سایر خودروهای اروپایی

پینین فارینا H2 اسپید، اسلحه‌ای مخوف در نمایشگاه ژنو

مؤسساتی همچون پینین فارینا معمولاً خودروهایی را برای دیگر خودروسازان طراحی می‌کنند. از جمله این طرح‌ها می‌توان به کانسپت HK GT اشاره کرد که در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ معرفی شده است؛ اما پینین فارینا محصول خاص خود را نیز دارد.


این موسسه دو سال پیش و با معرفی خودروی مفهومی H2 اسپید ما را هیجان‌زده کرد و حالا این خودرو روی خط تولید خواهد رفت.


این خودروی پیستی هیدروژنی توسط موسسه مشهور ایتالیایی carrozzeria ساخته خواهد شد و در بخش قوای محرکه آن از همکار مسابقه‌ای یعنی گرین GT کمک گرفته می‌شود. همه این کمپانی‌های درجه‌یک جهانی دست به دست هم داده‌اند تا خودرویی را خلق کنند که قطعاً سوپرکارهای زیادی را به چالش خواهد کشید.


شاسی فیبر کربنی این خودرو از پروتوتایپ لمانز مشتق شده و البته دارای فاصله بین محوری بیشتر و فاصله کمتر چرخ های روبرویی می‌باشد. H2 اسپید همچنین کاکپیتی دارد که ارتفاع بیشتری نسبت به سطح زمین داشته و این امر باعث می‌شود میلیونرهای آماتور بتوانند پیست پیش رو را بهتر مشاهده نمایند.


البته طراحی بدنه این خودرو کاملاً جدید است. H2 اسپید دارای کاکپیتی بسته، ورودی هوا روی سقف، ورودی‌های هوا بزرگ در کناره‌ها، تیغه افقی به منظور پایدار کردن خودرو و بال عقب بزرگ به منظور چسباندن خودرو به سطح پیست می‌باشد.


قوای محرکه هیبریدی و پیشرفته این سوپرکار دارای ۴ پیشرانه الکتریکی و سیستم سلول سوختی سبک‌وزن می‌باشد. خروجی سیستم ۶۵۳ اسب بخار است که بسیار بیشتر از قدرت کانسپت اولیه بوده و با وزن ۱۴۲۰ کیلوگرمی، این هیولای جدید می‌تواند در ۳.۴ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۱ ثانیه طی کند. سقف سرعت این خودرو نیز ۳۰۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.


این نیرو بدون استفاده از کلاچ، شیفتر یا دیفرانسیل و تنها با وجود سیستم هدایت گشتاوری به چرخ های عقب می‌رسد. تنها خروجی سیستم اگزوز پینین فارینا H2 اسپید بخار آب بوده و البته پر کردن تانک هیدروژنی آن فقط ۳ دقیقه طول می‌کشد.


پینین فارینا علاوه بر گرین GT با دیگر تأمین‌کننده‌های درجه‌یک نیز همکاری کرده است. میشلین تأمین کننده لاستیک‌های پایلوت اسپورت GT 59M برای زمین‌های خشک و لاستیک‌های P2L برای زمین‌های خیس بوده است؛ و صندلی‌های سبک‌وزن و کمربندها نیز توسط سابلت ساخته شده است.

بهتر است عجله کنید زیرا پینین فارینا تنها ۱۲ دستگاه از H2 اسپید را خواهد ساخت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Sajjad

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    این که گلگیر تا قسمت های پایین چرخ رو احاطه کرده به نظر جالب میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. F۲۲RAPTOR

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (2596 ديدگاه)

      یه جورایی شبیه نسکار شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Ali Keyhani

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (657 ديدگاه)

    اصلا طراحی جالبی نداره،من که خوشم نیومد رنگشم بهش نمیاد کاش مشکی بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Mohammad

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    این متور برا تین قیافه ضعیفه
    ادمی که همچین ظاهری رو میخره
    دوست دارع باهاش پرواز کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. یاسر

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (37 ديدگاه)

    اره عجله کنیم تا تموم نشده
    فک کن بری بخری بیاری اینجا بعدش روحانی بگه نه بالا چهل هزار تا پول دادی نمیزاریم بیاری داخل ???

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا