سایر خودروهای اروپایی

پروژهٔ خودروی رکوردشکن Bloodhound رسماً لغو شد

پروژهٔ خودروی رکوردشکن Bloodhound پس از چندین سال توسعه رسماً لغو شده است زیرا مدیران این شرکت موفق به تأمین بودجهٔ موردنیاز برای ادامهٔ پروژه نشده‌اند. این خودرو قرار بود به سرعتی بیش از ۱۰۰۰ مایل بر ساعت معادل ۱۶۱۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کرده و رکورد سرعت زمینی را بنام خود ثبت کند اما حالا پروژهٔ به دلیل مشکلات مالی رسماً کنار گذاشته شده است. ادامهٔ فرایند توسعهٔ این خودرو به بودجه‌ای در حدود ۲۵ میلیون پوند نیاز داشته است.

مدیر این پروژه آقای «اندرو شریدان» دراین‌باره به بی‌بی‌سی گفته است:

«با وجود حمایت همه‌جانبهٔ مردم و تعامل با طیف گسترده‌ای از سرمایه‌گذاران معتبر، امکان تأمین بودجهٔ لازم فراهم نشد. ما هم‌اکنون با سهام‌داران اصلی برای بازگرداندن تجهیزات شرکا و سپس فروش دارایی‌های باقیماندهٔ شرکت برای پرداخت بدهی‌ها به طلبکاران، در حال کار هستیم».

این گروه در نظر داشت در پایان سال ۲۰۱۹، خودروی Bloodhound SSC را برای آزمایش‌های سرعت‌بالا به دریاچهٔ نمک خشکی در آفریقای جنوبی که از قبل برای رکورد سرعت زمینی آماده شده بود ببرد.

رکورد سرعت زمینی فعلی در سال ۱۹۹۷ با خودروی Thrust SSC با رانندگی «اندی گرین» به ثبت رسید. وی که در آن زمان رکورد سرعت ۱۲۲۷ کیلومتر بر ساعت را به ثبت رساند، قصد داشت با Bloodhound SSC هم برای ثبت رکورد سرعت زمینی جدید رانندگی کند. این خودرو برای رسیدن به هدف خود یعنی سرعت هزار مایل بر ساعت، به یک موتور جت EJ200 متعلق به جنگندهٔ یوروفایتر به همراه یک سیستم موشکی سفارشی مجهز شده بود. در این خودرو یک پیشرانهٔ V8 سوپرشارژ ساخت جگوار-لندروور هم به‌عنوان یک واحد نیروی کمکی و همین‌طور برای به حرکت درآوردن پمپ اکسیدکنندهٔ موشک تعبیه شده بود.

کل پروژهٔ ساخت Bloodhound SSC خصوصی بود و بودجهٔ آن از طریق مشارکت سرمایه‌گذاران خصوصی تأمین می‌شد اما نهایتاً موفق به کسب بودجهٔ لازم نشد و دنیا نتوانست عبور یک خودرو از سرعت هزار مایل بر ساعت را در روی زمین تماشا کند. این خودرو پیش از لغو پروژهٔ تنها تا سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت مورد آزمایش قرار گرفته بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Mad.z.Max

    ۱۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1839 ديدگاه)

    خب بعد برگشت سرمایه از چه طریق هست؟
    تصاویر و فیلم های این ثبت رکورد رو میفروشن؟ (فعالیت اسپانسر ها هم به کنار، چون اصلا به مبلغ اصلی این پروژه نزدیک هم نمیشه سود حاصل از اسپانسر)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mad.z.Max

      ۱۹ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (1839 ديدگاه)

      متوجه هستم پروژه لغو شده، منظورم در صورت لغو نشدنش هست : )

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ایمان

    ۱۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    پروژه های شکستن رکورد سرعت یکی پس از دیگری ناتمام و با شکست مواجه میشن ؛ جریان چیه ؟؟؟؟
    دِوِل سیکستین ، بوگاتی شیرون ، کوربِلاتی و ….
    ادعاهای هیچ پوچ خالی تهی ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حسین

    ۱۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2810 ديدگاه)

    یه شماره حساب اعلام میکردن ، مردم میدادن!?

    یا طرح رو به امارت یا عربستان میفروختن!
    راننده اش هم بن سلمان میشد?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۲۰ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      چه خوب گفتی. بن سلمان

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا