سایر خودروهای اروپایی

بوره آس اسپانیایی، ماتادور جدید دنیای خودرو!

در میان تمامی حواشی و هیاهویی که در مسابقات لمانز ماه پیش وجود داشت، یک نسخه پیش‌تولیدی از سوپراسپورت ناشناخته‌ای به‌صورت بی سر و صدا معرفی شد. به بوره آس سلام کنید! خودرویی جدید که محصول استارت آپ جوان به نام DSD دیزاین و موتور اسپورت می‌باشد. این خودرو و کمپانی اهل اسپانیا بوده اما نام آن از ریشه‌های یونانی گرفته شده است. بوره آس خدای یونانی باد شمالی بوده که به قدرتمند بودن شناخته شده است.


مردی که پشت صحنه این خودرو و کمپانی حضور داشته دیوید سانچو دومینگو نام دارد. طبق بیانیه‌ای که منتشر شده، این پروژه ۱۰ ساله بوده و برای خلق آن از کمک همکارهای زیادی بهره‌مند شده است.


هنوز جزئیات پیشرانه، سیستم تعلیق، گیربکس و یا هر قطعه فنی دیگر منتشر نشده است. گفته شده این خودرو کسب حداکثر سرعت ۳۸۰ کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت زیر ۳ ثانیه را هدف گرفته است. به منظور دستیابی به این اهداف، بوره آس قوای محرکه هیبریدی با قدرت بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار خواهد داشت و این نیرو از طریق گیربکس ۸ سرعته به تمامی چرخ‌ها منتقل خواهد شد. خودروی یاد شده همچنین قادر خواهد بود تا محدوده ۱۰۰ کیلومتر تنها به‌صورت الکتریکی حرکت کند.

اما با توجه به تصاویر می‌توان شاهد استفاده زیاد از قطعات فیبر کربنی بود. رینگ‌های ۲۰ اینچی در جلو و ۲۱ اینچی در عقب بکار رفته و البته ما خیلی طرفدار کالیپرهای سبز رنگ نیستیم. در کل با خودرویی برجسته طرف هستیم اما در دنیای فوق انحصاری هایپرکارها، بوره آس ویژگی چندان برجسته‌ای ندارد.

اما کمپانی DSD دیزاین و موتور اسپورت تنها ۱۲ خودرو تولید خواهد کرد. ما مطمئن نیستیم که این خودروها متمایز از یکدیگر خواهند بود یا ۱۲ نسخه متفاوت از بوره آس عرضه خواهد شد. کمپانی گفته که هر خودرو پرفورمنس مشابهی خواهد داشت اما کاراکترهای آن‌ها متفاوت خواهد بود.

این کمپانی امیدوار است تولید بوره آس را در ماه دسامبر آغاز نماید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. CNA

    ۲۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به قول ریچارد هموند:((الان کوچیکترین رقم تو خودرو شده شتاب ٠-١٠٠?))

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir Schumacher

      ۲۷ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      چقدر به جا گفته.
      بهترین کار رو بوگاتی کرد که روی حداکثر سرعت مانور داد.
      شتاب زیر ۳ دیگه خیلی خنک شده.

      موافقم 1
      مخالفم 1
  2. فرزاد لاکچری

    ۲۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (119 ديدگاه)

    چهره بسیار زیبایی داره مخصوصا از پشت کاش با رنگ مشکی این ماشینو رونما میکردن

    موافقم 3
    مخالفم 0
  3. ونوم اف ۵

    ۲۸ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    به سوال از نت داشتم این بوره اس از چراغ های ازورا تقلید نکرده اخه به هم یه جورایی متصل هست

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا