کونیگ‌زگ

کلید سفارشی گران‌بهای کونیگ زگ رگرا

کونیگ زگ رگرا حدود ۲ میلیون دلار قیمت دارد بنابراین این خودرو برای جذب مشتریان پولدار باید برخی شاخصه‌های جذاب را نیز با خود به همراه داشته باشد.


با وجود پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری توئین توربو و سه پیشرانه الکتریکی، قدرت ترکیبی این خودرو به ۱۵۰۰ اسب بخار و گشتاور آن به ۲ هزار نیوتون متر می‌رسد. خب پس از نظر پرفورمنس هیچ گونه کاستی و کمبودی وجود ندارد.

این خودرو به‌صورت رسمی تنها در عرض ۲.۷ ثانیه از سکون به ‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و سقف سرعت آن نیز ۴۱۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است. کونیگ زگ گفته تنها ۸۰ دستگاه از این هایپرکار را تولید خواهد کرد و البته تمامی آن‌ها نیز پیش از این فروخته شده‌اند.


با اینکه رگرا خودروی جدیدی نیست اما در رویدادهای خودرویی گوناگونی حضور یافته است. اخیراً بازدیدکنندگان نمایشگاه‌های خودرویی ژنو و نیویورک این فرصت را داشته‌اند با محصول فوق‌العاده خاص کونیگ زگ دیداری از نزدیک داشته باشند.


کونیگ زگ این خودرو را مگاکار می‌نامد. یک مگاکار قطعاً نیازمند یک مگا کلید نیز هست! کلید خودرویی که در نمایشگاه نیویورک حضور داشته دارای طلای ۱۸ عیار و الماس بوده است. همان‌گونه که مشاهده می‌کنید کلید این خودرو را می‌توان با طرح‌های گوناگونی سفارش داد هرچند حدس می‌زنیم قیمت هر کلید بیشتر از قیمت یک خودروی معمولی باشد…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. پارسا

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (139 ديدگاه)

    واقعاً میتونم بگم هیچ ماشینی برام رویایی‌تر از رگرا نیست

    کاش بشه یه روز یه جا یکیشو ببینم از صاحبش خواهش کنم چند ثانیه اجازه بده تو ماشینش بشینم ?

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. الف.ی

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (1634 ديدگاه)

      این حرفا چیه ان شاءلله خودت یکی میخری
      امیدوارم هر عشق ماشینی به ماشین رویاهاش برسه

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. بهزاد

        ۱۷ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (29 ديدگاه)

        من کمتر از شیرون سوار نمیشم. (پرایدش را با لنگ مى سابد)

        موافقم 1
        مخالفم 1
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    اینو کلید رو باید به گَردن آویزون کرد
    کی دِلِش میاد سوار این بشه
    باید فقط بزاریش تو پارکینگ و تو حراجیهای معتبر شرکتش بدی

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. Amirferrari

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (352 ديدگاه)

    واسه اینکه جلب توجه کنه و بتونه در کنار سلطان شیرون به چشم بیاد دست به هر کاری میزنه،چهار ساله رگرا معرفی شده هنوز نسخه هاش پروتایپن? عرضه داری بعد چهارسال حداقل یه دونه تولید کن بده دست مشتری و مجله ها تا تست بشه ببینیم این چی تو چنته داره!،هی رگرا رگرا رگرا رگرا!!!!این همون رگرایی که ژنو چهار سال پیش معرفی شده بود فقط هر سال واسه تنوع رنگشو عوض میکنن میارنش اینور و اونور تا به چشم بیاد،به قول دوستمون که میگفت کونیگ زگ هیچی واسه از دست دادن نداره و واسه مقایسه شدن با بوگاتی دست به هر کاری میزنه

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. الف.ی

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (1634 ديدگاه)

      دوست عزیز ساختن ماشینای مثل این مثل شیرینی پختن نیست که هر وقت دلت خواست چند ساعت بعدش بتونی بپزی طبیعتا چندین سال طول میکشه تا همچین ماشینایی درست طراحی و ساخته بشن و توسعه پیدا کنن. و اینکه کونیگزگ اولین مگاکار دنیا رو تولید کرده که Agera one:1 باشه و 1341 اسب بخار قدرت داره که در واحد فیزیکی توان میشه برابر با یک مگاوات و همچنین فکر کنم اولین خودرویی که به نسبت قدرت به وزن یک به یک رسیده.رکورد حداکر سرعت هم به نام کونیگزگه و همینطور رکورد شتاب از 0تا 400 کیلومتر بر ساعت. بنابراین فکر میکنم استفاده از عبارتی مثل “عرضه داری” براش مناسب نباشه.

      موافقم 2
      مخالفم 0
    2. ml

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (139 ديدگاه)

      دیگه چطور باید کونیک زگ بوگاتی رو له کنه که شما قانع بشی از اون سر تره ؟؟ حداقل تو اعداد وارقام که کونیک زگ سر تره واینم بدون این کمپانی راه 110 ساله بوگاتی رو تو تقریبا 15 سال رفته ودر ضمن افرادی مثل من وشما فقط میتونیم او دور تماشا کنیم و ارزو کنیم که یکی از اینا داشته باشیم و اگر این ماشین ها رو ( کلا هر ماشین مطرحی تو دنیا ) این طور بی ادبانه بکوبیم فقط خودمون رو کوچک کردیم چون حدس میزنم شما (حتی من) شیرون رو تا حالا از فاصله 100 متری هم ندیدیم پس لطفا ارزش کاری کسی رو نبرید زیر سوال ( البته نطر شما واسه هیچ کسی مهم نیست چون ادم مطرحی نیستید) وفقط میتونیم با الفاظ ای کاش وشاید و….. اینا فقط نظر شخصی مون رو به دوستان اعلام کنیم که البته اونم واسه هیچ کس مهم نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Hamid.Hellcat

        ۱۸ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (1198 ديدگاه)

        اصلا کونیگزگ نباید با بوگاتی مقایسه بشه دوست عزیز. ک ز یک ماشین هایبرید و بوگاتی بنزینی هست.علت اینکه ک ز اینقدر زود پیشرفت کرده نابغه بودنشون نیست بلکه تکیه زیاد به نیروی الکتریکی در همین دو سه نوع تولیداتشون هست. هر سال چندین شرکت سازنده سوپر کار و هایپر کار الکتریکی یا هایبرید تاسیس میشه که از نظر تاپ اسپید و شتاب خیلی بهتر از بوگاتی و پورشه و فراری هستند چون ساخت ماشین برقی خیلی کار پیچیده ای نیست. کافیه چندتا باتری سفارش بدی و یک بدنه تهاجمی طراحی و پرینت سه بعدی بگیری و مونتاژ کنی و به یک نسبت قدرت به وزن خوب هم برسی.
        اما پشت سر یک محصول مثل شیرون فن اوریهای بسیار پیچیده و دهه ها تجربه وجود داره که اصلا قابل قیاس با امثال کونیگزگ و ریماک و … نیست. به همین علت هست که مدیرعامل بوگاتی میاد میگه اولویت اصلی ما شکستن رکورد سرعت نیست.
        مثل اینه که یکی از اثار استاد شجریان که پشتش اساتیدی از جمله شاعر و آهنگساز و تنظیم کننده و نوازنده و خواننده هستند رو با یک آهنگ رپ مقایسه کنی.

        موافقم 0
        مخالفم 1
    3. mmm

      ۱۸ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (712 ديدگاه)

      قطعا قطعا اون دوستتون در حسرت داشتن یه دست لنت از این ماشیناست و بوگاتی از این حساب میبره با 16 سیلندر و 4 توربو و8000 حجم موتور و مصف سوخت بیشتر تو رکورد ها با اختلاف زیادی از کونیک زگ عقب هست واینه که کونیک زگ رو مطرح میکنه اون پولایی که فولکس به بوگاتی تزریق میکنه خرج شتر میکرد اندازه اسب راه میرفت نه این که از یه کمپانی کوچک ( البته نه الان) اینطور خفت وار شکست بخوره تازه از ماشین رده سوم کونیک زگ یعنی چی هیچی واسه از دست دادن نداره ؟؟ حالا مثلا میباخ وبنتلی هم لوکس نسازند که رولز رویس میسازه ؟؟ ومثلا میباخ به اون عظمت هیچی واسه از دست دادن نداره ؟؟ به پشم اومدن واسه کسی هست که زور میزنه مقایسه شه ولی باز کمتره نه این که از بوگاتی بالا تره

      موافقم 2
      مخالفم 0
  4. Fk

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (232 ديدگاه)

    شیرون اگه حمایتهای کارخونه مادرو نداشت پشمکم تولید نمیتونست کنه
    کما اینکه دوبار اقدام کرد ولی نتونست
    اتفاقا شرکتهایی مثل زک هنسی پاگانی بیشتر از بوگاتی تو چشم میان
    چون محصول تلاش خودشونه نه غولهای خودرو سازی !!!!
    توهم بردارید که با بوگاتی مشکل دارم
    برعکس از نظر تکنولوژی طراحی کاربرد ب عنوان ی علاقمند ب ماشین بوگاتی هم دوست دارم
    ولی کارای شرکتهای کوچیک برام جذابتر هستن چون خواستن رو ب معنی کلمه اجرا میکنن

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Amirferrari

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (352 ديدگاه)

      خودت فهمیدی چی نوشتی دوست عزیز،اولا بوگاتی شیرون رو تولید کرده نه شیرون شیرون رو?شیرون دو بار اقدام به تولید پشمک کرده نتونسته!؟??با این اوصاف از الان پشمک حاج عبدلله رقیب شیرونه نه کونیگ زگ،چون بوگاتی حمایت فولکس واگن رو داره شیرون ماشین خوبی نیست؟؟!!! این حرفا رو فقط کسایی مثل شما که هیچ اطلاعات خودرویی ندارن میزنن،اصن شما فکر کن شیرون رو فولکس واگن ساخته نه بوگاتی،این کجای واقعیت رو عوض میکنه که کونیگ زگ و هنسی در حد و اندازه اسم شیرون هم نیستن چه برسه برند بوگاتی

      موافقم 0
      مخالفم 1
  5. سعید

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (16 ديدگاه)

    دنیا،دنیای مایه‌داراس

    موافقم 0
    مخالفم 1
  6. Khosrow

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    سوییچش شبیه سپر دفاعی وایکینگ هاست / چیزی که باهاش میجنگیدن رو الماس گرفتن / چقدر داغونیم ما ..

    موافقم 0
    مخالفم 1
  7. احسان

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (252 ديدگاه)

    طلا و الماس به یه ماشبن هایپر کار یا به قول خودشون مگا کار نمیاد اصلا ،باز اگه رولزرویس بود یا یه چیز دست ساز فوق لاکچری ،تناسب داشت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Saied

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    والا بیش‌تر شبیه عروسک تا یه ماشین.
    اخه به چه دردی میخوره.
    آدم باید مغز خر خورده باشه ماشینی مثل لافراری یا هوایر رو بزاره. اینو بخره.
    یا واسه لذت رانندگی ماشین هایی مثل فراری ۴۸۸ یا ۹۱۱ یا لامبو جون وبا سلطان مکلارن ۷۲۰ هست که اوج لذت رانندگی رو میشه باهاشون احساس کرد.
    واقعا کاش فلسفه خرید این ماشین رو از مشتریاش میشد پرسید که آیا واسه سود کردن اینهمه پول واسه این ماشین خوابوندن یا اینکه سرمایه گذاری کردن که یه شرکت به مهندسیه بسیار بالایی دست پیدا کنه. یا واقعا واسه رانندگی انتخاب کردن این ماشینو.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Majidsh

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (79 ديدگاه)

    چرا عزیزان انقدر رو برند مورد علاقه شون دعصب دارن
    نیاز به کوبیدن یا بالا برد ماها نیست
    لطفا اگر سهامدار واقعی فولکس و یا کوینگزگ نیستید خیلی خودتون رو اذیت نکنید سر این ماشینها
    و این نکته رو توجه داشته باشید که داریم تو مرزپرگهر زندگی میکنیم و پراید به احتمال زیاد با دلار ۵۴۰۰ تومن امروز تا ۴۰ میلیون تومن هم خواهد رسید و ما هیچ کاری هم نمیتونیم بکنیم
    پس به جای تعصب بی خود و بی جهت لطفا از دیدن عکسهای هایپ رکارهای مورد علاقه تون لذت ببرید و در مورد تکنولوژیهاشون مطالعه کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. وحید

      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (4 ديدگاه)

      آقا حرف دل ما را زدی، قربون آدم چیز فهم، بزرگوارانی که بعید می دونم فرق میل لنگ و قوری را بدونن، عملکرد بوگاتی ، کوئینگزگ، مکلارن، فراری، رولزرویز،میباخ و … را تشریح و تفسیر می کنن.
      با نهایت احترام دوستان لطفا چرند نگید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. دانیال

    ۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (3 ديدگاه)

    خیلی دوسش دارم واقعا رویایی و خیلی خیلی زیباست از همه ماشینا بیشتر دوسش دارم صداش شکلش همه چیش خوبه مخصوصا موتور ۵ لیتری وی ۸ که اینهمه قدرت تولید میکنه . مثل بوگاتی نیست که یک موتور بزرگ ۱۶ سیلندر ۸ لیتری داره و یه عالمه اتلاف انرژی داره واقعا خیلی انرژی تلف میشه اونم با ۴ تا توربو .کونیگزگ واقعا مهندسی پیشرفته ای داره من خیلی دوسش دارم امیدوارم حداقل یکی ازش بتونم بخرم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا