کونیگ زگه دیگه. کچل هست ولی….

      پاسخ
    3. Ali
      سوابق: (145 دیدگاه) ,

      خوده کونیخ زگه :))
      مالک کمپانی

      پاسخ
    4. s.h
      سوابق: (560 دیدگاه) ,

      خود کرستین ون کونیک زگ

      پاسخ
    5. ahmad
      سوابق: (1054 دیدگاه) ,

      کریستین ون کونیگ زگ مالک و موسس کمپانی کونیگ زگ فکر کنم اون یکی هم همسرشه

      پاسخ
    6. Khosrow
      سوابق: (1043 دیدگاه) ,

      چیزی نیست — یه هایپر مایه داره ..

      پاسخ
      1. Car Lover
        سوابق: (216 دیدگاه) ,

        رئیس کوئینیگ زخ
        اون خوشگل هم دیگه کم کم تبدیل به میراث فرهنگی میشه

        پاسخ
    7. Reza
      سوابق: (1007 دیدگاه) ,

      آقای کریستین کونیخ زیگ هستن ایشون بنیان گذار شرکت کنیخ زیگ .

      پاسخ
  6. OMID
    سوابق: (666 دیدگاه) ,

    اگرا با توجه به وزن کم و طراحی ائرودینامیک و قدرت زیاد میبایستی عملکردش تو پبست عالی باشه اما نمیدونم چرا نیست

    پاسخ
    1. الف.ی
      سوابق: (1478 دیدگاه) ,

      تا تعریف شما از عالی چی باشه
      ذاتا این خودرو ها برای مسیر مسقیم طراحی میشن
      باقی چیزایی که میگم از رو حدس و گمان و از دوستان دیگه خواهش میکنم اگر مخالفن اصلاح کنن
      بیاید با یه خودروی فرمول یک مقایسه کنیم :
      بیشنه سرعت ماشینای 2018 که من خودم دیدم، 360 کیلومتر بر ساعت توسط فتل تو مونزا به کمک دی آر اس و خلا پشت بود. بیشتر از همچین سرعتی واقعا تو اغلب پیست ها لازم نیست. در حالی که همون آگرا حتی شاید 400 kph رو هم در اون شرایط رد کنه و در نقطه ترمز گیری پیچ چون سرعتش بالاتر از خودروی فرمولاست، مجبوره زودتر ترمز کنه و این یعنی از دست دادن سریعتر سرعت نسبت به خودروی فرمول یک ولی قطعا قدرت ترمز گیری خودروی فرمولا خیلی بالاتر از آگراعه، کمک میکنه تا دیرتر ترمز کنه و البته عامل بالاتر بودن سرعت در کفی به نفع آگراست.
      در مورد مقایسه ‌‌شتابشون واقعا نظری ندارم و مقایسه شون باید دقیقا تجربی باشه
      در مورد سرعت سر پیچ هم مشخصا فرمولا سرعت خیلی بالاتری داره و جهت هدایت جریانات هوا هم بسیار بسیار مهمه
      مجموعه بسیار وسیعی از قوانین فیزیکی و شیمیایی تعیین کننده هستن که بررسی ما قطعا بسیار سطحی و ناکافیه
      اما مهم ترین چیز به نظرم اینه که به اون میزانی که سرعت و شتاب تو آگرا بالاست، به همون نسبت قدرت ترمزگیری و سرعت سر پیچ بالا نیست
      امیدوارم تونسته باشم کمک کنم

      پاسخ
      1. s.h
        سوابق: (560 دیدگاه) ,

        دوست عزیز در مورد پیچ که قطعا فرمول سر تر چون واسه این کار ساخته شده
        دوم اینکه اگرا رو نمیدونم ولی تا سرعت 300 تا که تو پیست واسه فرمولا لازمه و همچنین شتاب گیری تا این سرعت رو کونیک زگ وان تو 10 ثانیه تست غیر رسمی و 11 ثانیه رسمی بدست اورد ( واسه 11 ثانیه همه شرایط جاده ای و واسه 10 ثانیه فقط سوخت مسابقه که قدرت رو تقریبا 50 تا بیشتر میکنه حتی لاستیک هم نه و خیلی چیزیی دیگه ) فرمولای مرسدس و فراری هم تو همین رنجند و اما شتاب گیری ترمز اون ماشین از فرمول بهتره از 340 تا صفرش 6 ثانیس که واسه فرمولا این طور نیست ( به خاطر بال بزرگتر و دیسک بزرگتر البته فرقشون خیلی کمه و لی شرط میبندم به ترمز این نمیرسه )
        اما قیاس اینا از بنیان اشتباهه چون اگر فرمول با 150 تا میره تو یه پیچ وان باید با 80-90 تا بره چون سریع از جاده میره بیرون ر اصل ترمز هم به همون نسبت خوبه پایداری اصلا خوب نیست و در جواب احمد اقا هم بگم که قیمت پایه رگرا از 1.9 میلیون هست ولی دو میلیون اگرا واسه نسخه سفارشی اگراست و وان هم رکورددار 0-300-0 هست تو 17 ثانیه !! و تازگیا یه نسخه اگرا 4.5 به فروش رفته

        پاسخ
        1. الف.ی
          سوابق: (1478 دیدگاه) ,

          البته منظورم از این مقایسه این نبود که بگم کدوم سریعتره

  7. ahmad
    سوابق: (1054 دیدگاه) ,

    من که دقیق نفهمیدم چی شد دوستانی که فهمیدن توضیح بدن پس نقش one 1 و رگرا که قوی تر از rs بودن چی بود چرا اونها ثبت رکورد نکردن.بعد هم چرا rs از رگرا گرونتره؟؟

    پاسخ
  8. Khosrow
    سوابق: (1043 دیدگاه) ,

    قرص ترین هایپر کار دنیا ..

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.