معرفی نسخهٔ Cherry Red کوئنیگ‌زگ جسکو، دلرباتر از قبل

اگر در دنیا تنها یک ماشین وجود داشته باشد که بتواند مثل بوگاتی شیرون همهٔ نگاه‌ها را به سمت خود بکشد، احتمالاً آن کوئنیگ‌زگ جسکو با ترکیبی باورنکردنی از عملکرد و یگانگی است. این خودرو که جایگزین رسمی مدل آگرا RS محسوب می‌شود، به لطف ویژگی‌هایی مثل گیربکس چندکلاچه با تکنولوژی Light Speed که از حلقه‌های هماهنگ‌کنندهٔ سنتی استفاده نمی‌کند، بسیار پیشرفته‌تر از سلف خود است.

حال کوئنیگ‌زگ نسخهٔ ویژه‌ای از جسکو را با نام Cherry Red Edition معرفی کرده که واقعاً خیره‌کننده است. این نسخه در بیرون با رنگ قرمز براق رنگ‌آمیزی شده که در تضاد با عناصر فیبر کربنی تاریک، نمای دورنگ بسیار جذابی را ایجاد کرده است. رینگ‌های این نسخهٔ ویژه هم فیبر کربنی بوده و در جلو 6.7 کیلوگرم و در عقب 8.4 کیلوگرم وزن دارند. این در حالی است که وزن کل خودرو تنها 1320 کیلوگرم است.

در داخل جسکو نیز تمامی ویژگی‌های رفاهی خودروهای امروزی مثل کنترل سیستم تهویه، تودوزی چرمی یا آلکانترا، صندلی‌ها و غربیلک فرمان قابل تنظیم، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی مدرن و بسیاری تجهیزات دیگر ارائه شده است. همچنین درهای هایپرکار جدید کوئنیگ‌زگ را هم نباید فراموش کرده که به‌سادگی با فشردن یک دکمه باز یا بسته می‌شوند.

در سینهٔ این هایپرکار سوئدی یک نیروگاه 5 لیتری V8 توئین توربو قرار گرفته که با سوخت معمولی 1280 اسب بخار قدرت تولید می‌کند اما در صورت استفاده از سوخت E85 این عدد به قدرت فوق‌العادهٔ 1600 اسب بخار افزایش پیدا می‌کند. گشتاور این موتور نیز 1500 نیوتن متر است که می‌تواند جسکو را به سرعت 480 کیلومتر بر ساعت برساند؛ اما این ویژگی‌ها هرگز ارزان به دست نمی‌آیند زیرا برای خرید این ماشین باید حداقل 2.35 میلیون یورو پرداخت نمود.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

20 دیدگاه

  1. Abbas
    سوابق: (385 دیدگاه) ,

    دیگه دلربا تر از این وجود نداره،یه جت جنگی رو قرمز تصور کنین میشه این

    پاسخ
    1. s.h
      سوابق: (594 دیدگاه) ,

      یه یارو بود بهش ماشینای کونیک زگ میگفت یه بار مصرف
      هنوزم گاه گاهی پیداش میشه

      پاسخ
  2. NAVID۰۰۹۸
    سوابق: (1985 دیدگاه) ,

    وای این کوئنیگزگ خیییلی خوبه ، همشونو میگم.

    بنظر من که از بوگاتی ها هم تو چشم تر و خاصتره .

    پاسخ
  3. shirko
    سوابق: (488 دیدگاه) ,

    با قدرت 1600 اسب ، وزن 1320کیلو گرم !!!!! واقعا خیره کنندست .

    پاسخ
    1. Amirferrari
      سوابق: (355 دیدگاه) ,

      من موندم با این مشخصاتی که شما گفتی چرا تو پیست حرفی برا گفتن نداره؟! بوگاتی هیچوقت ادعا پیست و وزن کم نداره ولی کونیگ زگ که ادعا ساخت خودرویی مثه اگرا 1 رو که با هر یه کیلوگرم وزن یک اسب بخار قدرت تولید میکنه رو داره چرا نمیتونه در حد یه سوپرکار رده پایین تو پیست خودی نشون بده،تو شتاب گیری اولیه هم که بینهایت ضعیفن محصولاتش…

      پاسخ
      1. ساسان
        سوابق: (783 دیدگاه) ,

        ازنظر من این شرکتهای کوچک بیشتر تمرکزشون روی طراحی و بازدهی موتوره.و نهایتش عملکرد خط مستقیم و بیشتر تایم عمرشونو در پارکینک وکلکسیون میلیونره سپری میکنن .ودر بحث تایمگیری پیست و چلنج ماشینهاشون با فشار جی وعبور پیچ بخاطر مهندسی بالایی که نیازه دراین زمینه دستشون خالیه وجزء مباحثیه که نیاز به یکتیم باتجریبه و حرفه ای و سرمایه گذاری عظیم داره..البته من از این خودرو خوشم میاد بخصوص با این رنگ ولی با این پول انتخابهای بهتری هست ازنظرم.

        پاسخ
        1. mg
          سوابق: (126 دیدگاه) ,

          الان مثلا اپولو که ماشین ساخته مخصوص پیست سابقه فراری رو داره ؟؟ یا مثلا زنوو که ماشین ساخته فقط مخصوص پیست سرمایه لامبورگینی رو داره ؟؟
          اخه این حرف مسخره ای هست ؛ مثلا فکر میکیند اگر از لغات چلنج و فشار جی و .. اینا استفاده کنید همه میگند : نه این راست میگه ؟
          این حرف ها مسخره بازی بیش نیست پس حتما والکری هم به درد نمیخوره ؟؟
          تو پیست حرفی واسه گفتن نداره چون اصلا واسه این کار نیست
          چون ساخته نشده واسه حداکثر شتاب جانبی چون ضریب دینامیکی خیلی کمی داره که راحت و بی دردسر فقط بره هم این هم هنسی و …
          بعد تو پیس توقع چی دارید ؟؟
          گی گفته طراحی یه دینامیک ویژه پیست سرمایه میخواد… شاید تجربه کمک کننده باشه ولی سرمایه اصلا
          نکته دوم اون عبور از پیچی که میگی این حتی به اون پیچ نزدیکم نمیتونه بشه چون سر میخوره میره بیرون و داغون میشه چون فنر بندی یا به قول شما سیستم تعلیقش ساخته شده واسه تحمل 480 تا سرعت نه لمبر خوردن به بغل یا به قول شما اینرسی و ….
          اگر چیزی نمیدونید بهتره نظر ندید
          حالا باز بیا بگو نمیدونم نظر کی از رو علم بوده و یاد مهران 911 بخیر و…….
          این بدیهی هست که یه هوراکان زیر نیم میلیون دلار تو پست خیلی بهتر عمل کنه چون نیم نگاهی بوده به این موضوع ولی واسه این اصلا
          و اینم بگم اون مهندسی که طراحی میکنه واسه ضریب مثلا 0.30یا (حتی 0.15)میتونه واسه 1000000 هم طراحی کنه و سرمایه ای نمیخواد
          فقط میمونه بحث تجربه که یه مهندس 50 ساله به روز یا به قول شما اپدیت برتر از یه مهندس تازه کاره یا باز به قول شما فرشر
          میمونه بحث شتاب اولیه و ثانویه که اون اقی فرای میگه که مطمئنم نمیدونه هم چی هست حال ندارم توضیح بدم فقط یه نکته ساده که فهمش واسه بچه پنچ ساله هم راحته و اون اینکه ول کردن 1600 اسب بخار رو دوتا چرخ اگر از 250-300 اسب بیشتر به اون لاستیک با اون پهنا ( تقریبا ) برسه فقط ماشین بکس باید میکنه یا به قول اون دوست باکلاسمون برن اوت میکنه
          پدال جان خواهش میکنم این نظر رو حذف نکن این دوستان از گمراهی در بیاند

      2. ساسان
        سوابق: (783 دیدگاه) ,

        آستون مارتین والکری برای پیست نیست؟!!!!.آپولو احیا شده ی یک مدل مسابقه ایه و یک تیم حرفه ای متخصص پیست پشت قضیست یکی از شرایطی که گفتمو داره.ساخت خودرویی با مشخصات این کونیخزگ که بخواد عملکرد خوبی درپیست داشته باشه نیاز به یک برنامه تحقیقو توسعه داره.درکنارش یک تیم حرفه ای که متمرکز رو این قضیه کار کنن. همونطور که دیدی نبود همین تکنولوژی و تیم حرفه ای موجب خلق زنوویی شد که نتنها عملکرد خوبی در پیست نداشت بلکه در پیست تاپگیر آتیش گرفت….شرکتهایی در سبک کونیخزگ خودرو تولید میکنن اگر قراره قابلیت عملکرد مناسب درپیستو داشته باشن مثل عملکرد خوبشون در خط مستقیم درکنارش یکتیم مستقل موتور اسپرت.مثل اسکودریا کورس لامبو..یا اسکودریا فراری.لازمه…نیازی به توهین یا اسم بردن از افراد دیگه نیست.من نظرمو گفتم.سعی کردم ایندفه از کلمات ساده فهم استفاده کنم که شاید دوهزاری شریف بیفته.

        پاسخ
  4. AMANTE
    سوابق: (272 دیدگاه) ,

    من موندم چی بگم!
    واقعا فوق العاده خاص و جذاب و دلرباست.
    آقا من یکی از همین مدل و رنگ میخوام.
    ولی حیف که حتی نمیتونم از نزدیک ببینمش.

    پاسخ
  5. Ferrari
    سوابق: (1371 دیدگاه) ,

    طراحی جالبی نداره بخصوص از نمای بغل و عقب.اون بال عقب خیلی تو ذوق میزنه متاسفانه

    پاسخ
    1. dddddd
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      یس یس
      خودم بدونه تعصب میگم همیشه عاشق بوگاتی بودم. قبلش لامبورگینی
      اما الان اعتقاد دارم کوئنیگزگ شماره یکه.

      پاسخ
  6. Alireza
    سوابق: (217 دیدگاه) ,

    دیگه نمیتونم منتظر دیدن تست هاش بمونم
    رنگش یجوریه ادم میخاد لیسش برنه

    پاسخ
  7. Seyed AMG
    سوابق: (147 دیدگاه) ,

    اگه چراغ عقب قرمز نبود نمای عقب رو با جلو اشتباه میگرفتم واقعا طراحی نمای عقب منحصر به فردی داره ،
    البته من زیاد از این مدل خوشم نمیاد و رگرا رو ترجیح میدم ، الان یه چند وقتیه پیشرفت خاصی تو طراحی ماشین ها نمیبینم ، چند سال قبل در تمام موارد نسخه های جدیدتر برند ها رو به نسخه های قبلی ترجیح میدادم اما الان تو بعضی برندها نمیشه کلا فهمید کدوم مدل از اون یکی جدیدتره ، دیگه کم کم وقتشه زبان طراحی کانسپت ها به نسخه های تولیدی ورود پیدا کنه …

    پاسخ
  8. cars
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    نمیدونیم چرا این کونیگ زگ روی سقف ماشینش تغییری ایجاد نمیکنه همینطور شیشه ای جانبی و جلوش و درهاش که اگه اشتباه نکنم از 2005 همین رویه رو پیش گرفته ؟ برید عکس ccx کونیگ زگ رو ببینید که برای انزمان بود هیچ تغییر نداشته یه مجله معتبر اتومبیل به نکته اشاره داشته. ولی در کل بینظیره واقعا.

    پاسخ
    1. Saeed
      سوابق: (174 دیدگاه) ,

      این شکل خاص و مخصوص خود شرکت کونیگ زگه داداش.هر شرکتی باید یه طرح خاصی روی اولین محصولش بزاره بعدا روی محصولات بعدیش هم پیاده کنه….مثل بوگاتی دیگه از اون وقت تا حالا همیشه جلوش اون دریچه تونل مانند هستش……اینم طرح خاصش شیشه پهن جلوشه که شیشه در هاش هم امتدادش میشه…اینه که یک شرکت خودرو سازیو واقعا خودرو ساز میکنه…..محصول جدید میسازه و همچنین طرح اولین محصولشو(به منظور یاد کردن محصول اولش)روی اون پیاده میکنه

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.