سایر خودروهای اروپایی

آریل وارد جرگه هایپرکارسازها می‌شود؟!

حدود دو و نیم سال پیش آریل پیش‌نمایشی از یک پروژه هایپرکار داشت. این خودرو از شاسی رولینگ و پرفورمنسی قابل‌توجه سود می‌برد. از آن زمان تاکنون جزئیات بسیار کمی از این خودرو در دست بوده اما به لطف خبری که اتوبلاگ منتشر کرده ما هم‌اکنون به برخی اطلاعات از این خودروی به اصطلاح Hipercar دست یافته‌ایم.

سخنگوی آریل در مصاحبه با اتوبلاگ گفته است: “انتظار می‌رود اواخر سال جاری و پیش از نمایشگاه خودروهایی با کربن تولیدی پایین چیزی را ببینیم.”

این رویداد سالانه نهم سپتامبر در میلبروک انگلستان برگزار خواهد شد. در همین رویداد بود که شاسی هایپرکار آریل به نمایش درآمد.

متأسفانه مقام مسئول آریل از اشاره به رونمایی کامل این خودرو در رویداد یاد شده خودداری کرد اما گفت که برخی چیزها تغییر خواهند کرد. با توجه به این نکته می‌توان انتظار وقوع هر چیزی از طراحی گرفته تا قوای محرکه و یا پرفورمنس را داشت.

آریل Hipercar در سال ۲۰۱۷ از قوای محرکه بنزینی/الکتریکی استفاده می‌کرد. این خودرو از توربین برای فرستادن الکتریسیته به چهار پیشرانه الکتریکی و از طریق مجموعه باتری لیتیوم یونی سود می‌برد. آریل گفته بود این خودرو در حالت دیفرانسیل عقب قدرت ۵۹۰ اسبی و گشتاور ۹۰۱ نیوتون متری داشته اما وقتی هر چهار پیشرانه الکتریکی بکار گرفته شوند خروجی خودرو به ۱۱۸۰ اسب بخار و گشتاور آن به ۱۸۰۳ نیوتون متر می‌رسد.

شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۴ ثانیه‌ای، شتاب صفر تا ۱۶۱ کیلومتر در ساعت ۳.۸ ثانیه‌ای و شتاب صفر تا ۲۴۱ کیلومتر در ساعت ۷.۸ ثانیه‌ای خبر از پرفورمنسی فوق‌العاده می‌دهند. گفته شده حداکثر سرعت این خودرو به ۲۵۷ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

از زمان پیش‌نمایش آریل Hipercar تاکنون، خودروهای الکتریکی و پرفورمنس زیادی رونمایی شده‌اند. از جمله این خودروها می‌توان به ریماک C-Two و لوتوس اویجا اشاره کرد که قول داده‌اند پرفورمنس فوق‌العاده‌ای داشته باشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Alireza

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (629 ديدگاه)

    تو کلاس هایپرکار ها ورود برای عموم آزاد شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Archi KHAN

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (2165 ديدگاه)

      ایوول
      این جمله ات کلی به دلم نشست…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. سامی

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (50 ديدگاه)

    معرکه .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا