سایر خودروهای اروپایی

احتمال تبدیل پینین فارینا به خودروسازی الکتریکی

ظاهراً پینین فارینا قصد دارد از یک شرکت طراحی به خودروسازی الکتریکی و لوکس تبدیل شود.


مدیر ارشد این شرکت آقای پائولو پینین فارینا در زمان سخنرانی برای مهمانان ویژه در نمایشگاه ژنو گفته که ماهیندرا، شرکت مادر پینین فارینا در حال تلاش برای تحقق استراتژی تولید خودروی لوکس الکتریکی بوده و شاید پینین فارینا از این استراتژی سود ببرد.
او گفته است:

آرزوی پدر من تأسیس یک شرکت خودروسازی بوده و آرزوی پدربزرگم نیز همین بوده است. هم‌اکنون من برنامه‌ای برای تحقق این آرزو دارم.


اگرچه شهرت پینین فارینا فقط به خاطر طراحی برخی از زیباترین خودروهای تاریخ بوده اما برای تولید محصولات الکتریکی هم جایگاه خوبی دارد. در ۴ سال گذشته ماهیندرا در فرمول E حضور داشته و پینین فارینا به آسانی می‌تواند از تکنولوژی‌ها و تجارت فرمول E در محصولات الکتریکی آینده خود استفاده کند.


این شرکت طراحی ایتالیایی قبلاً با کانسپت H2 اسپید هیدروژن توانایی خود در ساخت چنین خودروهایی را نشان داده است. اگرچه این خودرو تنها به‌صورت مفهومی بوده اما پینین فارینا در تلاش است نسخه‌های محدودی از آن را بسازد.

احتمال تحقق آرزوی پینین فارینا در آینده‌ای نزدیک وجود دارد. در واقع گفته می‌شود این کمپانی در برنامه‌های خود برای تولید خودروهای الکتریکی را چهاردهم آوریل و در مسابقه فرمول E رم به اطلاع عموم خواهد رساند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. SAEED Z

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (481 ديدگاه)

    یکی از بهترین استودیو های طراحی خودرو و خالق شاهکارهایی مثل F12 برلینتتا , 599 GTB و 458 ایتالیا و مزراتی گرن توریزمو و … . میشه برای اهداف آینده ش امیدوار بود.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  2. ایمان

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    طراحی ماندگار یعنی F12 برلینتا و ۴۵۸ ایتالیا
    این دو ماشین هیچ وقت قدیمی و خسته کننده نمیشن
    ???? ???? ????

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا